• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Spanjoren

Omega
2-Faktor
Fantastiska ändringar tycker jag! Små men trots allt ännu ett steg framåt. Hur ser det ut med prishöjningar på OS?

Vita och svarta tavlor går att få under list nu så finns få skäl för mig att inte slå till. Men egentligen är det blå man vill ha..
 

FlipSwede

Audemars
Fy vilka snygga overseas ni sitter på här. Har fått upp ögonen för VC senaste tiden, både vissa vintage som chronometre royal och såklart overseas. När jag ser era bilder på Overseas här blir jag bara mer såld. Har bara sett bilder på deras hemsida och där tyckte jag den såg något för blockig ut men det ser perfekt ut när jag ser den på handled här. Är det lika bökigt att införskaffa VC från AD som för Rolex eller är det något lättare? Förlåt för min okunskap här.
Ännu bökigare om det är Overseas trehandare du tänker på.
Kronograf eller Dualtime tror jag du Tom får rabatt på hos Nymans om du nu kan nöja dig med deras minst sagt begränsade utbud av modeller och tavlor.

Hur länge VC finns kvar hos dem ska jag låta vara osagt.
 

FlipSwede

Audemars
Tror fortfarande att VC OS blå tavla är boutique-edition. Dock har priserna på samtliga VC gått ner ordentligt. Är du sugen på en blå så kan du testa ta kontakt med internationella VC butiker eller så söker du dig hos gråhandlare.
Räcker med att besöka Nymans.

De har en 4500 med blå tavla som legat I skrotlådan två(?)år.
Prissänkt från 590 till 340. Fortfarande osåld.

Och ja. Alla blå tavlor är Boutique Only enl den info jag fått.
 

RobHK

Cartier
Fy vilka snygga overseas ni sitter på här. Har fått upp ögonen för VC senaste tiden, både vissa vintage som chronometre royal och såklart overseas. När jag ser era bilder på Overseas här blir jag bara mer såld. Har bara sett bilder på deras hemsida och där tyckte jag den såg något för blockig ut men det ser perfekt ut när jag ser den på handled här. Är det lika bökigt att införskaffa VC från AD som för Rolex eller är det något lättare? Förlåt för min okunskap här.
Tror det är bäst att gå grått just nu, priser runt listpris på mycket. Väntetider fortsatt långa
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Jag vet inte om jag är fullständigt ute och cyklar, men har den blå hamnat runt 300k inom Europa? Sitter ni fortfarande på era blå? Nu vill jag ha en igen.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag vet inte om jag är fullständigt ute och cyklar, men har den blå hamnat runt 300k inom Europa? Sitter ni fortfarande på era blå? Nu vill jag ha en igen.
Tror inte långt ifrån. Är du sugen på en så tänk på att hålla dig till tidigast från 2020. Allt efter 2020 har 8 års garanti. Vore synd att gå miste om detta. Annars sitter jag kvar med min.

IMG_3919.jpeg
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Daytona är nättare men Overseas erbjuder ju lite mer ”action” på tavlan om man nu går igång på det.

Gen 2 ock 3 av Overseas boetter bär lite olika

dscf3132.jpeg

Den här är så jävla clean tycker jag. Hade tagit den över en Daytona alla dagar i veckan.

Hade dock varit ännu vassare utan det där AM/PM på vänstra sidan.
 

bensinstopp

Breitling
Onlineauktionsfynd på en 90-tals Patrimony


Overall superfint skick men går lite snabbt (har inget exakt mått, inget katastrofalt men märkbart).

Funderat på att skicka den på service men kanske inte sugen på att lägga oändliga summor på att serva en "inte så vardaglig" klocka. Vad skulle ni rekommendera?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Onlineauktionsfynd på en 90-tals Patrimony


Overall superfint skick men går lite snabbt (har inget exakt mått, inget katastrofalt men märkbart).

Funderat på att skicka den på service men kanske inte sugen på att lägga oändliga summor på att serva en "inte så vardaglig" klocka. Vad skulle ni rekommendera?
Var finns klockan geografisk? Finns många oberoende urmakare som är duktiga på vintage.
 
Topp