• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är ert sämsta klockköp någonsin?

Mitt var Breitling EVO. Jäkla skräpklocka.
Eller min Hublot classic fusion som jag gillar men bara köpte för att testa men som är omöjlig att sälja nu.

Snart är det fotbolls-VM också med Hublot högt och lågt bland fotbollsdigniteter. Då får du nog höja priset. ;) Kolla annars watchfinders vad du får för pris där för direktförsäljning. Kanske värt "mecket".

Länken kändes billig. Minsta lilla hairline kändes det som att den syntes direkt och så fort man kom åt kronan så pep ju skiten så länge man inte hade den inställd på chronograph men kanske bara min okunskap som inte fatta hur man kunde få bort pipfunktionen från kronan.
Aerospace Evo snackar du om? Pipfunktionen är minute repeater och går att stänga av.

Lite sen på bollen.

Mitt första köp var en sk. Mumbaiklocka, en Oris, drog sig flera minuter per timme...:banghead:
Lyckligtvis fick jag alla pengar tillbaka när jag sålde den månaden efter..

Ojoj. Mitt sämsta köp är det sån skämskudde på. Kan inte ens skylla på alkohol.

Fick av nån anledning för mig att testa det asiatiska fusk-tyska märket Kronen & Söhne, väl medveten om den påhittade bakgrunden och grammatiskt felaktiga beskrivningarna. En del modeller hade TUE två ggr på daghjulet ... hursom: beställde lite på skoj en med 24 h-visning, natt/dag och open heart. Grymt billigt för en automatare men ändå överpris. Blev självklart besviken, men lyckades sälja vidare på Tradera utan större förlust.

B5BC60AA-8FA4-4D1D-8C39-58DBA16FE26A.png

IMG_5347.JPG

Den här.
Ångrade innan jag ens kommit hem från köpet. Och att jag trodde den skulle passa bra i samlingen tillsammans med Speedmaster Pro?!
Den där övervägde jag faktiskt att köpa när du la ut den på k&s. Varför jag inte köpte den berodde just på att jag äger en speedy, så jag fattar helt och hållet! Mysig klocka i övrigt :)

Ojoj. Mitt sämsta köp är det sån skämskudde på. Kan inte ens skylla på alkohol.

Fick av nån anledning för mig att testa det asiatiska fusk-tyska märket Kronen & Söhne, väl medveten om den påhittade bakgrunden och grammatiskt felaktiga beskrivningarna. En del modeller hade TUE två ggr på daghjulet ... hursom: beställde lite på skoj en med 24 h-visning, natt/dag och open heart. Grymt billigt för en automatare men ändå överpris. Blev självklart besviken, men lyckades sälja vidare på Tradera utan större förlust.

B5BC60AA-8FA4-4D1D-8C39-58DBA16FE26A.png

Med risk för att bryta mot nån forum-regel här så gränsar den där fan till att vara fulare än Söner by Sweden. Och det är inte en enkel bedrift!

Ha! Jag som precis satt och googlade på denna och kände att... en sån ska jag nog ha i framtiden kanske. Att vara eller inte vara en hallick är frågan...
Är de
Rolex 116718 med grön tavla. Kände mig som en clown med den klockan. Såldes omgående till en hallick.

Bild stulen från Internetz.

A19E1B64-F547-43D3-B419-DF07DEA359ED.jpeg
Är det British Racing Green? Snygg färg, i alla fall. Men gör sig kanske bättre på en DJ.

Tröstköpte en AT Quartz utan att förstå att det var just en Quartz. Olika orsaker, bl.a. att det var kaos med pappa och hans hjärtoperation, mest avgörande var att handlaren gav mig en broschyr på automaten dagen innan..egna
Omega gjorde nog rätt som skar ner på antalet AD.
Min fru slet ut den innan jag gav den till en kollega.
Närmast vansinneskörning var en 47 mm Breitling GMT,ed dem hade man nog väjt intresse hos ordningsmaktens gossar.
Finns det inte en röd tråd i tråden, stora klockor tendrar att vara för stora ?

2: a januari och själv på kontoret budade jag hem en Tissot Navigator Chronograf från 1974 för 4k. Inget fel på modellen med detta ex var överpolerat men framförallt ville jag egentligen inte ha klockan. Missarna fortsatte när jag av någon outgrundlig anledning servade klockan för 6k och sedan köpte nya band till den. Vansinnig skön att bära men den tilltalar mig inte alls.

Tissoten kämpar om förstaplatsen mot mitt köp av en förgylld Speedmaster Quartz från 1979. Ball klocka som dock var för tunn för mina handleder. Men framförallt kom jag på att jag inte gillar kvartz, inte ens när det är de balla tidiga och ovanliga varianterna. Den klockan såldes med förlust.

Tillbaka
Topp