Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Integrerade länkar är snyggt men är ibland en nackdel för oss med mindre handleder.Kunde ju varit lite mindre men snygg är den!
![]()
![]()
![]()
Den allra största fördelen är väl att prislappen är betydligt lägre än tredje generationens. Personligen tycker jag att tavlan är snyggare på generation två samt att den har stålbaksida är väl rimligare på en sportklocka.Börjar å bli sugen på en andra generationens overseas, så vad tycker ni att den har för för och nackdelar kontra en ur tredje generationen?![]()
Den allra största fördelen är väl att prislappen är betydligt lägre än tredje generationens. Personligen tycker jag att tavlan är snyggare på generation två samt att den har stålbaksida är väl rimligare på en sportklocka.
Jag provade en ny Overseas Chrono med blå tavla hos Nymans igår. En fantastisk klocka. Även jag är nyfiken på skillnaderna emot den andra generationen. Den tredje och aktuella känns modernare med en renare tavla, där möjligheten att enkelt byta länk/band är en stor bonus. Det jag frågar mig är om den blå tavlan hos generation två är snarlik den aktuella. Den nyare känns mer djupblå och kontrasterande där den äldre ser mattare ut. Men, det är svårt att avgöra enbart utifrån bilder.Börjar å bli sugen på en andra generationens overseas, så vad tycker ni att den har för för och nackdelar kontra en ur tredje generationen?![]()
Synd att den inte är typ 38mmGame Over (Patek och AP
![]()
Jag håller inte alls med om detTycker VC dribblade bort sig själva med gen 3. Tavlan på gen 2 var brutalt mycket snyggare (vävd/tapisserie eller vad man nu kallar det). Nya generationen påminner mig alldeles för den fega designen Breitling börjat med![]()
Kommer aldrig fatta varför dom inte behöll datumet vid 12.Game Over (Patek och AP
![]()
Ja det är ett brott, big-date var halva grejer med modellen för mig!Kommer aldrig fatta varför dom inte behöll datumet vid 12.
Det kan jag hålla med om. Men tavlan är renare och den blå tonen i tavlan mer attraktiv tycker jag.Kommer aldrig fatta varför dom inte behöll datumet vid 12.
Känns klart mer sportig än övriga Overseas, jag gillar!Trevlig prototyp, tyckte den var skitsnygg.
https://www.watchcollectinglifestyl...ory-richards-and-overseas-dual-time-prototype
![]()
![]()
![]()
![]()
Snygg! Den där hade jag kunnat tänka mig till skillnad från den vanliga Dual Time.Trevlig prototyp, tyckte den var skitsnygg.
https://www.watchcollectinglifestyl...ory-richards-and-overseas-dual-time-prototype
![]()
![]()
![]()
![]()
Cool, verkligen.Trevlig prototyp, tyckte den var skitsnygg.
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är bara att betala...Lämnat in min 49150 på service och fått kostnads förslag nu. Ordinarie service ligger på kring 11k ink lätt polering och visare byte av någon anledning. På min behövdes det dock bytas automatbrygga och då hamnar det på 21k, kan det vara rimligt? Rotorbyte vet jag drar iväg dit upp men automatbryggan!
Hej alla glada VC:are! Ville bara dela med mig av min stora kärlek. Mitt första stora klockköp, en första generation Overaeas, sista produktionsåret! 37mm och vita guilloche-urtavlan, självfallet!
![]()
Inte kul direkt. Visarna byttes även på min nu när den servades, klocka bara några år gammal. Kanske ingår i helservice från VC?Lämnat in min 49150 på service och fått kostnads förslag nu. Ordinarie service ligger på kring 11k ink lätt polering och visare byte av någon anledning. På min behövdes det dock bytas automatbrygga och då hamnar det på 21k, kan det vara rimligt? Rotorbyte vet jag drar iväg dit upp men automatbryggan!
Att få en Ferrari till samma pris som en Volvo..Letar egentligen något helt annat men så springer man på denna och genast börjar det snurra i huvudet
Ref 37150, 36 mm i platina. Ser omgående ett behov för denna.
![]()
Verkar säljas till priset av en nyare stålpepsi ungefär.
Annars finns guldvarianten som alternativ (till priset av en Hulk).
![]()
Bra gubblyxkänsla på den i guld, kör!Letar egentligen något helt annat men så springer man på denna och genast börjar det snurra i huvudet
![]()
![]()
Fantastiskt snygg. Blev väldigt sugen på den i platinaLetar egentligen något helt annat men så springer man på denna och genast börjar det snurra i huvudet
![]()
![]()