• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

carlmartin

Guld
2-Faktor
Tyvärr klumpig som nya ur är, blir en blek kopia på originalet. Bättre komma fram med något nytt då.
Håller inte alls med där. Tycker den står på egna ben som en modern klocka. Den bärs alldeles fantastiskt bra. Mycket bättre än måtten antyder. Men den är för dyr. 450k i stål är fjanterier
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller inte alls med där. Tycker den står på egna ben som en modern klocka. Den bärs alldeles fantastiskt bra. Mycket bättre än måtten antyder. Men den är för dyr. 450k i stål är fjanterier
vac-heritage-collection-11056f-ref-model-6087-700923.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
A8A6C448-6C8E-408E-A6FD-260D621DDB59.jpeg


Vidhåller min ståndpunkt. Hade inte originalet varit så skelögt så kanske men för mig är den nya bättre. 38.5mm kronograf med de proportionerna är svårslaget. Dessutom är den jättemycket bättre i vitmetall men det kanske fanns förr också.

Men man får tycka olika. Kör på gammalt du så kör jag på modernt (i fantasin).
Väldigt nyskapande och står helt på egna ben ja. Ren tillfällighet den typ är exakt likadan. Dagens stora problem för de flesta tillverkarna. Det nya de gör är inte tillräckligt bra och de nya kopiorna har tappat sin elegans. Ser lite ut som kinakopior om man skall vara elak.
 

carlmartin

Guld
2-Faktor
Väldigt nyskapande och står helt på egna ben ja. Ren tillfällighet den typ är exakt likadan. Dagens stora problem för de flesta tillverkarna. Det nya de gör är inte tillräckligt bra och de nya kopiorna har tappat sin elegans. Ser lite ut som kinakopior om man skall vara elak.
Haha ja det var elakt men ska man undvika allt som är nytolkningar av gammalt så blir utbudet skralt
 

Pictor

Guld
Ja det är suddiga bilder och massa fingeravtryck men jag pendlade mellan andnöd och hysteriskt fnittrande. Absolut makalös klocka. Fattar att den inte gör sig på bild men får du chansen att klämma så gör det. Kan t.o.m. ha petat ner 1921 från min topp 1 lista

DF7E3951-665F-4230-A9F0-1FD6063C612A.jpeg
097DE0A9-AC7C-46F2-ACC8-3B71D1A3A1E9.jpeg
Fin harmoni i tavla, och fet balansvikt på sekunden, och trevligt tillägg med fansylugg på en modern krono.
Urverk och inkråm, som vanligt i toppklass.
 

Been

Diamant
2-Faktor
Mmm tror du på tomten också.
Vi får ses snart igen så jag får klämma på den.
Grattis igen😍
 

jappdapi

Silver
2-Faktor
@burner förresten blev det krokodil-läderband du fick med? Om jag inte har fel för mig så är det två olika typer, kalv eller krokodil dock vet jag inte vilka länder som säljer vad.
 

burner

Silver
2-Faktor
Stort grattis, dröm klocka 😍 blå är VC exklusiv tror jag? Så hur lyckades du med denna bedrift 😅
Tack. Beställde den genom en släkting i Frankfurt för ca 2 år sedan eftersom det behövde göras på plats om det inte gick att resa pga covid. Blev själv förvånad över att den kom så snabbt. Varken jag eller hon har någon historik. Enligt butiken är det 15 års väntetid nu. Det får man ju såklart ta med en nypa salt.
 

burner

Silver
2-Faktor
Frågan är om kalv är lika styv som krokodil. Tycker min är så oerhört styv men har dock dålig erfarenhet av läderband. Kanske mjuknar upp sig med tiden.
Har inte hunnit testa det men det känns inte så styvt. Har inte känt på krokodilbandet men kan tänka mig att kalven är betydligt mjukare. Får komma med en uppdatering.
 
Topp