• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vågar jag Android?

Ska jag byta till Huawei?


  • Totala väljare
    350

nöt

Vacheron
2-Faktor
Blir galen och hoppas någon kan hjälpa mig. Min s8 roterar skärmen fast jag har det avstängt. Försöker surfa klockor i sängen på chrono24 men den bara roterar skärmen. Har försökt och googla men hittar inget som hjälper. Hjälp?
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Blir galen och hoppas någon kan hjälpa mig. Min s8 roterar skärmen fast jag har det avstängt. Försöker surfa klockor i sängen på chrono24 men den bara roterar skärmen. Har försökt och googla men hittar inget som hjälper. Hjälp?
AAD6047B-636D-4107-BFEC-7812B2AD0619.jpeg
 

azcii

Patek
2-Faktor
C24-appen tycks ha det inbyggt på nåt vis. Testade runt på lite olika sidor (kör Sony) och det funkar som det ska överallt förutom just i C24-appen..
Japp, utvecklarna av C24 appen har gjort så den override:ar telefonens auto rotate inställning. Förmodligen ingen som orkat maila de och säga till de om detta, jävligt enkel fix.

Har för övrigt en Pixel 2 XL på väg in nu. Ska bli jävligt kul att testa :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Kör en Note 8 sedan en vecka tillbaka.
Än så länge så är jag mer än nöjd.

Använder pennan rätt mycket till anteckningar på jobbet(möten). Kameran är riktigt bra med.

Det enda som jag märkt så länge, vilket jag även märkte med min s7 edge var den böjda skärmen och displayskydd. Verkar vara svårt att tillverka ett skydd som inte påverkar känsligheten på grund av den välvda skärmen. Skall prova Whitestone Dome Glass kostar en del men kan vara värt det.

@azcii i köpte du ifrån Google UK?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Kör en Note 8 sedan en vecka tillbaka.
Än så länge så är jag mer än nöjd.

Använder pennan rätt mycket till anteckningar på jobbet(möten). Kameran är riktigt bra med.

Det enda som jag märkt så länge, vilket jag även märkte med min s7 edge var den böjda skärmen och displayskydd. Verkar vara svårt att tillverka ett skydd som inte påverkar känsligheten på grund av den välvda skärmen. Skall prova Whitestone Dome Glass kostar en del men kan vara värt det.

@azcii i köpte du ifrån Google UK?
Nein, Google DE. Men tror de kör samma deal på UK, typ 15% rabatt och en google home mini på köpet :)
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Jag bytte nyligen från en iPhone 6 till en OnePlus 5T och är jättenöjd. Hade för länge sen en Samsung Galaxy S2 (om inte minnet sviker mig), och den var helt klart för tech-orienterad, även för mig som alltid varit lite nördig (inte minst då, när jag var ca 23 år gammal). Bytet från S2 till iPhone 4 var riktigt trevlig, men att gå från iPhone 6 till iPhone X gick verkligen inte att motivera. Tycker är priset är alltför orimligt sett till vad man får. Valde bort S8 då jag alltid upplevt Samsung som plastiga. Pixel 2 gick också bort då jag tycker baksidan av luren är rätt ful. OnePlus 5T tickar alla boxar för mig. Valde 128GB-varianten som också har lite mer i RAM-minne vilket alltid verkar vara ett plus på androidlurar då OSet har en tendens att maxa RAM-användningen.
 
