• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vågar jag Android?

Ska jag byta till Huawei?


  • Totala väljare
    350

nöt

Vacheron
2-Faktor
Bytt tillbaks till Android men klocksnack ser skumt ut i Chrome. Vet någon vad som är fel när jag inte har flikarna?

Screenshot_20171212-190421.png
 
Bytt tillbaks till Android men klocksnack ser skumt ut i Chrome. Vet någon vad som är fel när jag inte har flikarna?

Screenshot_20171212-190421.png
Chrome har mobilanpassat sidan. Finns två lösningar:
1. Vänj dig med nya utseendet.
2. Klicka på menyn i Chrome (tre prickar uppe till höger). Klicka sedan i "Begär skrivbordsversion" i listan som kommer fram. Då ser sidan ut som den gör på datorn.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Testa och håll den i landscape mode så kanske det kommer fram, så funkar det på min iPhone 7 i alla fall.
Då funkar det, men på min iphone 6 funkar det utan landscape.

Chrome har mobilanpassat sidan. Finns två lösningar:
1. Vänj dig med nya utseendet.
2. Klicka på menyn i Chrome (tre prickar uppe till höger). Klicka sedan i "Begär skrivbordsversion" i listan som kommer fram. Då ser sidan ut som den gör på datorn.
Testade det också men tycker sidan blir så osmidig då.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
´
Ser likadant ute på iPhone.
9302707F-90DC-403E-8A2D-A58E3E346BA0.png

Ok. Jag frågade eftersom jag bara kör Chrome på iPhone 6 samt min Sony Xperia och tycker att det ser likadant ut på båda.

Det som är avgörande för renderingen är nog webbläsaren och skärmupplösning.
Det verkar som att jag får vänja mig vid detta helt enkelt. Gillar dock det andra utseendet mer. Blir 1 extra klick för att komma in på aviseringar nu ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Efter noga överväganden har jag nu köpt en ny telefon och det blev en Huawei P10 Plus. Har inte ens haft den en vecka och jag älskar den redan. Sjukt bra, snabb, smart och snygg. Finns så mycket man kan göra som iPhone saknade!
Spännande! Berätta!

Kör själv iPhone X och den är så sjukt jäkla grym! :)
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Spännande! Berätta!

Kör själv iPhone X och den är så sjukt jäkla grym! :)
Vet inte var jag ska börja riktigt. Det är en sådan frihet med Android. iPhone var som att leva i en diktatur. Men det var en snygg diktatur så man accepterade det och hade ingen aning om att gräset var grönare på andra sidan. Det som är bra med P10 Plus är att den i utseendet är ganska lik iPhone. Jag har lagt på iPhone-tema också, så det ska vara lättare om man är invand iPhone-användare :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vet inte var jag ska börja riktigt. Det är en sådan frihet med Android. iPhone var som att leva i en diktatur. Men det var en snygg diktatur så man accepterade det och hade ingen aning om att gräset var grönare på andra sidan. Det som är bra med P10 Plus är att den i utseendet är ganska lik iPhone. Jag har lagt på iPhone-tema också, så det ska vara lättare om man är invand iPhone-användare :)
Så det är mer en känsla av frihet än något rent konkret? :)

Vad är så mycket grönare på den andra sidan?

Kan tillägga jag själv provat Android och medlemmar i familjen har haft det.
 
Topp