• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
FC7ADC50-656D-4E35-8D57-068E5471ECF4.jpeg
 
Om du har möjligheten att testa frugans och lägga upp en bild här så vore det väldigt tacksamt. Royal oak 33mm bärs bra på herrar och jag har inget emot lite bling. :)

Ursäkta att jag inte hunnit svara. Jag försökte just ta på mig hennes klocka men armbandet är för kort faktiskt (och jag har inte ens en särskilt grov handled) och den såg rätt feminin ut. Jag tror inte den skulle fungera på en man.

Däremot har de samma modell med svart urtavla som kanske skulle fungera bättre. Men jag är ändå kanske för konservativ. Skulle ändå satsa på en herrmodell. Just denna dammodell är kvarts för övrigt och har inte Geneva seal.
 

Alexander

Silver
2-Faktor
Vet att den gick på kring 15k på generation 1 (samma urverk så rimligtvis samma kostnad), utan polering, för knappt fem år sedan. Också nyfiken vad andra har för uppgifter. Kan tänka mig att vi pratar 20+ idag...
Någon som vet vad en service på förra versionen av overseas chrono kostar?

Minns jag fel eller åkte inte du på en service på den modellen @Luckyluciano ?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Det var ju någon här på forumet som åkte på byte av guld-rotor på sin VC i samband med service,
då blev det dyrt........
 

Herr Potatis

Silver
2-Faktor
Hur ser det ut med Overseas i 37mm (utan diamanter)? Ska tydligen finnas en referens med blå tavla, men hittar den ej på hemsidan. Har den utgått? 41mm är lite väl för stort om man har bebishandleder... 🙃
 

RobHK

Basic
För alla som älskar små klockor så har ju VC nu gjort det, släppt en 34.5mm och 9mm tunn, klassisk jumbo storlek av klocka. Nu finns det bara datum-fönstret kvar att klaga på, sen är det perfektion! Finns till och med en ännu mer fantastisk i guld, som går så otroligt fint med den blå tavlan.

VCO 345.jpg
 

fc2

Silver
De nya 34.5 mm är fina men jag tycker glasringen är lite för tjock och det funkar inte riktigt med proportionerna.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
För alla som älskar små klockor så har ju VC nu gjort det, släppt en 34.5mm och 9mm tunn, klassisk jumbo storlek av klocka. Nu finns det bara datum-fönstret kvar att klaga på, sen är det perfektion! Finns till och med en ännu mer fantastisk i guld, som går så otroligt fint med den blå tavlan.

VCO 345.jpg
Var är 34,5 mm en jumbostorlek?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det verkar rimligt då det är damurs-storlek!
Beror på hur man ser på det. Historiskt är det definitivt en herrstorlek och känns klart rimligare än 40+ mm på denna typ av ur. Men den medvetna damursdesignen är inget för mig. Kanske kvinnor föredrar det, tror mest det hänger kvar av tradition.
 

hejsam

Diamant
2-Faktor
För bred glasring och för rundad / avsmalnad form mot länken vilket tyvärr gör att proportionerna ser off ut.

Hade föredragit att bredden på boett och länken där de möts var bredare och av samma bredd och sen att länken smalnar av mer stegvis för varje länkbit.

Annars är siffrorna såklart toppen, hyfsat tunn och bra diameter!
 
Topp