• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vågar jag gå på stan med min klocka...?

Ja va fan... så länge det inte är några extrema samlarur så är det väl bara att köra. Har för mig att det fanns en tråd för just den här typen av bilder där man använder sina klockor, men kan inte hitta den nu...
1 - 1 (1).jpg

Skidåkningstråden har ju blivit ganska lång och rätt trevlig. Kanske kan man tycka att det var en dum fråga, men man brukar säga att det inte finns några dumma frågor. Personligen tycker jag att skidåkningstråden blev mer intressant än den här tråden.
Btw, kommer ni ihåg tråden med killen som inte tog bort skyddsplasten från spännet?

Amen broder!!!!!
Btw fanns ju en väl humoristisk tråd om folk som inte vågade ha sina klockor i närheten av microvågsugnar o sånt OM dom nu inte tålde x-antal gauss hahahahaha.
Nä, klockor är till för att användas. Att folk inte ens vågar blöta ner sina nyservade vintagedykare trots att dom tål 200m är precis lika larvigt;)
Min Cartier Tank 18k däremot var rätt oanvändbar så därav rök den. Jobbade på restaurang då o körde den några dagar men det blev repor på den bara man tittade på den så tänk då hur den skulle må av ett 12-timmars pass (bära tallrikar, disk, vatten o allt möjligt skit).
Finns ju folk som inte ens vågar använda sina vintage-subbar vid skrivbordet då dom är rädda för repor haha.

Tack för underbar tråd!

Min frus morbror berättade en gång om när dem satt ett gubbgäng på Sturebadet och började prata om sina klockor...
Fick för sig att testa om klockorna pallade vatten...slog vad helt enkelt och alla hoppade i....
"Gjorde dem det då" undrade jag? "Var din vattentät?"
"Nää" svarade han och garvade..."ingen annans klocka heller..."

Tuffare virke förr :D

Tack för underbar tråd!

Min frus morbror berättade en gång om när dem satt ett gubbgäng på Sturebadet och började prata om sina klockor...
Fick för sig att testa om klockorna pallade vatten...slog vad helt enkelt och alla hoppade i....
"Gjorde dem det då" undrade jag? "Var din vattentät?"
"Nää" svarade han och garvade..."ingen annans klocka heller..."

Tuffare virke förr :D
:D:D:D:D:D:D:D
@meo_swe: Du är underbart korkad. Nästa gång blir det napalm-eldning & Blaser. Jag tar med mig Omegan.
Jag är gammal 58:a-skytt. då är man "a special kind of stupid". Jag ser fram emot det:)

Det bästa är att du har bilder på alla aktiviteter också, gör ju trådstarten så bra :)
Det är som med reglerna om fylla. finns det inte Bildbevis har det aldrig hänt;)

:D:D:D:D:D:D:D

Jag är gammal 58:a-skytt. då är man "a special kind of stupid". Jag ser fram emot det:)

Det är som med reglerna om fylla. finns det inte Bildbevis har det aldrig hänt;)
Fast nä.... Kolla sista bilden där Black Bay:en är på en stranden!!! En ren omöjlighet, finns väl ingen klocka som tål denna enorma påfrestning?

Slutsats = TS ljuger!!1
Lyssna inte på honom om ni vill att era klockor ska överleva.

Jag håller med dig till fullo, dock är black bay ett dåligt exempel då Lumepluppen verkar ryka av minsta lilla... Men moderna klockor är till för att användas.

Nybadad 16700 (japp tät till 100m, nya packningar o tryckt):
image.jpeg

Ploprof600 (nyservad o tryckt) plaskande i livsfarligt saltvatten haha
image.jpeg

1675 härlig badad o sen nersvettad av solandet (japp, nyservad o tryckt 100m)
image.jpeg

Nybadad Pam560 ( ny klocka som är tät till 300m)
image.jpeg

Kanske inte de mest "farliga" situationerna men alla dessa klockor har jag i stort sett aldrig tagit av mej för att jag varit rädd att blöta ner dom eller basta eller nåt sånt (undantaget är väl Pannan på vissa läder)..
Ej heller har jag varit livrädd att använda dom vare sej vid stranden (finns ju tusentals farliga stenar som kan repa) eller poolen;)

Hahahaha...kunde inte skrivit det bättre själv broder @meo_swe , klockor är som sagt till för att användas och där med basta!

Lite axplock vad mina klockor varit med om.

Lagat fönster.
https://klocksnack.se/threads/ot-hur-skramlar-du-ihop-snabba-cash-till-en-ny-klocka-del-1-jo.29247/
img_3932-jpg.66471
3-jpg.66535

Gräva och dränera huset.
https://klocksnack.se/threads/ot-hur-man-skramlar-ihop-till-snabba-cash-del-2.29300/
8-1-jpg.67015
5-jpg.67012

Hade lite mer magmuskler på den tiden :D.
6-jpg.67013

25-jpg.67040

Fixa ännu mera fönster.
https://klocksnack.se/threads/jag-och-min-polare-explorer-lagar-karmen-på-ett-av-våra-fönster.42677/#post-1011837
image-jpg.176000

image-jpg.176069

Funkar t.o.m om man lagar grillen sin.
https://klocksnack.se/threads/det-s...la-men-det-är-ingenting-mot-vad-jag-är.27402/
DA25DA36-5E56-4E70-813E-E6A72A364630_zpsabg0rmrv.jpg

D4410CE2-53CC-4C0A-BA07-B8AB8F53684B_zps2qvjhwy5.jpg
3AFE471A-289E-4971-A024-D92C394BB3F9_zpsntqoscjl.jpg
AD2E819B-0D4F-44F1-8B99-CACF39EE83A0_zpsenwxuhyu.jpg
97511CA4-3ADE-4653-A4A9-8D2573C837CF_zpstvhnjel3.jpg

Senast ändrad:
Bravo, helt rätt. Alldeles för många bankfack i bruk. Dock är det ju viss skillnad i hur man behandlar en BB jmf med en AP 15300 t.ex.

IMG_4006.JPG

Skjuter mer hagel än vad min axel klarar tillsammans med TS.

IMG_3700.JPG

Sportar med sportchronografen (perfekt för att logga flygtid och tät nog för vattenlandning).

IMG_3394.JPG

Viktigt att veta vad klockan är i Bangkok när man byter sulor på bilen.

IMG_3325.JPG

Lume är viktigt, det blir mörkt snabbt i fjällen.

...och den enda skadan jag lyckats åsamka ett urverk är när jag tappade min SKX i parketten hemma.

Tillbaka
Topp