• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vågar jag Android?

Ska jag byta till Huawei?

• Totala väljare
    350
Snälla någon, jag behöver hjälp!!!!
Min S8 byter bakgrundsbilden på hemskärmen helt automatiskt. Blir otroligt störd av att jag får en stirrande jävla uggla eller ett bergsmassiv som bakgrund stället för den bilden jag hade när jag gick och la mig. Har googlat men inte funnit någonting, är det någon som är androidguru här?

Snälla någon, jag behöver hjälp!!!!
Min S8 byter bakgrundsbilden på hemskärmen helt automatiskt. Blir otroligt störd av att jag får en stirrande jävla uggla eller ett bergsmassiv som bakgrund stället för den bilden jag hade när jag gick och la mig. Har googlat men inte funnit någonting, är det någon som är androidguru här?
Låter som du har "dagens bild". Finns iaf att välja i stock. Vissa kategorier av bakgrundsbilder har den funktionen om man vill.

I stock är det inget att bocka. Om jag minns rätt så var dagens bild alltid första valet i de kategorier det stödde och såg ut som vanlig bakgrund fast text som sa dagens bild.
Numera är det enfärgad ruta med texten bara. Tänkte om du valt en fin bakgrund och helt enkelt missat att det var dagens. Om så inte är fallet vet jag om ursäkt om jag snurrat till det mera.

Funderar på One Plus 6, P20 Pro eller S9+ - lutar framförallt åt S9+ då nuvarande tel håller på kasta in handduken och de 2 andra är ej släppta än.

Vilken hade du köpt?

Har kört android i stort sett sedan smartphonens begynnelse, bytte jobb för ca åtta månader sen där de enbart kör iPhone. Första luren jag fick var småböjd sexa, den hade jag förståelse för då den var riktigt gammal, fick den utbytt till en åtta plus för någon månad sen. Där finns det dock ingen ursäkt, displayen är sämre än en galaxy s5. Microlagget (det här brukar generellt förr i tiden vara stoltheten i deras produkter) är värrre än i galaxy s7 och min senaste android htc u11. Kameran är dock riktigt vass. Batteritiden är långt ifrån min förväntan, som tjänstelur med laddare i tjänstebilen som jag sitter i dagligen funkar den bra. Men jag är långt ifrån imponerad.
Min rekommendation är köp en riktigt grym android, det ger ett extremt mervärde i användarupplevelse :)

Har kört android sedan länge. Kör just nu en xiaomi mi a1 med stock fast rootad. Kör pixel kameran på.
Väntar på lite ledig tid så jag kan lägga in lineage nu när det blivit stabilt. Kostade mig runt 2000. Jäkla nöjd för det priset.

Oneplus! Haft tre stycken vid det här laget och kommer köpa 6an så fort den släpps

Jo, är egentligen mest sugen på den men kan i princip inte vänta t.om Maj t.ex då nuvarande troligtvis inte håller så länge.

Lutar åt S9+ nu asap sen ev. sälja och köpa OP 6 vid släpp.

Edit: Se bifogat för nuvarande S7 Edge :hilarious:

20180425_123643.jpg

Senast ändrad:
Hade hellre tagit en OP5T tills 6:an kommer än kört med skräpet samsung säljer. Är lite sugen på att prova en OP6 själv vad det lider. Efter att ha gett Samsung chansen med diverse telefoner, senast S8+ så köper jag aldrig det skräpet igen.

Fattar inte varför ingen provar Sony..?! Vattentäta och hur bra som helst!

Körde xz för lite mer än ett år sen men tyckte displayen och batteritiden var jättekass. Annars var den bra med ett rätt cleant os och hygglig kamera. Jag tycker endå om mångfalden av tillverkare med android och vad man än prioriterar så kan man pricka någorlunda rätt till skillnad rån ios.
Sonys compact modeller är väl bäst i liten storlek klassen för övrigt

Körde xz för lite mer än ett år sen men tyckte displayen och batteritiden var jättekass. Annars var den bra med ett rätt cleant os och hygglig kamera. Jag tycker endå om mångfalden av tillverkare med android och vad man än prioriterar så kan man pricka någorlunda rätt till skillnad rån ios.
Sonys compact modeller är väl bäst i liten storlek klassen för övrigt
Skumt, batteritiden är det jag tycker är bland det bästa med Sony.. Brukar köra med Stamina-läget på, -då räcker batteriet hur längre som helst.

