• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vågar jag Android?

Ska jag byta till Huawei?


  • Totala väljare
    350

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Ursäkta, men värdelösa Samsungtelefoner får stå för dig. Sedan deras Galaxy S5 håller dom toppklass. Tror även deras nuvarande mellanmodeller i A serien är riktigt ok.
Jag talar ju utifrån min egna erfarenhet så självklart står det för mig. Senaste jag hade var en S8+ men jag ger inte deras telefoner några fler chanser nu. Finns dock andra telefoner med Android jag skulle vilja prova men det är verkligen inte Samsung då.
 

Wheelie

Cartier
Jag kör Apple som tjänstemobil och Android på min privata, ingen som helst skillnad i själva upplevelsen. Bägge är bra och funkar klanderfritt

Den största skillnaden enligt mig är att vissa Androidtelefoner har mycket bloatware från fabrik och att Apple vet hur de ska ta betalt.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Jag talar ju utifrån min egna erfarenhet så självklart står det för mig. Senaste jag hade var en S8+ men jag ger inte deras telefoner några fler chanser nu. Finns dock andra telefoner med Android jag skulle vilja prova men det är verkligen inte Samsung då.
Lite nyfiken på vad som du inte gillar med S8, att skärmen är väl känslig och kan gå sönder är illa, men i övrigt?
 

Lowe92

Cartier
Lite nyfiken på vad som du inte gillar med S8, att skärmen är väl känslig och kan gå sönder är illa, men i övrigt?
Hade s8 men bytte till Google pixel. Hsde inte haft Samsung innan och tänkte testa men de är ju inte roliga att ha att göra med. Massa bloatware och tvingande att använda deras appar, när man skrev blev det massa konstigheter jag aldrig upplevt varken innan eller efter. Visst hade den bra hårdvara och så vidare men jag kommer aldrig använda Samsung telefon igen pga mjukvaran.
 

Orco

Cartier
Har själv aldrig förstått vitsen av att låsa upp sig genom att köra Apple istället för Android som är kompatibelt med i princip allt som har WIFI eller Blåtand?
I min mening så känns Iphone lila dumt som att köpa en Tesla.
Go Android!:)
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Hade s8 men bytte till Google pixel. Hsde inte haft Samsung innan och tänkte testa men de är ju inte roliga att ha att göra med. Massa bloatware och tvingande att använda deras appar, när man skrev blev det massa konstigheter jag aldrig upplevt varken innan eller efter. Visst hade den bra hårdvara och så vidare men jag kommer aldrig använda Samsung telefon igen pga mjukvaran.
Märkligt, aldrig känt mig tvingad att använda deras appar, dessutom är ju en del av deras appar rätt ok, Samsung pay, Cloud, Health osv mm..
 

DarnGard

Cartier
Fattar inte det här snacket om bloatware på samsung, nu var det ett tag sen jag hade en fabriksny men det var ju typ bara Microsoft Office som låg förinstallerat. Ms Office apparna är marknadsledande och tillför nog för de flesta inte en nackdel utan motsatsen. Samsung egna appar går att avinstallera så även ms Office till skillnad mot en hel del tillverkare där man måste ha root tillgång för att avinstallera mycket av det som finns från början. Låter mer som om någon är skitnödig än seriös kritik..
 

larmar

Cartier
2-Faktor
Tappa min iphone i backen och nu är den död. Funderar på gå och köpa en Oneplus 6 imorgon, den med 8gb ram och 128gb minne. Någon som har haft oneplus innan eller har 6'an och kan rekommendera den? :)
Jag har en One+6 i den konfigurationen du funderar på och jag är grymt nöjd. Med tanke på priset så är får du otroligt mycket för pengarna. Kameran är bra, flytet i telefone är imponerande (den är riktigt snabb) och det är en rätt ”ren” Androidversion om du ej gillar bloatware. Om du är intresserad av att ha många inställningsmöjligheter så finns det oxå.

Kan varmt rekommendera den!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag har en One+6 i den konfigurationen du funderar på och jag är grymt nöjd. Med tanke på priset så är får du otroligt mycket för pengarna. Kameran är bra, flytet i telefone är imponerande (den är riktigt snabb) och det är en rätt ”ren” Androidversion om du ej gillar bloatware. Om du är intresserad av att ha många inställningsmöjligheter så finns det oxå.

Kan varmt rekommendera den!
Kan vara värt att prova på gcam också. Google pixel kameran. Den funkar på väldigt många modeller (bla på min Xiaomi mi a1) och ger grymt mycket bättre bilder än standard varianterna.
 

zeke_varg

Omega
Kör iPhone 8 nu o kan tänka mig att testa one+ el pixel som nästa. Känns som mobiler idag håller en jävligt hög användarvänlighetsnivå. Har kört samsung två vändor men det har inte passat mig just då iaf.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Vill du inte ha Iphone igen? Jag skulle hellre köpt Oneplus 6 än värdelösa Samsung telefoner om man nu ska köra Android iallafall. Bara priset får mig att vilja köpa en Oneplus 6:a nästan :rolleyes:
Jag har haft Iphone sen 3gs och uppdaterat vartannat år men alla jag känner som har Iphone x säger att den inte är värd det priset + att det känns onödigt att köpa en Iphone X nu när det kommer en ny telefon från Apple i September..
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Lånar tråden lite, är ev sugen på att testa en note8 eller ska man köra på note9 nu när de släpps imorrn? Någon här med en note8 som kan ge bra/dålig kritik?
 

lofgreno

Audemars
Lånar tråden lite, är ev sugen på att testa en note8 eller ska man köra på note9 nu när de släpps imorrn? Någon här med en note8 som kan ge bra/dålig kritik?
Har inga personliga erfarenheter men här är ett test iaf. Verkar bra men dyr.

