Hej alla glada VC-ägare. Sedan ett par dagar är jag ägare till en Overseas ref. 42042, alltså första generationens Overseas. Min är från 1998, vilket borde vara 2 år efter lanseringen av referensen. Redan innan jag tog examen från universitetet tänkte jag att jag skulle ge mig själv en examenspresent och hade ett par klockor jag sett ut sedan en tid, Explorer (1)14270, Ingenieur 3239 eller en Overseas. Men jag satt alltid och velade när en annons väl kom ut, kände att jag ville ha en buffert så att inte klockköpet skulle vara så betungande. Åren gick och det blev aldrig någon klocka, i år fyller jag 30 och resonerade att nu ska det väl fan unnas en klocka så som jag suktat i alla år. Hittade en här på forumet och det blev en stålsportare i vit urtavla, trots att jag nog alltid tänkt att jag skulle ha en med svart urtavla.
Nu när jag burit klockan ett litet tag slås jag över hur tunn den är och hur förbaskat fint den beter sig i olika ljus. Man blir ju alldeles glad över att titta ner på handleden och se vad klockan är, genast blir man på bra humör.
Tack för intresset! =)