Instämmer, har Oneplus 2 som fortfarande funkar grymt men snart dags att uppgradera. Kör alltid tpu-skal och trots flertal betonggolv och trappor så har den knappt några skråmor. Lutar mest åt 5T just nu. :)
Blev en Oneplus 5t som anlände några veckor sedan. Fantastisk telefon och ett rejält kliv upp från tvåan. Jag har inget att klaga på direkt förutom SwiftKey som kan strula ibland, förmodligen appen och inte telefonen.

Samsungs är fulla med irriterande bloatware så rekommenderar inte det till någon. Nästan dubbla priset för en s9 dessutom..

• Like
Reactions: PIC
Samsungs är fulla med irriterande bloatware så rekommenderar inte det till någon. Nästan dubbla priset för en s9 dessutom..
Förstår inte att Samsung är så stora som dom är. Modell efter modell med massa bloatware som gör telefonen piss. Dum nog har jag gett dom chansen flertalet gånger men stått ut som max 1 månad med eländet. Vill prova ett renare Android om jag ska prova det igen iallafall.

Funderar på One Plus 6, P20 Pro eller S9+ - lutar framförallt åt S9+ då nuvarande tel håller på kasta in handduken och de 2 andra är ej släppta än.

Vilken hade du köpt?
Fick hem p20 Pro idag och är supernöjd hittills. Rapp och fin.

Valde den för kamera och batteri. Återstår att se om den levererar på den fronten dock!

Blev en Oneplus 5t som anlände några veckor sedan. Fantastisk telefon och ett rejält kliv upp från tvåan. Jag har inget att klaga på direkt förutom SwiftKey som kan strula ibland, förmodligen appen och inte telefonen.

Prova Google keyboard (Gboard). Hade kört med swiftkey i många år tills jag gav Gboard en chans. Funkar grymt mkt bättre. Snabbt och responsivt. Går att växla mellan flera språk utan att byta tangentbord precis som med swiftkey.

Prova Google keyboard (Gboard). Hade kört med swiftkey i många år tills jag gav Gboard en chans. Funkar grymt mkt bättre. Snabbt och responsivt. Går att växla mellan flera språk utan att byta tangentbord precis som med swiftkey.
Tack för tipset. Estetiskt lite fulare och ovant att använda men ska nog ge det en chans. Jobbigt att den inte skapar ett mellanrum efter kommatecken, hittar inget i inställningarna heller. Tips? Bara när jag skrev detta märkte jag liknande buggar som med swiftkey. Undrar om det är skärmskyddet.

Swiftkey levde sitt egna liv ibland och hoppade långt ned i texter, ändrade osv.

Tack för tipset. Estetiskt lite fulare och ovant att använda men ska nog ge det en chans. Jobbigt att den inte skapar ett mellanrum efter kommatecken, hittar inget i inställningarna heller. Tips? Bara när jag skrev detta märkte jag liknande buggar som med swiftkey. Undrar om det är skärmskyddet.

Swiftkey levde sitt egna liv ibland och hoppade långt ned i texter, ändrade osv.
Jag kör med Swype som jag tycker är klockrent. Man måste visserligen skifta mellan språken men det görs enkelt med bara en svepning. I övrigt inget att "klaga på" över huvud taget..

Jag har ställt in så dubbelt mellanslag ger punkt iaf. Finns ju teman till den också. Komma och mellanrum har jag aldrig tänkt på :)

På Swype så "swipar" man alla tecken.. T.ex. ett drag från kommatecken och ner till mellanslagstangenten blir automatiskt ett komma och ett mellanslag. Det klockrent!

Tappa min iphone i backen och nu är den död. Funderar på gå och köpa en Oneplus 6 imorgon, den med 8gb ram och 128gb minne. Någon som har haft oneplus innan eller har 6'an och kan rekommendera den? :)

Tappa min iphone i backen och nu är den död. Funderar på gå och köpa en Oneplus 6 imorgon, den med 8gb ram och 128gb minne. Någon som har haft oneplus innan eller har 6'an och kan rekommendera den? :)
Vill du inte ha Iphone igen? Jag skulle hellre köpt Oneplus 6 än värdelösa Samsung telefoner om man nu ska köra Android iallafall. Bara priset får mig att vilja köpa en Oneplus 6:a nästan :rolleyes:

Vill du inte ha Iphone igen? Jag skulle hellre köpt Oneplus 6 än värdelösa Samsung telefoner om man nu ska köra Android iallafall. Bara priset får mig att vilja köpa en Oneplus 6:a nästan :rolleyes:
Ursäkta, men värdelösa Samsungtelefoner får stå för dig. Sedan deras Galaxy S5 håller dom toppklass. Tror även deras nuvarande mellanmodeller i A serien är riktigt ok.

Tillbaka
Topp