• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Alexander

Silver
2-Faktor
Aggressiva prishöjningar på VCO på senaste, blir intressant att se hur det utvecklar sig. Saknar min gamla och är sugen på att köpa ny fast stål denna gång men prisbilden för ny börjar bli rätt galen.
 

jappdapi

Silver
2-Faktor
Aggressiva prishöjningar på VCO på senaste, blir intressant att se hur det utvecklar sig. Saknar min gamla och är sugen på att köpa ny fast stål denna gång men prisbilden för ny börjar bli rätt galen.
Jag tror inte senaste prishöjning har påverkat begagnade priser. Dock har den svaga kronan gjort det dyrare för oss att handla utanför Sverige. Skulle tro att en silver och svart hittar man under list och den blåa strax över. Är du sugen på en så försök köp något från 2020 då får du 8 års garanti. Började gälla 2020 januari.
 

Alexander

Silver
2-Faktor
Jag tror inte senaste prishöjning har påverkat begagnade priser. Dock har den svaga kronan gjort det dyrare för oss att handla utanför Sverige. Skulle tro att en silver och svart hittar man under list och den blåa strax över. Är du sugen på en så försök köp något från 2020 då får du 8 års garanti. Började gälla 2020 januari.
Tror du är rätt ute.. Jag har en skaplig kötid på blå hos ÅF inom EU men blir ju lite drabbad av den svaga kronan som du är inne på. Kan ju hoppas att man kan få några procent rabatt när dagen är kommen även om det känns osannolikt med tanke på efterfrågan.
 

jappdapi

Silver
2-Faktor
Tror du är rätt ute.. Jag har en skaplig kötid på blå hos ÅF inom EU men blir ju lite drabbad av den svaga kronan som du är inne på. Kan ju hoppas att man kan få några procent rabatt när dagen är kommen även om det känns osannolikt med tanke på efterfrågan.
Så kul att du finns med på listan. Har du lagt någon deposition? Jag hade nog inte haft några förväntningar på att erhålla någon rabatt på klockan. Så länge det finns intresse så är rabatt uteslutet.

Vi får hålla tummarna att kronan stärks fram till dess. Har sett ljust ut denna veckan för svenska kronan.
 

-SC-

Basic
Pledge Member
Aggressiva prishöjningar på VCO på senaste, blir intressant att se hur det utvecklar sig. Saknar min gamla och är sugen på att köpa ny fast stål denna gång men prisbilden för ny börjar bli rätt galen.
Såg att Nymans (pre-owned) har sänkt priset på sin 4500V (blå tavla), från 500k till 420k. Skynda fynda 😂
 

Alexander

Silver
2-Faktor
Så kul att du finns med på listan. Har du lagt någon deposition? Jag hade nog inte haft några förväntningar på att erhålla någon rabatt på klockan. Så länge det finns intresse så är rabatt uteslutet.

Vi får hålla tummarna att kronan stärks fram till dess. Har sett ljust ut denna veckan för svenska kronan.
Ingen hp men har en god relation och tror inte att det ska bli ett problem! Men som du säger är nog rabatten bara att glömma. Öppnat upp ögonen för 7900v på senaste också, tycker den är sjukt bra.

Tack, håller tummarna!!
 

jappdapi

Silver
2-Faktor
@jappdapi vilket skick du har klockan i fortfarande, som mint!
Den används alldeles för sällan vilket är jättetråkigt. Har lyckats få någon repa kl 13 men annars är den i mint skick. Länken är typ orörd.

Hur ser din ut? Vi måste ha köpt typ samtidigt.

IMG_4320.jpeg
 

RobHK

Basic
Den används alldeles för sällan vilket är jättetråkigt. Har lyckats få någon repa kl 13 men annars är den i mint skick. Länken är typ orörd.

Hur ser din ut? Vi måste ha köpt typ samtidigt.

Ja nu ser jag repan, bra att ha en repa iaf! Jag har en i nästan samma position men i övrigt också bra skick fortfarande. Använder dock länken rätt mycket så den har väl mer små hairlines, men tycker faktiskt den inte är särskilt rep-benägen. Ja vi köpte nog samtidigt. För mig är VCn lite för fin/dyr att ha som daglig klocka. Har kört mycket PRX ett tag som daily beater och nu blev det en äldre GMT i present som helt klart tar nya beater platsen. Känns ändå kul att ha en klocka som känns mer speciell att ta på armen, samtidigt som det smärtar lite att den används så lite.. svårt dedär..
 

burner

Silver
2-Faktor
Älskar den där på bild. Men varje gång jag hänger på den på armen så känns det som jag spänt fast en tallrik. Detta trots att jag har hyfsat platt arm och drygt 18.5cm runt.

Hur stor handled har du? Orkar du lägga upp några bilder ur olika vinklar/avstånd?
Jag har också ungefär 18.5cm. Förstår vad du menar. Hade inte skadat om den va lite mindre men tycker den sitter ganska bra när man vant sig. Ska försöka fixa lite bilder senare i eftermiddag.
 

Chrisse

Pandion
2-Faktor
Satt ned med säljare på Vacherons butik i Dubai Mall för några dagar sedan.
Först kunde de inte fixa overseas, men när han fick se och klämma på min 2000v mjuknade han avsevärt.
Han lovade och kolla och återkomma.

Han ringde upp dagen efter och sa att jag i princip kunde får köpa valfri modell i stål, kunde hämtas upp innan jag lämnar för Sveriges i början av augusti..
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Satt ned med säljare på Vacherons butik i Dubai Mall för några dagar sedan.
Först kunde de inte fixa overseas, men när han fick se och klämma på min 2000v mjuknade han avsevärt.
Han lovade och kolla och återkomma.

Han ringde upp dagen efter och sa att jag i princip kunde får köpa valfri modell i stål, kunde hämtas upp innan jag lämnar för Sveriges i början av augusti..
Tråkigt att det ska behövas men kul att du får möjligheten. Blir det något köp?
 

RobHK

Basic
Satt ned med säljare på Vacherons butik i Dubai Mall för några dagar sedan.
Först kunde de inte fixa overseas, men när han fick se och klämma på min 2000v mjuknade han avsevärt.
Han lovade och kolla och återkomma.

Han ringde upp dagen efter och sa att jag i princip kunde får köpa valfri modell i stål, kunde hämtas upp innan jag lämnar för Sveriges i början av augusti..
Första Moon phase eller Tourbillon Overseas på KS snart da? Turben är lite stor kanske..
 

RobHK

Basic
Hastigheten på kontoret har sjunkit rejält denna vecka, sitter och softar på kontoret med denna och väntar på semestern som börjar till helgen. Oklart om denna får följa med till Sverige denna vända, det blir nog GMTn som får bli min sommar-beater.

Försökte fånga min hairline så mkt som möjligt i bild (eftersom vi diskuterade skick)

01D11106-4A40-4DFF-9EBC-63E127E2E507.jpeg
350E2B17-1155-47C7-A5AF-003202974741.jpeg
 
Topp