• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
201B451D-E6DB-4A72-BF8A-16D038203FF6.jpeg

dagens…
 

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Absolut den är riktigt snygg, men skulle kunna gå från 8/10 till 10/10. Enligt min smak då, helt säkert att andra uppskattar den designen 😊
 

fc2

Silver
Sjukt snygg 😍 Men har lite svårt för datum placeringen datumvisaren för de här modellerna?
Lite konstigt att det är så få som inte kritiserar valet att gå från big date till vanligt, snett, datumfönster på Overseas:en. Just att ha en centralt placerad big date är inte bara snyggt och medför ytterligare komplexitet av verket utan gör även så att klockan distanserar sig från konkurrenterna.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Lite konstigt att det är så få som inte kritiserar valet att gå från big date till vanligt, snett, datumfönster på Overseas:en. Just att ha en centralt placerad big date är inte bara snyggt och medför ytterligare komplexitet av verket utan gör även så att klockan distanserar sig från konkurrenterna.
Det kritiserades hårt när den släpptes iaf
 
  • Like
Reactions: fc2

Chrisse

Pandion
2-Faktor
Lite konstigt att det är så få som inte kritiserar valet att gå från big date till vanligt, snett, datumfönster på Overseas:en. Just att ha en centralt placerad big date är inte bara snyggt och medför ytterligare komplexitet av verket utan gör även så att klockan distanserar sig från konkurrenterna.
Jag har hatat det från dag ett, valt bort de overseas som har det lilla datumet. Dessutom en personlig åsikt om hur snygg fonten är på datumet :depressed:
 

Spanjoren

Basic
2-Faktor
Helt klart snyggare med central placering som på bilden du skicka!

Men ska vi snacka länk? Jag ÄLSKAR länken, för mig är det absolut den snyggaste. Kanske tillsammans med moser streamliner.

Så sjukt jävla bra
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PJZ

Chrisse

Pandion
2-Faktor
Snyggt!

Ni som har Overseas här i tråden, hur fick ni tag? Har någon lyckats få köpa direkt via AD eller är det gråis som gäller?

Var inne på Nymans för några månader sedan då sa han att dom inte får in några Overseas alls längre så fanns inte ens en lista 🤷

Tack.

Angående köpa hos AD har vi ju inte alltid levt i en ding ding värld. Min förra OS jag köpte hos AD var det ingen väntetid, köpte dessutom med rabatt, och det var inte superlängesen.
 
Snyggt!

Ni som har Overseas här i tråden, hur fick ni tag? Har någon lyckats få köpa direkt via AD eller är det gråis som gäller?

Var inne på Nymans för några månader sedan då sa han att dom inte får in några Overseas alls längre så fanns inte ens en lista 🤷
Fick de inte in några Overseas skulle de inte upplåta dyr butiksyta till Vacheron.
Så totalt tramsprat.
Men helt meningslöst ha lista på dem de får in då ett eller tre telefonsamtal räcker.
 

jappdapi

Silver
2-Faktor
Snyggt!

Ni som har Overseas här i tråden, hur fick ni tag? Har någon lyckats få köpa direkt via AD eller är det gråis som gäller?

Var inne på Nymans för några månader sedan då sa han att dom inte får in några Overseas alls längre så fanns inte ens en lista 🤷
När jag köpte min blåa 4500v början på 2021 innan den blev boutique edition kunde Nymans inte leverera en till mig. Så jag valde att söka mig runt i Europa och hamnade hos VC i Storbritannien med hjälp av en kontakt. Om jag inte missminner mig var jag tvungen att lägga 30% i handpenning vilket skulle garantera en allokering av klockan och samt att dåvarande listpris inte skulle revideras. Innan jag fick den hann man höja två gånger och blev som sagt boutique edition. Resterande summan fick jag betala när de fick in klockan.

Om jag har förstått det rätt i dag så är klockan fortfarande boutique edition och har många års väntetid men ändå är priserna på andrahandsmarknaden nära list.
 
När jag köpte min blåa 4500v början på 2021 innan den blev boutique edition kunde Nymans inte leverera en till mig. Så jag valde att söka mig runt i Europa och hamnade hos VC i Storbritannien med hjälp av en kontakt. Om jag inte missminner mig var jag tvungen att lägga 30% i handpenning vilket skulle garantera en allokering av klockan och samt att dåvarande listpris inte skulle revideras. Innan jag fick den hann man höja två gånger och blev som sagt boutique edition. Resterande summan fick jag betala när de fick in klockan.

Om jag har förstått det rätt i dag så är klockan fortfarande boutique edition och har många års väntetid men ändå är priserna på andrahandsmarknaden nära list.
5år för blå tavla, var vad men meddelade mig vid förfrågan,vilket som du säger är Boutique Exclusive.

Inte är väl blå nära listpris?
Svart möjligtvis om du räknar inkl svensk moms sist jag kollade.
 
Topp