• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Nu testar vi något nytt 🥳

1000024499.jpg

IMG_1367.jpeg

Tack för detta års OWG! Lika kul som vanligt. Här har jag samlat de senaste 5 årens owg-klockor på en och samma bild. Tror faktiskt att årets owg var det svåraste hittills. Klockan är så liten att den väldigt lätt försvinner. Läsbarheten är iallafall bättre än förra årets solur.

Tack till alla som varit med och styrt upp oss under månaden. Ingen nämnd, ingen glömd. Ni har gjort ett fantastiskt jobb!

Första klockan i April får bli denna!

IMG_6972.jpeg

Kvällens sjätte, sjunde åttonde och nionde pris:

500 kr presentkort från Smyckeboden.se

Årets story: @Mortadella

Årets fotograf: @Flecktarn

Årets vingman: @Affe

Årets plingeling: @RobinW

:D
IMG_0437 (002).jpeg

Jaha…va trevligt stort TACK att bli omnämnd! Och stort TACK till Smyckesboden för priset ( @Curler2 🥌 )

Bra val! Lite i linje med dagens släpp. De vill ju tillbaka till detta formspråket med land-dwellern helt klart :)

Fick lätt panik igårkväll när jag för några sekunder inte kunde komma ihåg var jag hade gömt mina andra klockor. Uppenbarligen var det ett bra ställe.

Men när det löst sig, så infann sig nästa problem... Jag har alltid trott att jag föredrog blåa eller svarta tavlor. Med en hel månad med en champagne-färgad dito kändes det som ett stort steg att helt byta färg. SÅ det fick bli den här, som faktiskt har blivit lite av en favorit sedan den inköpte som belöning för förra årets OWG.

Och med detta så skall även jag tacka för en av klocksnacks trevligaste trådar. Kul umgänge hela månaden! Det är lite sommarlovskänsla när alla sprids över andra trådar! :)

PXL_20250401_094435609.jpg

Ingen vinst från juryn för bästa legobygge.. Då får man vara glad för tre dagar på en ny månad och att man hunnit köpa tre nya ur för dessa! Kul med gåvan till min bästa dag, juryn var lika rättvis som den turkiska regeringen, ses nästa år! 🫡

#ersättBatman #inmedjokern

IMG_6894.jpeg
Juryn får ta åt sig och införa en LEGOkategori nästa år.:artist:
Hade den funnits i år vore priset ditt utan minsta tvekan 😃
Men här kommer ett tröstpris iaf.
pokal.JPG

Tack allihop för en mycket trevlig OWGM, mars månad har garanterat upplevts som lättare när man har haft denna tråden att roa sig med 😊 . Det är riktigt kul att se och läsa vad alla har för sig, det är ju långt ifrån alla som hänger i samma trådar på forumet.
Har ännu inte bestämt vilken dagens klocka blir, men det löser sig nog. Ser fram emot OWGM26, det är en ljuspunkt för att lättare avverka sista sträckan innan våren anländer.

Tack alla som roddat med allt under månaden, @Mic1 🦇 @roosterman 🐓 @Berns @Sthlm-Nicklas samt alla andra generösa sponsorer - ingen nämnd ingen glömd 🏆.

Ha det gott allihop! 🥖 🦆

IMG_3651.jpeg

Senast ändrad:
Vaknade precis i soffan... Jag låg och kollade på "24", som jag började kolla på i januari. Jag hade en så märklig dröm, jag drömde att jag var Jack Bauer från den serien och att jag skulle rädda OWGM-tråden från att tömmas på deltagare pga nån limefrukt klädd i kostym..?
IMG_20250401_064504~2.jpg

Och klockan jag hade på mig har stannat...
IMG_20250401_064509~2.jpg

Vilka knäppa grejer hjärnan hittar på när man sover alltså...
På med en ny klocka och pysa iväg till jobbet.
IMG_20250401_065219~2.jpg

Fortfarande inte riktigt med på vad som hände egentligen. Vem var den skyldige? Uffe? Han kan väl inte danska?

Bjussar på morgondagens klocka och en hint om att nästa år kanske ni får åka med på DnD istället.. finns det ens i Lifestyle? Ny hobby så får leta annars så har vi snart en ny tråd med ännu färre deltagare än i Legotråden 😂🙌🏻

Och då allt är en materialsport så är de nya tärningarna i ädelsten/mineraler ska bara ladda dem lite i månljus eller vad man nu gör 🫡

IMG_6904.jpeg

Bjussar på morgondagens klocka och en hint om att nästa år kanske ni får åka med på DnD istället.. finns det ens i Lifestyle? Ny hobby så får leta annars så har vi snart en ny tråd med ännu färre deltagare än i Legotråden 😂🙌🏻

Och då allt är en materialsport så är de nya tärningarna i ädelsten/mineraler ska bara ladda dem lite i månljus eller vad man nu gör 🫡

IMG_6904.jpeg
Eller så håller man spelandet till Roll20, så slipper man köpa hundratals tärningar i olika storlekar 😅

Tillbaka
Topp