Rent krasst är den väl intressant om man gillar pennan. Men skulle nog satsa på en Note 9 då batteriet verkar ha förbättrats. Note 8 fick ju lite halvdant batteri då Samsung inte vågade trycka i för mkt kapacitet pga debaklet med Note 7. J

Test av M3:

https://m3.idg.se/2.1022/1.703187/g...&utm_campaign=PFA Express 2018-08-22 10:01:04

(+)
Höga prestanda.
Snygg bildskärm och bra ljud.
Utmärkt batteritid.
Nya smarta pennan.
Extra mycket lagringsplats.

(-)
Priset!
Relativt stor och tung.
Onödiga egna appar och funktioner.
 

Hamahang

Omega
Har testat och haft de flesta, då jag tycker det är kul att testa.

S8+ och s9+. Kameran är nice..

Oneplus 6, mycket snabbare laddning. Bättre batteritid och inget smålagg som samsungen.

Alla som inte testat oneplus borde göra det. PUNGT :)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Har testat och haft de flesta, då jag tycker det är kul att testa.

S8+ och s9+. Kameran är nice..

Oneplus 6, mycket snabbare laddning. Bättre batteritid och inget smålagg som samsungen.

Alla som inte testat oneplus borde göra det. PUNGT :)
Instämmer. Bytte från Samsung till oneplus 3T och nu till 6.
Grym prestanda, ok kamera, ren Android och i mitt tycke snabba uppdateringar. Även fast företaget betalar set jag ingen anledning att betala dubbla priset för en Samsung mot en oneplus. Ser gilllar jag generellt alltid underdogs mest ;)
 

lofgreno

Audemars
Instämmer. Bytte från Samsung till oneplus 3T och nu till 6.
Grym prestanda, ok kamera, ren Android och i mitt tycke snabba uppdateringar. Även fast företaget betalar set jag ingen anledning att betala dubbla priset för en Samsung mot en oneplus. Ser gilllar jag generellt alltid underdogs mest ;)
Har ju själv kört Samsung i många år, S4, S6 och nu S8. Dom är bra. Men är ruggigt trött på all "bloatware" som följer med. Så skulle helt klart kunna tänka mig en OnePlus. :)
 

Hamahang

Omega
Har ju själv kört Samsung i många år, S4, S6 och nu S8. Dom är bra. Men är ruggigt trött på all "bloatware" som följer med. Så skulle helt klart kunna tänka mig en OnePlus. :)
Jag bytte sällqn mobil innan, men tycker nu det är kul att testa olika. Egentligen inget fel på samsung.
Men vill man ha bättre batteritid, och snabbaste laddningen på marknaden. Renare android är skönt då samsung små laggar lite.
Kan man tänka sig lite sämre kamera så behöver man inte fundrra längre.
Men att gå frpn oneplus till samsung är svårt. Det lovar jag....då saknar man laddning etc.

:)
 

TFK

Omega
Jag kör Windows och iPhone på jobbet samt Mac och Android privat. Vad gäller mobil skulle jag aldrig byta min android-lur mot en iPhone. Det är kanske mest en vanesak, men enligt mig är android bättre på det mesta. Nu kör jag en Huawei P20 efter att ha avverkad ett antal sony-lurar. P20:n funkar riktigt bra och ger mycket pang för pengarna.

Snabbladdning är för övrigt det bästa som hänt mänskligheten efter skivat bröd!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Har ju själv kört Samsung i många år, S4, S6 och nu S8. Dom är bra. Men är ruggigt trött på all "bloatware" som följer med. Så skulle helt klart kunna tänka mig en OnePlus. :)
Hade också s4och s6 innan bytet och instämmer ang bloatwares.

En sak till med oneplus är deras dash charging. Ruggigt snabb laddning, snabbaste jag varit med om.
 

Hamahang

Omega
Pixel 2 XL ska ha en fantastiskt kamera.
Vet några som bytt tillbaka tilö pixel efter op, då enbart pga kameran.

För oneplus android är nästan lika rent som pixel
 

Zandibar

Cartier
Sony då..? Jag har kört Sony i nästan 10 år och alltid varit väldigt nöjd. Vattentät är den också vilket är skönt när man vattensportar.
Oops. Glömde visst Sony. De är faktiskt också bra. Mycket bra batteritid och otrolig byggkvalité. Och en kundtjänst som verkligen bryr sig. Synd bara att de tidigare modellerna hade problem med skärmen att touchen bara slutade fungera vid en spricka.
Men XZ1-serien är fantastisk och XZ2 likaså.
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Med tanke på att de flesta kör egen Launcher så är det väl mest specar som avgör valet.
Pixlarna är dyra, en OnePlus med Nova Launcher sedan är man igång och har full kontroll över hela upplevelsen.
Till halva priset mot Samsung et al.
 

Hamahang

Omega
Sony är det inget fel på. Fram till Xperia z3 var dem ju wow med batteritiden man fick och att de var vattentäta. Nästa z5 hade problem med överhettning etc.

Sanni gen är att de flesta märkena är bra. De innehåller samma processor, iår snapdragon 845 och typ 4-6 gb ram minne.
Någons kamera är bättre ön den andra etc ...
Nu köper väl de flesta huawei, samsung känns det som...sony säljer inte lika bra...och lg marknadsför inte lika mycket.

Samsungen är som sagt inte dubbelt så bra som oneplus även om den nästan kostar det dubbla. Jag tycker tvärtom att förutom kameran slår op6 s9+ på de flesta punkter......

Vad är viktigt för er? Svårare är det inte :)
 
Topp