Jag bytte nyligen från en iPhone 6 till en OnePlus 5T och är jättenöjd. Hade för länge sen en Samsung Galaxy S2 (om inte minnet sviker mig), och den var helt klart för tech-orienterad, även för mig som alltid varit lite nördig (inte minst då, när jag var ca 23 år gammal). Bytet från S2 till iPhone 4 var riktigt trevlig, men att gå från iPhone 6 till iPhone X gick verkligen inte att motivera. Tycker är priset är alltför orimligt sett till vad man får. Valde bort S8 då jag alltid upplevt Samsung som plastiga. Pixel 2 gick också bort då jag tycker baksidan av luren är rätt ful. OnePlus 5T tickar alla boxar för mig. Valde 128GB-varianten som också har lite mer i RAM-minne vilket alltid verkar vara ett plus på androidlurar då OSet har en tendens att maxa RAM-användningen.
Det är det som är lite kul med Android, -att man kan hitta en telefon som verkligen passar en själv. Frugan har kört Samsung i alla år men jag gillar dem inte riktigt. Själv började jag på HTC men nu har jag kört Sony i flera år och har svårt att se mig skaffa något annat..
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Oneplus 5T, Pixel 2 eller Huawei 9/Mate 10 pro?
Några ägare här med tankar?
Har en oneplus 3 nu, kommer byta upp mig till en 5T. Bästa mobilen jag haft, speciellt med tanke på priset.
3an är snabb och väldigt stabil, ok batteri, bra kamera och bra skärm. Relativt stöttålig, jag tappar sällan mobilen men har två mindre barn.
Framför allt har den dubbla simkortsplatser.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har en oneplus 3 nu, kommer byta upp mig till en 5T. Bästa mobilen jag haft, speciellt med tanke på priset.
3an är snabb och väldigt stabil, ok batteri, bra kamera och bra skärm. Relativt stöttålig, jag tappar sällan mobilen men har två mindre barn.
Framför allt har den dubbla simkortsplatser.
Instämmer, har Oneplus 2 som fortfarande funkar grymt men snart dags att uppgradera. Kör alltid tpu-skal och trots flertal betonggolv och trappor så har den knappt några skråmor. Lutar mest åt 5T just nu. :)
 
  • Like
Reactions: PIC

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Svarade precis i en iPhone-tråd i Lifestyle men såg denna tråden nu, så jag kör en dubbelpost:

Blir duktigt sugen på att köpa en Pixel 2 nu (eller kanske OnePlus? Men känns på något sätt tryggare med märket Google) när jag kollat en del YouTube-recensioner.
Min iPhone 7 börjar bli lite väl sliten och jag tänker inte köpa en 8'a då det är för lite uppgraderingar och framförallt inte iPhone X som är sinnessjukt dyrt för en smartphone. Min smärtgräns får nog gå vid runt 7000 för en mobiltelefon idag med tanke på konkurrensen som finns.
Har nyligen köpt en Macbook Pro för att köra "All Apple" hemma men det börjar fan bli lite väl dyrt med deras produkter nu. Ungefär som att jämföra klockor i 30-40k-klassen med motsvarande Rolex i 70-100k. Man får ju betala jävligt mycket för märke och det vägrar jag göra hädanefter - framförallt då konkurrensen verkar ha blivit så bra.

Kommer jag ångra att gå över till Pixel 2 och kanske sälja Macbook och köpa en billigare surfdator(PC)?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Svarade precis i en iPhone-tråd i Lifestyle men såg denna tråden nu, så jag kör en dubbelpost:

Blir duktigt sugen på att köpa en Pixel 2 nu (eller kanske OnePlus? Men känns på något sätt tryggare med märket Google) när jag kollat en del YouTube-recensioner.
Min iPhone 7 börjar bli lite väl sliten och jag tänker inte köpa en 8'a då det är för lite uppgraderingar och framförallt inte iPhone X som är sinnessjukt dyrt för en smartphone. Min smärtgräns får nog gå vid runt 7000 för en mobiltelefon idag med tanke på konkurrensen som finns.
Har nyligen köpt en Macbook Pro för att köra "All Apple" hemma men det börjar fan bli lite väl dyrt med deras produkter nu. Ungefär som att jämföra klockor i 30-40k-klassen med motsvarande Rolex i 70-100k. Man får ju betala jävligt mycket för märke och det vägrar jag göra hädanefter - framförallt då konkurrensen verkar ha blivit så bra.

Kommer jag ångra att gå över till Pixel 2 och kanske sälja Macbook och köpa en billigare surfdator(PC)?
Telefonerna blir bara dyrare och dyrare, känns lite som klockornas prissättning..
Man blir nog nöjd oavsett om det är en pixel eller oneplus.

Jag kör både PC (htpc) och Macbook (slösurf/jobb) hemma men vägrar iPhone. Visst om du inte har behovet men inte behöver du byta ut Macbooken mot en PC?
 

