• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Alexander

Silver
2-Faktor
Det har du alldeles rätt I.
Iallfall inte till någon som inte är en Bra Kund utan lång väntan

Och tyvärr var mitt sista besök hos VC riktigt tråkigt. På gränsen till rent otrevligt.
Exakt så..
Trist att höra, min upplevelse är helt annan, har fått oerhört bra bemötande. Dock började det innan VCO-hypen. Vet inte om det spelar någon roll..
 

Alexander

Silver
2-Faktor
Klämde på denna hos AD förra veckan. Trevlig! Soprent på Overseas tyvärr.
 

Bilagor

  • 533CE58B-2E18-4E3A-9B31-7C6FD56C6FCA.jpeg
    533CE58B-2E18-4E3A-9B31-7C6FD56C6FCA.jpeg
    348.9 KB · Visningar: 33
Jättetråkigt att höra. Själv har jag en väldigt goda upplevelsen från mina besök.
Jag också till det sista nu I veckan.

Innan dess var det bara positivt bemötande även om jag givetvis inte kunde köpa något.
Men det visste jag ju innan jag gick in I butiken.

Får väl ta det som att den jag hade oturen att träffa hade en dålig dag och jag råkade bli den som fick en spya.

Jag är säkert själv skyldig till att ha gjort samma sak.
 
Jag också till det sista nu I veckan.

Innan dess var det bara positivt bemötande även om jag givetvis inte kunde köpa något.
Men det visste jag ju innan jag gick in I butiken.

Får väl ta det som att den jag hade oturen att träffa hade en dålig dag och jag råkade bli den som fick en spya.

Jag är säkert själv skyldig till att ha gjort samma sak.

Vill du utveckla vad som hände?
 
Vill du utveckla vad som hände?
Bara en riktigt tråkig attityd hos den säljare jag hade oturen att träffa.
Trots tidsbokning vilket kravdes for att komma in

Vad kom jag till Miami och frågade efter en VC för?
Varför skulle de sälja en till mig oavsett om de hade klockor tillsalu eller ej?

Detta är Miami. Du kan åka hem till Kabul eller var du kommer från och köpa en där.
Där finns säkert klockor åt dig.

Är vi klara med varandra nu?

Visst jag köper att man säljer enbart till lokala kunder. Och inte trodde jag man skulle hala fram något som jag kunde köpa där och då.
Men prova lite visningsex snacka lite hade varit trevligt.
Nu tappade jag helt lusten att ens titta in nästa gång jag är där.

Man hade kunnat säga samma sak på ett trevligt sätt.
Det hade varit helt okej och inte lämnat en sur Rolexsmak I munnen
 
Åh ser riktigt bra ut. Kul när den verkligen kommer till användning. Hur ser länken ut?
Har främst använt gummibandet, ibland läder. De ser dock nya ut så inga problem alls vad gäller slitage. Då har jag ändå gjort alla typer av aktiviteter med klockan på som borra i betongväggar hemma etc. Idag tog jag på mig stålbandet av någon anledning (vet ej varför) och den är som ny.
 

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Vad är det för ref nr på denna? super snygg verkligen!
Ser att priset på 4500v sjunkit en del, i usa går det att få tag på helt nya för ca 240.000 vilket jag antar är väldigt nära listpris?
Fortfarande runt 300K i europa men det börjar närma sig. Kul för oss som planerar köpa en i framtiden! Hoppas också att köerna minskar något när priserna närmar sig list.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Vad är det för ref nr på denna? super snygg verkligen!
Ser att priset på 4500v sjunkit en del, i usa går det att få tag på helt nya för ca 240.000 vilket jag antar är väldigt nära listpris?
Fortfarande runt 300K i europa men det börjar närma sig. Kul för oss som planerar köpa en i framtiden! Hoppas också att köerna minskar något när priserna närmar sig list.
Det där är en 2000v.
4500v listar runt 288 om jag inte missminner mig, priserna är uppdaterade på Nymans hemsida nu.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Det där är en 2000v.
4500v listar runt 288 om jag inte missminner mig, priserna är uppdaterade på Nymans hemsida nu.
Tack! Fantastiskt fin verkligen. Jag ÄLKSKAR tunna klockor. Hittar inte en ända 2000v på chrono24.

Spännande då är alltså priset i usa billigare än listpriset i Sverige, dock är det främst en valuta/skatt fråga. Som i Europa går 4500v för ca 300K på gråisar, helt nya. Så det är väldigt nära nu.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tack! Fantastiskt fin verkligen. Jag ÄLKSKAR tunna klockor. Hittar inte en ända 2000v på chrono24.

Spännande då är alltså priset i usa billigare än listpriset i Sverige, dock är det främst en valuta/skatt fråga. Som i Europa går 4500v för ca 300K på gråisar, helt nya. Så det är väldigt nära nu.
Kan ju hoppas att de kryper ner ännu mer.
2000v är rätt ovanlig. Ultra thin i vitguld. :)
 

Chrisse

Pandion
2-Faktor
Tack! Fantastiskt fin verkligen. Jag ÄLKSKAR tunna klockor. Hittar inte en ända 2000v på chrono24.

Spännande då är alltså priset i usa billigare än listpriset i Sverige, dock är det främst en valuta/skatt fråga. Som i Europa går 4500v för ca 300K på gråisar, helt nya. Så det är väldigt nära nu.

Kan ju hoppas att de kryper ner ännu mer.
2000v är rätt ovanlig. Ultra thin i vitguld. :)

Hade span och letade efter en 2000v i många år innan jag fick jackpot, och då bara tack vare en mkt god relation av olika anledningar med en handlare nere i Europa.
Den är verkligen helt amazing, kunde jag få fatt i en 5712 igen så kunde jag lägga av nu med de bägge på varsin handled :)
 

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Hade span och letade efter en 2000v i många år innan jag fick jackpot, och då bara tack vare en mkt god relation av olika anledningar med en handlare nere i Europa.
Den är verkligen helt amazing, kunde jag få fatt i en 5712 igen så kunde jag lägga av nu med de bägge på varsin handled :)
Snyggt! Lönar sig att ha tålamod uppenbarligen 😊
 
Topp