• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är ert sämsta klockköp någonsin?

upload_2018-6-4_22-2-9.png

När jag för 10 år sedan budade hem den här från tradera. Visade sig vara en damklocka. Satan vad dum jag kände mig speciellt då diametern stod i annonsen när jag tittade närmare. Frun fått den men använder aldrig klocka.
image.jpg
Damklocka? Är inte din Sea-King också på manliga 31mm? :)
Älskar min! Fast den har en snyggare, svart tavla:
image-jpg.131514

Tror jag har en med likadan tavla som din, som jag köpte för reservdelar.

Mitt sämsta köp då? Hm.
Har inte gjort nån stor tabbe, men lärde mig snabbt att jag inte är kompatibel med manuella med datum utan snabbinställning. Har några som sällan ser dagens ljus p g a att det brukar vara fel datum.

Jag tänkte in o kolla här om jag kunde hitta nåt som det var bra prutmån på men maken till bös trodde jag inte jag skulle hitta. Närmsta är väl iof baumes klockor som jag kollat lite på en period. Dock ingen med bankrånarestetik.

Jag har inte ännu insett om jag har nåt som är en ångestklocka. Aldrig sålt en jävel.. ännu.

50mm. Lite som en klockas motsvarighet till en Doro.
Ekonomiskt var det en Longines Ultra Chron som bara strulade. Kostade tid och pengar för att sedan säljas med ytterligare förlust.
Fylleköpte en guldpläterad Invicta, 50mm eller så, perfekt för en handled på 16cm. Användes aldrig och såldes faktiskt för en liten vinst på Tradera.
IMG_20171219_111716.jpg

Har nog ingen supertabbe att dela med mig av, men det jag kommer tänka på var en Mortima ”Automatic Waterproof 100%” som jag köpte för några hundralappar från bukten förra sommaren.
Tog ett morgondopp från båten utan att ha brytt mig om att trycktesta, vilket ledde till följande;
71931641-06BA-4E9B-B084-475ED61ECBC9.png

Havsvattnet torkade dock såsmåningom och den tickade på som inget hade hänt. Några veckor senare när jag skruvade ut kronan för att ställa datumet följde hela ”pinnen” som kronan sitter fast med ut. Jaja, tur det inte handlade om så många dineros...

F04D1CDD-85FD-44FC-B328-ACF3A562A3CA.jpeg

Nu räknas denna kanske inte som ett direkt köp. Men på sätt och vis har jag ju betalt för den, eftersom den kom med i ett auktionsrop med många klockor.
Har haft den liggande i några månader nu - i väntan på något spektakulärt sätt att förstöra den på!

Off topic...
Att det inte regnat på veckor gör verkligen underverk för gräsmattan!

Köpt för fyra år sedan. Gick lite fort så jag öppnade den och försökte rucka den. Slutade med att den stannade helt.:banghead:
Har inte orkat ta tag i detta debacle sen dess. Har sedan dess legat nedpackad. Men, men, har ju fortfarande potential...:)
c0819-c-jpg.373569

Tillbaka
Topp