LS

Panerai
2-Faktor
Svarade precis i en iPhone-tråd i Lifestyle men såg denna tråden nu, så jag kör en dubbelpost:

Blir duktigt sugen på att köpa en Pixel 2 nu (eller kanske OnePlus? Men känns på något sätt tryggare med märket Google) när jag kollat en del YouTube-recensioner.
Min iPhone 7 börjar bli lite väl sliten och jag tänker inte köpa en 8'a då det är för lite uppgraderingar och framförallt inte iPhone X som är sinnessjukt dyrt för en smartphone. Min smärtgräns får nog gå vid runt 7000 för en mobiltelefon idag med tanke på konkurrensen som finns.
Har nyligen köpt en Macbook Pro för att köra "All Apple" hemma men det börjar fan bli lite väl dyrt med deras produkter nu. Ungefär som att jämföra klockor i 30-40k-klassen med motsvarande Rolex i 70-100k. Man får ju betala jävligt mycket för märke och det vägrar jag göra hädanefter - framförallt då konkurrensen verkar ha blivit så bra.

Kommer jag ångra att gå över till Pixel 2 och kanske sälja Macbook och köpa en billigare surfdator(PC)?

Jag är Apple-frälst men tycker ingen pc kommer i närheten av Macbook vad gäller helhetsintrycket. Skärm, tangentbord, pekplatta, os, kvalitetskänsla.... Har också nyligen köpt en maxad Dell XPS 15 utöver min gamla Macbook Air, och det är absolut en kanondator men jag föredrar macbooken alla dagar i veckan om jag inte behöver göra något som kräver prestanda (konsumera istället för att producera) av ovan nämnda anledningar. Tycker Dell:en känns betydligt mycket billigare i hur den är konstruerad trots att den ska vara rejält premium och ändå kostar en slant (gav 26000 på rea).

Men jag är partisk. Älskar hur prylarna integrerar så sömlöst, har iphone, ipad, macbook och apple tv... Apple-prylarna är ruskigt dyra men har bättre andrahandsvärde och håller längre är min erfarenhet. Skiljer det verkligen så mycket i total ägandekostnad per månad? :)
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
....
Jag kör både PC (htpc) och Macbook (slösurf/jobb) hemma men vägrar iPhone.
Varför? Känns som att man brukar vilja köra Macbook och iPhone när man ändå valt Apple? (se min text längre ner i detta inlägg)

Jag är Apple-frälst men tycker ingen pc kommer i närheten av Macbook vad gäller helhetsintrycket. Skärm, tangentbord, pekplatta, os, kvalitetskänsla....
Just detta jag är rädd för. Var och testade en del PC laptops på Mediamarkt i samband med mitt Macbook-köp och t om de dyraste kändes billiga på något sätt. Trackpad, kvalitetskänsla i höljet, tangentbord m.m
Har också nyligen köpt en maxad Dell XPS 15 utöver min gamla Macbook Air, och det är absolut en kanondator men jag föredrar macbooken alla dagar i veckan om jag inte behöver göra något som kräver prestanda (konsumera istället för att producera) av ovan nämnda anledningar.
Men jag är partisk. Älskar hur prylarna integrerar så sömlöst, har iphone, ipad, macbook och apple tv... Apple-prylarna är ruskigt dyra men har bättre andrahandsvärde och håller längre är min erfarenhet. Skiljer det verkligen så mycket i total ägandekostnad per månad? :)
Detta är ju också vad jag använder dator till - slösurfa, Facebook, Spotify osv. Därför jag känner att en Macbook Pro känns i överkant när det kommer till pris då det finns så många laptops som kostar 3-4000 som uppfyller mina krav men samtidigt är jag nu van vid "flytet" och sömlösheten. Jag producerar inte musik, håller på med videoredigering osv som man ofta tänker om Mac ändå.

Det jag gillar är ju att jag kan ringa, svara på samtal, skriva SMS, använda Airdrop m.m mellan min Macbook och iPhone. Därför jag känner att jag kommer byta märke helt och hållet om jag nu byter ut telefonen t ex. Känns lite meningslöst att ha en Applepryl men inte en annan (det har Apple lyckats med!)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Varför? Känns som att man brukar vilja köra Macbook och iPhone när man ändå valt Apple? (se min text längre ner i detta inlägg)
Gränssnittet, låst. Mainstream, dyrt, iTunes samt just integrering nedan jag inte tycker om. Jag har inget behov av nedanstående. :)
Det jag gillar är ju att jag kan ringa, svara på samtal, skriva SMS, använda Airdrop m.m mellan min Macbook och iPhone.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Varför? Känns som att man brukar vilja köra Macbook och iPhone när man ändå valt Apple? (se min text längre ner i detta inlägg)


