Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg. Ser betydligt sportigare ut än svarta och blåa. Skulle faktiskt kunna tänka mig testa en sån mot min blåa.
Tyckte den var grym med! Och, som det mesta, säkert ännu finare i person!Riktigt snygg. Ser betydligt sportigare ut än svarta och blåa. Skulle faktiskt kunna tänka mig testa en sån mot min blåa.
Hur är det, overseas görs endast i guld?
Gjorde det men läste väl lite för snabbtNejdå
Här har du lite att gotta dig åt.
Skriv Overseas I sökrutan. Internet är dumt
Search
www.vacheron-constantin.com
Sjukt snygg
Tycker nog den lirar ändå, även om jag generellt brukar ha svårt för den placeringen jag med på andra klockor!Sjukt snyggMen har lite svårt för datum placeringen datumvisaren för de här modellerna?
Lite konstigt att det är så få som inte kritiserar valet att gå från big date till vanligt, snett, datumfönster på Overseas:en. Just att ha en centralt placerad big date är inte bara snyggt och medför ytterligare komplexitet av verket utan gör även så att klockan distanserar sig från konkurrenterna.Sjukt snyggMen har lite svårt för datum placeringen datumvisaren för de här modellerna?
Det kritiserades hårt när den släpptes iafLite konstigt att det är så få som inte kritiserar valet att gå från big date till vanligt, snett, datumfönster på Overseas:en. Just att ha en centralt placerad big date är inte bara snyggt och medför ytterligare komplexitet av verket utan gör även så att klockan distanserar sig från konkurrenterna.
Jag har hatat det från dag ett, valt bort de overseas som har det lilla datumet. Dessutom en personlig åsikt om hur snygg fonten är på datumetLite konstigt att det är så få som inte kritiserar valet att gå från big date till vanligt, snett, datumfönster på Overseas:en. Just att ha en centralt placerad big date är inte bara snyggt och medför ytterligare komplexitet av verket utan gör även så att klockan distanserar sig från konkurrenterna.
Fonten är inte favo för mig heller men det funkar, är främst placeringen imoJag har hatat det från dag ett, valt bort de overseas som har det lilla datumet. Dessutom en personlig åsikt om hur snygg fonten är på datumet![]()
Såg precis bilder på den på Instagram. Inte alls som mina förväntningar. Lite tråkigt faktiskt.Tyckte den var grym med! Och, som det mesta, säkert ännu finare i person!
Helt enig om placeringen och har börjat reta mig på fonten sen du nämnde det för några månader senJag har hatat det från dag ett, valt bort de overseas som har det lilla datumet. Dessutom en personlig åsikt om hur snygg fonten är på datumet![]()
Helt enig om placeringen och har börjat reta mig på fonten sen du nämnde det för några månader sen
Antar att det måste vara någon teknisk anledning får visuellt är valet ofattbart imo.
![]()
Snyggare med den datumvisningenHelt enig om placeringen och har börjat reta mig på fonten sen du nämnde det för några månader sen
Antar att det måste vara någon teknisk anledning får visuellt är valet ofattbart imo.
![]()
Snyggt!Slippa fundera på datumplacering
![]()
Snyggt!
Ni som har Overseas här i tråden, hur fick ni tag? Har någon lyckats få köpa direkt via AD eller är det gråis som gäller?
Var inne på Nymans för några månader sedan då sa han att dom inte får in några Overseas alls längre så fanns inte ens en lista![]()
Det är bra nyheter! Var det i Sverige?Tack.
Angående köpa hos AD har vi ju inte alltid levt i en ding ding värld. Min förra OS jag köpte hos AD var det ingen väntetid, köpte dessutom med rabatt, och det var inte superlängesen.
Min forna dual time köpte jag hos Nymans. Det är dock några år sedan nu.Det är bra nyheter! Var det i Sverige?
Okej toppenMin forna dual time köpte jag hos Nymans. Det är dock några år sedan nu.
Fick de inte in några Overseas skulle de inte upplåta dyr butiksyta till Vacheron.Snyggt!
Ni som har Overseas här i tråden, hur fick ni tag? Har någon lyckats få köpa direkt via AD eller är det gråis som gäller?
Var inne på Nymans för några månader sedan då sa han att dom inte får in några Overseas alls längre så fanns inte ens en lista![]()
När jag köpte min blåa 4500v början på 2021 innan den blev boutique edition kunde Nymans inte leverera en till mig. Så jag valde att söka mig runt i Europa och hamnade hos VC i Storbritannien med hjälp av en kontakt. Om jag inte missminner mig var jag tvungen att lägga 30% i handpenning vilket skulle garantera en allokering av klockan och samt att dåvarande listpris inte skulle revideras. Innan jag fick den hann man höja två gånger och blev som sagt boutique edition. Resterande summan fick jag betala när de fick in klockan.Snyggt!
5år för blå tavla, var vad men meddelade mig vid förfrågan,vilket som du säger är Boutique Exclusive.När jag köpte min blåa 4500v början på 2021 innan den blev boutique edition kunde Nymans inte leverera en till mig. Så jag valde att söka mig runt i Europa och hamnade hos VC i Storbritannien med hjälp av en kontakt. Om jag inte missminner mig var jag tvungen att lägga 30% i handpenning vilket skulle garantera en allokering av klockan och samt att dåvarande listpris inte skulle revideras. Innan jag fick den hann man höja två gånger och blev som sagt boutique edition. Resterande summan fick jag betala när de fick in klockan.
Om jag har förstått det rätt i dag så är klockan fortfarande boutique edition och har många års väntetid men ändå är priserna på andrahandsmarknaden nära list.