Fick typ 20 procent av vad jag gav ,
Helt omöjligt att använda ..
Vart sitter kronan? Kan inte se den någonstans nämligen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick typ 20 procent av vad jag gav ,
Du kan faktiskt inte se själva kronan, då får man först skruva av fingerborgen.Vart sitter kronan? Kan inte se den någonstans nämligen?
Jag har inte gjort något enskilt dåligt köp egentligen. Gav mig in i klocksvängen förra året och köpte några billigare och dyrare klockor som jag sen sålt. Gick ganska mycket back på det, men ser det som lärpengar. Jag gick mer back på min Alfa Romeo på ett år
Under locket ,Vart sitter kronan? Kan inte se den någonstans nämligen?
Om det inte krisar i kassan så tycker jag du ska behålla den isåfall. Grymt fin klocka CF!Eller min Hublot classic fusion som jag gillar men bara köpte för att testa men som är omöjlig att sälja nu.
Under locket ,
Du kan faktiskt inte se själva kronan, då får man först skruva av fingerborgen.
Men alltså VAD är det här?Fick typ 20 procent av vad jag gav ,
Är kronan en lock för en hemlig sprit flaska?Fick typ 20 procent av vad jag gav ,
Så är det väl men man kan ju lika gärna behålla än att acceptera bud på 30k och andra komiska meddelandenAllt går att sälja, till rätt pris
Så är det tyvärr. Royal oak, Patek och Rolex som gäller. Vissa Tudor och Omega tydligen krisar inte i min kassa därför den är kvar istället för att ha tackat ja till ointressanta byten eller bud på under det jag vill haOm det inte krisar i kassan så tycker jag du ska behålla den isåfall. Grymt fin klocka CF!
Egentligen så jäkla tråkigt det här med att man måste ta hänsyn till hur trögsåld en klocka är vid köp faktiskt. Jag hade t.ex. gärna haft en Corum Admirals Cup, men vet ju redan nu att den kommer vara själva fan att bli av med om jag skulle behöva ha in cashen igen...
Jäklar i min låda den där var inte vackerFick typ 20 procent av vad jag gav ,
Den är riktigt snygg den där dock, men jag förstår att det kanske blev lite kaka på kaka.
Den här.
Ångrade innan jag ens kommit hem från köpet. Och att jag trodde den skulle passa bra i samlingen tillsammans med Speedmaster Pro?!
Tycker inte den var så dålig, jag förstår lockelsen. Jag har ju själv en klocka i genrenAlla har vi gjort misstag i jakten på nästa klocka. Ibland visar sig den nya ögonstenen vara för stor, för liten, eller så har man köpt ett vrak som måste renoveras för en mindre förmögenhet.
Min första riktiga klocka jag köpte för runt 10-12 år sen var en Baume Mercier Riviera 8712 som ändå måste klassas som ett klassiskt bottennapp. Jag drevs med i bankrånarestetiken som initierades genom Hublot Big Bang och i viss mån Audemars Piguet offshore, och jag skulle väl också ha en klocka som var ”fet”, ”guldig” och med gummiband! Jag var stolt som en tupp när jag äntligen fick tag på en (till ett vad jag förstår idag var ett överpris). Men så för varje år jag hade den så började jag inse hur trist den egentligen var. Och när steget till att sälja den äntligen togs så fick jag praktiskt ge bort den på tradera.
Egentligen är väl detta inte ett bra exempel på mitt sämsta klockköp någonsin. Jag lärde mig något iaf på kuppen - att inte dras med i lättvindiga trender. Det allra sämsta var nog snarare när jag köpte en sjukt dyr franken-heuerkronograf i ren iver och av okunskap. Har inte ens några bilder kvar av fanskapet för att det blev ett sånt trauma.
Den här tråden är väl kanske då inte bara ett sätt att minnas riktigt usla klockköp, utan även att synliggöra hur smaken också förändras.
Har ni några liknande storys?
Vedertaget begrepp/genre sedan länge"bankrånestitik"
Kronans pip är aktuella tiden. Livsnödvändig funktion. Tänk dig följande scenario: du har just fått syra i ögonen och ser inte ett smack. Helt blind. Du är jagad av trehundra ryssar i den stora farliga liljans-skogen. Du vet inte om det är natt eller dag. Provianten sinar. Dina kamrater är borta, sannolikt redan på tåget till gulags. Då behöver du kunna höra vad klockan är!!Länken kändes billig. Minsta lilla hairline kändes det som att den syntes direkt och så fort man kom åt kronan så pep ju skiten så länge man inte hade den inställd på chronograph men kanske bara min okunskap som inte fatta hur man kunde få bort pipfunktionen från kronan.
Nää jag tycker inte ens att den var snyggDen är riktigt snygg den där dock, men jag förstår att det kanske blev lite kaka på kaka.
Kanske inte snyggast i stan, men jämfört med @Ako :s vansinnesmissfoster till klocka så är den en skönhet.Nää jag tycker inte ens att den var snygg
Haha ja joKanske inte snyggast i stan, men jämfört med @Ako :s vansinnesmissfoster till klocka så är den en skönhet.
Har haft en Ice Bang, inte mitt sämsta köp dock!Borde inte alla som köpt en Hublot big bang skriva i denna tråd?
Den är snygg, men det är inte en bankrånarklocka. Mer som en närlivs- eller bensinmack-rånarklocka. Jag har många gånger varit nära att köpa stålvarianten, men alltid har det funnits något "viktigare" som prioriterats.Nää jag tycker inte ens att den var snygg
Stålvarianten? Min var ju stål? Pratar vi om samma klocka?Den är snygg, men det är inte en bankrånarklocka. Mer som en närlivs- eller bensinmack-rånarklocka. Jag har många gånger varit nära att köpa stålvarianten, men alltid har det funnits något "viktigare" som prioriterats.
Jag förvirrar det hela och missförstod. Jag trodde det gällde TS klocka.Stålvarianten? Min var ju stål? Pratar vi om samma klocka?
Det fanns en tid då ALLA ville ha en Baume Mercier Riviera! En stolt modell från 70-talet. En institution nästan i klockvärlden. Nästan i klass med en Nautilus....hehe.Jag förvirrar det hela och missförstod. Jag trodde det gällde TS klocka.
Du fick den i alla fall såld!Fick typ 20 procent av vad jag gav ,
Sålde den dumt nog inte internationellt , den ligger på 10-12 k där....Du fick den i alla fall såld!
Så pass? Hade jag inte trott.Sålde den dumt nog inte internationellt , den ligger på 10-12 k där....