Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ännu bökigare om det är Overseas trehandare du tänker på.Fy vilka snygga overseas ni sitter på här. Har fått upp ögonen för VC senaste tiden, både vissa vintage som chronometre royal och såklart overseas. När jag ser era bilder på Overseas här blir jag bara mer såld. Har bara sett bilder på deras hemsida och där tyckte jag den såg något för blockig ut men det ser perfekt ut när jag ser den på handled här. Är det lika bökigt att införskaffa VC från AD som för Rolex eller är det något lättare? Förlåt för min okunskap här.
Räcker med att besöka Nymans.Tror fortfarande att VC OS blå tavla är boutique-edition. Dock har priserna på samtliga VC gått ner ordentligt. Är du sugen på en blå så kan du testa ta kontakt med internationella VC butiker eller så söker du dig hos gråhandlare.
Tror det är bäst att gå grått just nu, priser runt listpris på mycket. Väntetider fortsatt långaFy vilka snygga overseas ni sitter på här. Har fått upp ögonen för VC senaste tiden, både vissa vintage som chronometre royal och såklart overseas. När jag ser era bilder på Overseas här blir jag bara mer såld. Har bara sett bilder på deras hemsida och där tyckte jag den såg något för blockig ut men det ser perfekt ut när jag ser den på handled här. Är det lika bökigt att införskaffa VC från AD som för Rolex eller är det något lättare? Förlåt för min okunskap här.
Går att fynda riktigt billigt utanför eu men även silver i eu. När en svart är nere på de nivåerna kring 200-230 slår jag till iafTror det är bäst att gå grått just nu, priser runt listpris på mycket. Väntetider fortsatt långa
Tror inte långt ifrån. Är du sugen på en så tänk på att hålla dig till tidigast från 2020. Allt efter 2020 har 8 års garanti. Vore synd att gå miste om detta. Annars sitter jag kvar med min.Jag vet inte om jag är fullständigt ute och cyklar, men har den blå hamnat runt 300k inom Europa? Sitter ni fortfarande på era blå? Nu vill jag ha en igen.
Stämmer. 300-350 typJag vet inte om jag är fullständigt ute och cyklar, men har den blå hamnat runt 300k inom Europa? Sitter ni fortfarande på era blå? Nu vill jag ha en igen.
Vakert! Man blir så sugen på en! Det är något som händer med Overseas när den väl kommer på armen.Orkade inte ställa datum och tid.
![]()
Den är verkligen helt perfektBär denna skönheten idag, är något extra charmigt med den tunna profilen men ändå påtagliga vikten i vitguldet
![]()
Tänkte lägga ut denna till försäljning. Är sugen på att testa en Lange alt en 16520. Hojta till om någon är intresserad.Orkade inte ställa datum och tid.
![]()
Hmm utveckla? Antar att du inte syftar på senaste referensen då den har quick release?Är det nån som på ett bra sätt satt på läder eller gummi armband på sina Overseas?
Cirka pris?Tänkte lägga ut denna till försäljning. Är sugen på att testa en Lange alt en 16520. Hojta till om någon är intresserad.
Nej tänkte på 42042, har en från 2000, har sett några lösningar online men är inte precis standard.Hmm utveckla? Antar att du inte syftar på senaste referensen då den har quick release?
Också nyfiken på detCirka pris?
Cirka pris?
Hade tänkt kring listpris. Behöver man mer info eller är intresserad så släng iväg ett PM så tar vi det därifrån.Också nyfiken på det
Är inte Overseas (rent objektivt) snyggare än Daytona?
![]()
Skall kolla med ChatGPTNjaaa, och själva åsikten gör det väl subjektivt?
Daytona bärs nättare men gen2 kronografen är trevlig.Är inte Overseas (rent objektivt) snyggare än Daytona?
![]()
Jag har så sanslöst svårt för bezeln på VC’n. För mig är det en grym utformning i teorin men som dör i praktiken.Daytona är nättare men Overseas erbjuder ju lite mer ”action” på tavlan om man nu går igång på det.
Gen 2 ock 3 av Overseas boetter bär lite olika
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daytona är nättare men Overseas erbjuder ju lite mer ”action” på tavlan om man nu går igång på det.
Gen 2 ock 3 av Overseas boetter bär lite olika
![]()
Var finns klockan geografisk? Finns många oberoende urmakare som är duktiga på vintage.Onlineauktionsfynd på en 90-tals Patrimony
Overall superfint skick men går lite snabbt (har inget exakt mått, inget katastrofalt men märkbart).
Funderat på att skicka den på service men kanske inte sugen på att lägga oändliga summor på att serva en "inte så vardaglig" klocka. Vad skulle ni rekommendera?