Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänker samma. Jag kör gärna på 33-34 mm och struntar i om klockan säljs som damur.Om du har möjligheten att testa frugans och lägga upp en bild här så vore det väldigt tacksamt. Royal oak 33mm bärs bra på herrar och jag har inget emot lite bling.![]()
Om du har möjligheten att testa frugans och lägga upp en bild här så vore det väldigt tacksamt. Royal oak 33mm bärs bra på herrar och jag har inget emot lite bling.![]()
Vet att den gick på kring 15k på generation 1 (samma urverk så rimligtvis samma kostnad), utan polering, för knappt fem år sedan. Också nyfiken vad andra har för uppgifter. Kan tänka mig att vi pratar 20+ idag...Någon som vet vad en service på förra versionen av overseas chrono kostar?
Vet att den gick på kring 15k på generation 1 (samma urverk så rimligtvis samma kostnad), utan polering, för knappt fem år sedan. Också nyfiken vad andra har för uppgifter. Kan tänka mig att vi pratar 20+ idag...
Någon som vet vad en service på förra versionen av overseas chrono kostar?
Det var inte jag, det var @mglaumMinns jag fel eller åkte inte du på en service på den modellen @Luckyluciano ?
Det var ju någon här på forumet som åkte på byte av guld-rotor på sin VC i samband med service,
då blev det dyrt........
Jag servade "Luckys" VC, kostade 10,600 vill jag minnas för standradservice.Tog över den klockan sen, fick en chock när jag såg servicepapper
Det var @mglaum men tror inte servisen var så dyr när man räknar bort 22k guldrotornDet var ju någon här på forumet som åkte på byte av guld-rotor på sin VC i samband med service,
då blev det dyrt........
Jag har små handleder men min standard Overseas fungerar ändå bra. Den känns inte större än en Submariner.Hur ser det ut med Overseas i 37mm (utan diamanter)? Ska tydligen finnas en referens med blå tavla, men hittar den ej på hemsidan. Har den utgått? 41mm är lite väl för stort om man har bebishandleder...![]()
Och vad pratar vi om? 30? 40?Det var ju någon här på forumet som åkte på byte av guld-rotor på sin VC i samband med service,
då blev det dyrt........
Bara av ren nyfikenhet, finns ej 37mm-varianten kvar längre?Jag har små handleder men min standard Overseas fungerar ändå bra. Den känns inte större än en Submariner.
De nya 34.5 mm är fina men jag tycker glasringen är lite för tjock och det funkar inte riktigt med proportionerna.
Var är 34,5 mm en jumbostorlek?För alla som älskar små klockor så har ju VC nu gjort det, släppt en 34.5mm och 9mm tunn, klassisk jumbo storlek av klocka. Nu finns det bara datum-fönstret kvar att klaga på, sen är det perfektion! Finns till och med en ännu mer fantastisk i guld, som går så otroligt fint med den blå tavlan.
![]()
Var är 34,5 mm en jumbostorlek?
Nope, dålig osammanhängande design och gjord med ett damursformspråk.Det var ett skämt, ska du köpa en nu?
Nope, dålig osammanhängande design och gjord med ett damursformspråk.
Haha, kände precis så när jag gnällde över det här. Försöker vara mindre gnällig och mer öppen för nya klockor men denna hade kunnat vara en intressant kandidat och då synar jag den mer i sömmarna.Haha alltid ska det vara något!![]()
Beror på hur man ser på det. Historiskt är det definitivt en herrstorlek och känns klart rimligare än 40+ mm på denna typ av ur. Men den medvetna damursdesignen är inget för mig. Kanske kvinnor föredrar det, tror mest det hänger kvar av tradition.Det verkar rimligt då det är damurs-storlek!
Tycker den ser bra ut på WSDe nya 34.5 mm är fina men jag tycker glasringen är lite för tjock och det funkar inte riktigt med proportionerna.
Det här var storyn med service av 47040, good times.+1, köpte gummi och spänne för 10k i NY och sen service med byte av rotor för 21k, för 47040 dvs. Though love.