• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Blå 34.5mm växer på mig.
Alla bilder verkar vara på kvinnliga handleder så risken är att den blir väl liten.
Skamlöst stulna bilder från Instagram
Screenshot_20230329_132725_Instagram.jpg
Screenshot_20230329_133437_Instagram.jpg
Screenshot_20230329_133609_Instagram.jpg
Screenshot_20230329_133616_Instagram.jpg
Screenshot_20230329_133648_Instagram.jpg
 

jappdapi

Silver
2-Faktor
Möjligtvis en väldigt stor handled? ;) Lite svårt att avgöra hur den sitter när man inte vet hur stora handleder modellerna har.
Så det vara givetvis. Tänkte inte så långt ... :/ Vore kul att testa den men lite begränsat då den är boutique exclusive.
Inte så farligt ändå. Ser ut att bäras som en Tissot prx 35mm typ. Handlar väl mer om vinkel och avstånd.

Tissot på liknande avstånd
20230329_161634.jpg


Tissot på nära håll
20230329_161747.jpg
Den där verkar sitta riktigt bra. Lär bli spännande att följa upp proportionen till den nya
 

Nissestr

Diamant
Pledge Member
2-Faktor
Wow!

Jag tycker det är trevligt men har svårt att avgöra hur mycket som är okej att fixa, uppenbarligen är alla visare bytta, tavlan fixad med mera som framgår av servicepapper. Inte för att jag har råd att köpa, men tycker personligen att det blir för mycket icke-original, if you get me right (givetvis är det VC själva som "restaurerar", men ändå) för att det ska vara en fullträff.
 

fc2

Silver
Jag tycker det är trevligt men har svårt att avgöra hur mycket som är okej att fixa, uppenbarligen är alla visare bytta, tavlan fixad med mera som framgår av servicepapper. Inte för att jag har råd att köpa, men tycker personligen att det blir för mycket icke-original, if you get me right (givetvis är det VC själva som "restaurerar", men ändå) för att det ska vara en fullträff.
Förstår hur du tänker. Tror även de saker du påpekar också gör att den inte ligger ännu högre i pris. Men vill man ha en relativt unik VC till priset av en ny OS chrono så är detta ett intressant alternativ.
 

RobHK

Basic
@Chrisse det blir så jobbigt för alla haters när du postar den bilden, dom kan inte klaga på den otroligt fula fonten i datum-fönstret, eller något slags osymmetri som med DT. Inte heller på tjock-leken, inte direkt storleken heller (här kan man ju ändå göra ett försök). Jag kan väl tipsa haters att dom kanske kan attackera vikten, för i guld lär den va en rätt tung klocka?
 

Chrisse

Pandion
2-Faktor
@Chrisse det blir så jobbigt för alla haters när du postar den bilden, dom kan inte klaga på den otroligt fula fonten i datum-fönstret, eller något slags osymmetri som med DT. Inte heller på tjock-leken, inte direkt storleken heller (här kan man ju ändå göra ett försök). Jag kan väl tipsa haters att dom kanske kan attackera vikten, för i guld lär den va en rätt tung klocka?
Nu har ju denna en fin mikrojustering i spännet, så går ju alltid att få den till att sitta bra. I annat fall kan det ju vara ett problem med tung klocka, men inget jag haft problem med på denna.
 

carlmartin

Guld
2-Faktor
Ja det är suddiga bilder och massa fingeravtryck men jag pendlade mellan andnöd och hysteriskt fnittrande. Absolut makalös klocka. Fattar att den inte gör sig på bild men får du chansen att klämma så gör det. Kan t.o.m. ha petat ner 1921 från min topp 1 lista

DF7E3951-665F-4230-A9F0-1FD6063C612A.jpeg
097DE0A9-AC7C-46F2-ACC8-3B71D1A3A1E9.jpeg
 

Marcus

Basic
Ja det är suddiga bilder och massa fingeravtryck men jag pendlade mellan andnöd och hysteriskt fnittrande. Absolut makalös klocka. Fattar att den inte gör sig på bild men får du chansen att klämma så gör det. Kan t.o.m. ha petat ner 1921 från min topp 1 lista

DF7E3951-665F-4230-A9F0-1FD6063C612A.jpeg
097DE0A9-AC7C-46F2-ACC8-3B71D1A3A1E9.jpeg

Otroligt fin klocka 😊
Vet du vad den listar? Tillgänglig?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Borta ur sortimentet tyvärr. Men guld listar runt 600k och denna var limiterad platinum 😬

Exet jag testade var begagnat men redan sålt (för 50k EUR). Förmodligen inte en lätt klocka att få tag på men jag har testat en del vid det här laget och denna var något alldeles extra.
Tyvärr klumpig som nya ur är, blir en blek kopia på originalet. Bättre komma fram med något nytt då.
 
Topp