• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

jappdapi

Silver
2-Faktor
5år för blå tavla, var vad men meddelade mig vid förfrågan,vilket som du säger är Boutique Exclusive.

Inte är väl blå nära listpris?
Svart möjligtvis om du räknar inkl svensk moms sist jag kollade.
Man har diskuterat priset i tråden ett par sidor tillbaka. Uppfattningen jag fått är att priserna är nära list men det kan kanske någon annan svara på.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Spanjoren

Basic
2-Faktor
När jag köpte min blåa 4500v början på 2021 innan den blev boutique edition kunde Nymans inte leverera en till mig. Så jag valde att söka mig runt i Europa och hamnade hos VC i Storbritannien med hjälp av en kontakt. Om jag inte missminner mig var jag tvungen att lägga 30% i handpenning vilket skulle garantera en allokering av klockan och samt att dåvarande listpris inte skulle revideras. Innan jag fick den hann man höja två gånger och blev som sagt boutique edition. Resterande summan fick jag betala när de fick in klockan.

Om jag har förstått det rätt i dag så är klockan fortfarande boutique edition och har många års väntetid men ändå är priserna på andrahandsmarknaden nära list.
Den blå är brutalt snygg! Stort grattis till ett fantastiskt köp samt stort tack för att du delade med dig av din erfarenhet 🙏
 

jappdapi

Silver
2-Faktor
F799A168-368D-4690-8216-02776F699E03.jpeg
 

-SC-

Basic
Pledge Member
Lite konfunderad över denna annons. Zoomar man in i bilden står det att klockan är uttagen från Nymans. Kan det verkligen stämma att de hade tilldelning av denna under 2022?




CE4AA475-53AD-4D82-B595-3D547D36F775.png
C15EC42D-4A2B-45AB-9899-8729C6FC6AED.png
411E8AC1-3EBC-49D6-B8E2-C8EDD2226A8A.png
Ingen aning ang tilldelningen, men dom sålde en blå 4500v förra året via deras "pre owned"-avdelning. Kanske är samma om även den var i nyskick.

Citerar mig själv:
Nymans hade denna blåa i sitt skyltfönster i september.
Nu ligger priserna på C24 (från EU) som billigast kring 340k. Har dom sjunkit drastiskt eller lyckades Nymans sälja sin för ett sjukt överpris?
Svart tavla ligger på ca 300k.

3AC0E7E7-12C6-4A85-AE41-34EC40F35BDB.jpeg
 
Kul duo! Hur sitter dammodellen på herrhandled?
Jag hade grymt erbjudande på en sådan uppsättning. Där damuret kom på köpet mer eller mindre.
Jag tvekade då, och insåg fort att jag var dum i huvudet.

Har inte provat på herrhandled men den är rätt stor för att vara en damklocka, 33 mm tror jag. Men med diamanter osv tror jag inte det skulle passa ändå.

Fick också köpa som en kombination men ingen rabatt tyvärr utan fick vara nöjd att jag överhuvudtaget fick köpa dessa.

Men oavsett så känns det rätt kul när både frun och jag bär dessa, lite nördigt. Ungefär som att ha matchande jackor.
 

ante_77

Silver
2-Faktor
Har inte provat på herrhandled men den är rätt stor för att vara en damklocka, 33 mm tror jag. Men med diamanter osv tror jag inte det skulle passa ändå.

Fick också köpa som en kombination men ingen rabatt tyvärr utan fick vara nöjd att jag överhuvudtaget fick köpa dessa.

Men oavsett så känns det rätt kul när både frun och jag bär dessa, lite nördigt. Ungefär som att ha matchande jackor.

Det var nog 6-7 år sedan jag fick erbjudandet
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Har inte provat på herrhandled men den är rätt stor för att vara en damklocka, 33 mm tror jag. Men med diamanter osv tror jag inte det skulle passa ändå.

Fick också köpa som en kombination men ingen rabatt tyvärr utan fick vara nöjd att jag överhuvudtaget fick köpa dessa.

Men oavsett så känns det rätt kul när både frun och jag bär dessa, lite nördigt. Ungefär som att ha matchande jackor.
Om du har möjligheten att testa frugans och lägga upp en bild här så vore det väldigt tacksamt. Royal oak 33mm bärs bra på herrar och jag har inget emot lite bling. :)
 
Topp