Just detta jag är rädd för. Var och testade en del PC laptops på Mediamarkt i samband med mitt Macbook-köp och t om de dyraste kändes billiga på något sätt. Trackpad, kvalitetskänsla i höljet, tangentbord m.m

Detta är ju också vad jag använder dator till - slösurfa, Facebook, Spotify osv. Därför jag känner att en Macbook Pro känns i överkant när det kommer till pris då det finns så många laptops som kostar 3-4000 som uppfyller mina krav men samtidigt är jag nu van vid "flytet" och sömlösheten. Jag producerar inte musik, håller på med videoredigering osv som man ofta tänker om Mac ändå.

Det jag gillar är ju att jag kan ringa, svara på samtal, skriva SMS, använda Airdrop m.m mellan min Macbook och iPhone. Därför jag känner att jag kommer byta märke helt och hållet om jag nu byter ut telefonen t ex. Känns lite meningslöst att ha en Applepryl men inte en annan (det har Apple lyckats med!)

Beror såklart helt på vad man behöver och värdesätter, men jag uppskattar en solid känsla i produkten som jag tycker saknas även på high-end pc laptops. Rent kvalitetsmässigt är det säkert ingen större skillnad på hur bra de håller utan det är nog mest en känsla. Sen gillar jag att generellt så kombinerar macen bra hårdvara rakt igenom - det går att hitta en pc som har bättre skärm eller bättre whatever, men då är något annat sämre. Macen har en hög lägstanivå så att säga.

Det finns ju annat än Macbook Pro. En Macbook Air brukar gå att hitta för runt 8500kr på rea. Eller kanske till och med en bättre begagnad av en bekant?

Anledningen till att jag köpte en Dell XPS istället för en Macbook Pro är för jag kör Windows i arbetet och då tycker jag det fungerar bättre på en Windows-dator än i Bootcamp. Dessutom gick Dellen att få med 32GB ram medan Macbooken max gick att få med 16. För normala människor är det såklart inget problem :)

Men jag är som sagt Apple-frälst så det är färgade åsikter. Kanske mest prylfrälst dock. Finns som sagt en XPS här hemma och även en ganska maxad stationär pc jag skruvat ihop i ett litet mini-itx chassi, så förhoppningsvis har jag lite koll på båda sidorna.

Åsikter om Android vs iOS har jag tagit upp tidigare i tråden. Öppnare OS men frågan är vad du vill kunna göra i Android som inte går i iOS. Att iPhone X är löjligt dyr däremot går såklart inte att argumentera mot.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tar och ändrar min röst och passar på att bumpa den här tråden. Hoppade själv från en iPhone X till en Note 8. Detta efter flera år av pillande med iOS då jag haft väldigt dåliga erfarenheter av äldre android, specifikt samsung telefoner och jag kan seriöst säga att Note 8 är den bästa telefonen jag någonsin ägt. Absolut fullpott till samsung som verkar ha lärt sin läxa.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jag tar och ändrar min röst och passar på att bumpa den här tråden. Hoppade själv från en iPhone X till en Note 8. Detta efter flera år av pillande med iOS då jag haft väldigt dåliga erfarenheter av äldre android, specifikt samsung telefoner och jag kan seriöst säga att Note 8 är den bästa telefonen jag någonsin ägt. Absolut fullpott till samsung som verkar ha lärt sin läxa.
Den känslan brukar gå över, enligt min erfarenhet iallafall. Hade en S8:a plus och var svinnöjd. Men det känns aldrig som ”hemma” för min del. Jag skulle vilja prova en Pixel 2 plus men vet jag återgår till en Iphone X efter nån vecka. Kul du är nöjd iallafall :D
 

azcii

Patek
2-Faktor
Den känslan brukar gå över, enligt min erfarenhet iallafall. Hade en S8:a plus och var svinnöjd. Men det känns aldrig som ”hemma” för min del. Jag skulle vilja prova en Pixel 2 plus men vet jag återgår till en Iphone X efter nån vecka. Kul du är nöjd iallafall :D
Pixel 2 XL is the shit :cigar:
 

zeke_varg

Omega
Vilka mobiler är för stora för en kavajinnerficka? Någon som löst optimal size för kostymen? Byxficka går ju bort i det läget..
 
Topp