• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

1EC29795-3C65-4DA5-A476-326BF634DEFC.jpeg

Gokväll: Tnr:311924. Hemma efter mitt ridpasset bjuder frun på en räkbakelse å det är inte helt fel. Flappen ja, han avrustar sin verksamhet för 2025. Ha ´re bäst å trevlig kväll.// 🧐

Senast ändrad:
IMG_9445.jpeg

Dag 31/31! Känns helt sjukt att man pallade haha. Avlade ju ett löfte i tråden om att testa lite olika band, det gjorde jag ju tyvärr inte.. Mycket för att banden jag tror hade lirat till blev väldigt likt det jag redan har på. Nåja! Så kan det gå! Har varit kul att följa tråden. Bra jobbat alla ni som tar er i mål!
Feta luggar, svart tavla och fin patina. En av mina favoriter i år. Även om förra årets bananformade var mycket mer galen. 🤣

Något mer strandbesök hinns inte med idag så det får bli en bild från ett i höstas när jag funktionstestade min OWG-klocka efter leverans. Strand är kanske att ta i, men bilden är tagen i anslutning till ett stenbelagt kustområde i landets östra del. Någon av er har säkert varit där och känner igen fyren? Om inte så känner ni ju igen klockan jag nu har burit i snart 31 dygn. Oklart vad som kommer att ersätta den men något med länk blir det i alla fall.

IMG_3879.jpeg

Skiftar så band till ett fältmässigt grönt canvas för utmaningens sista skälvande timmar.

IMG_8264.jpeg
IMG_8263.jpeg

Något mer strandbesök hinns inte med idag så det får bli en bild från ett i höstas när jag funktionstestade min OWG-klocka efter leverans. Strand är kanske att ta i, men bilden är tagen i anslutning till ett stenbelagt kustområde i landets östra del. Någon av er har säkert varit där och känner igen fyren? Om inte så känner ni ju igen klockan jag nu har burit i snart 31 dygn. Oklart vad som kommer att ersätta den men något med länk blir det i alla fall.

IMG_3879.jpeg

Skiftar så band till ett fältmässigt grönt canvas för utmaningens sista skälvande timmar.

När?

Men vi är inte klara än!!🙂
Ikväll vid kl21 kommer det, live i Clubhouse samt här i tråden en stund senare, presenteras ytterligare vinnare som utsetts av den omutbara juryn. Utlovar en mängd riktigt fina priser från våra sponsorer:

Smyckeboden.se

Watchwear.se
@JoakimS
Stjärnurmakarna Kalmar
@Sthlm-Nicklas
Eriksons Ur
Watches of Scandinavia

Klockmaster Fältöversten
WOFS Watches

Länk till kvällens CH:

https://www.clubhouse.com/invite/y3...7:eoS-OShNpYY4YcYC0YofxMBQO8gc3OMfwhBb8AfqtiY

OCH GLÖM INTE BOOSTA INSAMLINGEN SÅ MYCKET NI KAN SÅ SER VI TILL ATT KLIPPA VÅRT MÅL !! 😃
HJÄLPS VI ÅT SÅ ÄR VI SNART DÄR.

Typiskt man missar "målgången"

Men en trevlig owg avslutning på alla och nästa år blir det inte dressklocka (igen) för min del ;)

Feta luggar, svart tavla och fin patina. En av mina favoriter i år. Även om förra årets bananformade var mycket mer galen. 🤣
Kul att du gillar den! Den är grym faktiskt, perfekt vardagsklocka. Man inser ju att man kanske, EGENTLIGEN inte behöver fler…. Haha, bananen var helt hål-i-huvudet… sjukt att palla ens fem minuter med den, än mindre en månad!

Sista chansen nu! In och buda innan lavetterna flyger! Bara en auktion kvar!

Tack alla deltagare, fixare och sponsorer till årets upplaga av OWG M!
Det har varit en upplevelse☺️
I vanliga fall byter jag klocka friskt, sällan en klocka sitter på mer än en dag. Om ens det.
Tycker månaden får en att både uppskatta vald OWG-klocka men också de som får vänta i lådan. Fin övning. och vilken insamling vi gjort!
👏🏻👏🏻👏🏻
IMG_7324.jpeg

Snart får Nilaxen vila lite, tack för den här månaden☺️
Edit: strongt jobbat team vintage!!
@Klockjägaren, @ajfa m.fl. det har varit ett nöje att se era fina vintagepjäser i flödet!

Senast ändrad:
Tack alla deltagare, fixare och sponsorer till årets upplaga av OWG M!
Det har varit en upplevelse☺️
I vanliga fall byter jag klocka friskt, sällan en klocka sitter på mer än en dag. Om ens det.
Tycker månaden får en att både uppskatta vald OWG-klocka men också de som får vänta i lådan. Fin övning. och vilken insamling vi gjort!
👏🏻👏🏻👏🏻
IMG_7324.jpeg

Snart får Nilaxen vila lite, tack för den här månaden☺️
Dina bilder på nilaxen har gjort mig sugen på att köpa något liknande till frugan och döttrarna. Bra jobbat den här månaden

Jag har en liten tanke inför nästa år. Tänker att moderatorn, utan förvarning, någon dag i början av nästa år, Jan till slutet av Feb, bara utlyser att man skall bära just den klockan man har på sig den dagen, hela mars. Kunde bli lite mer intressant än om man fick välja själv... Eller?

Kvällsincheckar och vrider upp första bytet. Stämningen här kommer jag sakna, riktigt kul med folk man kanske inte träffar på i sina vanliga trådar och den breda blandningen olika ur. Det här var mitt andra år och jag hänger självklart på om vi kör nästa år igen, för det gör vi väl?! Riktigt gott att vi dragit in så mycket pengar till MSD, och det är ju inte färdigt än 😃 Tack alla ni som gör detta möjligt och tack alla sköna deltagare!
Vad ska man ha på nästa år tro?🤔
1000016939.jpg
1000016940.jpg

tempImageYJPmPE.jpg

Dags att summer min 1:a gång som OWGare.
Svårare än vad jag trodde. Specielt när det kommit hem ett flertal klockor under mars. Ska bli sköj att testa dessa.
Jag är mycket stolt, tacksam och glad för min vinst i en av veckornas fototävling.
Lika full i skratt blir jag när jag tänker på min totalt misslyckade insats i förra veckans tävling då allt inte precis gick som planerat..
@Johled00 Alltid lika trevligt att se att du är uppe i ottan ungefär samtidigt som mig:)
Ledningen och alla andra, stort tack för en trevlig månad!! Jag ser redan framemot nästa års OWG.

Tillbaka
Topp