• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vårens auktioner i Stockholm

Menade exemplet du visade med den risiga boetten, inte kommande Kaplans auktion.
Förra Bukowskis i november. Lot 67.

Den boetten var lika fin om man bortser från rosthålen. Den hade också papper och box. Jag har dock svårt att komma ifrån det där. Fullt möjligt att det går att lasra till men det är knappast något man bara vill lämna orört. Lär inte bli mindre.

Förra Bukowskis i november. Lot 67.

Den boetten var lika fin om man bortser från rosthålen. Den hade också papper och box. Jag har dock svårt att komma ifrån det där. Fullt möjligt att det går att lasra till men det är knappast något man bara vill lämna orört. Lär inte bli mindre.

Att klockan i övrigt kan se ok ut men har hål i boetten känns minst sagt märkligt. Snackar vi materialfel på stålet? Varför blir det rosthål? Jag vet ju att rostfritt inte är rostfritt men detta var nåt nytt för mig.

Att klockan i övrigt kan se ok ut men har hål i boetten känns minst sagt märkligt. Snackar vi materialfel på stålet? Varför blir det rosthål? Jag vet ju att rostfritt inte är rostfritt men detta var nåt nytt för mig.
Smuts, fukt och stål. Varför ska klockor klara det bättre än mycket annat? :)

Smuts, fukt och stål. Varför ska klockor klara det bättre än mycket annat? :)

Sant, men jag jämför med stål ute på industrierna som utsätts för tuff behandling och aggressiv miljö och förstår bara inte hur det är möjligt.

Hålen i detta fall, har de uppstått utifrån och in eller tvärtom? Utifrån känns troligt?

Sant, men jag jämför med stål ute på industrierna som utsätts för tuff behandling och aggressiv miljö och förstår bara inte hur det är möjligt.

Hålen i detta fall, har de uppstått utifrån och in eller tvärtom? Utifrån känns troligt?
Annat skulle kännas väldigt konstigt. :)

290'+ for Omega 33.3 som det tom anges som förbättrad urtavla, det är rätt mycket pengar. Är de så svårfunna eller var det nåt särskilt med detta exet?
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/607/23-omega-kronograf
Tavlan var mint. Omöjligt att säga om den var förbättrad men Bukkan hade ingen koll och två budgivare tyckte den var värd mycket pengar. För mig så passade inte riktigt tavlan in i boetten. Vare sig skickmässigt eller i rätt metall. Jag hade dock gärna ägt den.

Överlag så kändes mycket svagt. Både kvalitets- och prismässigt. Rollarna gick hyfsat bra och Nautilusen presterade bara korkat.

Jag har missat din nya klocka. Bild? :)
Grattis verkar vara på sin plats :)

Tackar! :)
Har äntligen slagit till på en 1675 :D
Grymt nöjd!
30CB4981-AEFB-48D2-B6C9-95B4CEBB5855.jpeg

213EDF45-5B70-4CB5-A703-1057B8FD212F.jpeg

Tavlan var mint. Omöjligt att säga om den var förbättrad men Bukkan hade ingen koll och två budgivare tyckte den var värd mycket pengar. För mig så passade inte riktigt tavlan in i boetten. Vare sig skickmässigt eller i rätt metall. Jag hade dock gärna ägt den.

Överlag så kändes mycket svagt. Både kvalitets- och prismässigt. Rollarna gick hyfsat bra och Nautilusen presterade bara korkat.
Ovanligt klantigt tryck för att vara från Omega, hade gissat på senare tryck så var mycket förvånad över priset.

Tänkte lägga några bud men då hade de stängt av förhandsbuden, där skulle de nog varit tydligare. Eller jag mindre klantig. Blev billigare iaf!

Ovanligt klantigt tryck för att vara från Omega, hade gissat på senare tryck så var mycket förvånad över priset.

Tänkte lägga några bud men då hade de stängt av förhandsbuden, där skulle de nog varit tydligare. Eller jag mindre klantig. Blev billigare iaf!
Tyckte också det till dess jag jämförde med många andra. De ser ofta ut så där. Det sagt så kan många vara ommålade men samtidigt får man anta att de som trycker upp den till 290k vet saker. Ingen garanti givetvis men jag tror de vet något.

Liknande har sålts ganska dyrt på Christies i guldboetter.

Tyckte också det till dess jag jämförde med många andra. De ser ofta ut så där. Det sagt så kan många vara ommålade men samtidigt får man anta att de som trycker upp den till 290k vet saker. Ingen garanti givetvis men jag tror de vet något.

Liknande har sålts ganska dyrt på Christies i guldboetter.
Kan du länka till någon?

Bukowskis har dock pulsation-skala.

https://www.christies.com/lotfinder/Lot/omega-a-fine-rare-and-large-14k-5993017-details.aspx

https://www.christies.com/lotfinder...1589&sid=4c207d38-c46d-42af-aa4a-41f039a21663

https://www.phillips.com/detail/OMEGA/CH080117/189

Jag hade personligen aldrig budat på dagens. Den var dock extremt crisp. Lite för crisp. Jag utesluter dock inte att de som budade faktiskt hade koll.
Tycker dessa håller bättre klass än Buckans. Inte lätt med gilttryck.

Tycker dessa håller bättre klass än Buckans. Inte lätt med gilttryck.
Såg du denna live? Det förstärker ev tvivel. Jag har dock svårt att bortse från buden. Inte typen av klocka som en idiot lägger 300k på när utropet är 70.

Men jag håller med dig. Framförallt skick på tavla och sedan övriga komponenter. Det lirar inte.

Den var fortfarande fin men jag hade inte köpt den för 70 så min åsikt får tas med en nypa salt.

Tillbaka
Topp