• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mycket möjligt. Jag har inte stenkoll på detta därav inlägget här. Minns att det stod något om 18k i annons typ, men mitt minne.. Kan det ha varit 14k guld på stål? Kikade på några liknande nu och ser en där det står "gold filled".
Skit samma på en så billig klocka. Antingen köper man den för att man vet vad det är eller så köper man den för att det är en billig Omega, oavsett så lär du få sålt den för 3.

Skit samma på en så billig klocka. Antingen köper man den för att man vet vad det är eller så köper man den för att det är en billig Omega, oavsett så lär du få sålt den för 3.
Okej.
Hur tycker du jag bör lägga upp annons struktur? "Har för mig att den är ifrån 1969" eller skita i år helt enkelt och hålla det väldigt simpelt. Sedan är något åt helvete inom 24h så får dom väl retur. Funkar bilderna som jag visade ovan?

Okej.
Hur tycker du jag bör lägga upp annons struktur? "Har för mig att den är ifrån 1969" eller skita i år helt enkelt och hålla det väldigt simpelt. Sedan är något åt helvete inom 24h så får dom väl retur. Funkar bilderna som jag visade ovan?
Skriv inget du inte vet. :)
Om bilderna är bra nog får du bedöma själv.

Funderar på att sälja min senaste Breitling. En Navitimer 1461 48mm, LE Black steel. Uttagen hos AD i Luxemburg 2015 så det finns garanti kvar.
I vilket fall så har jag dålig koll och undrar om ni kan berätta vad den bör ligga på i pris.

H

Hej,
Nu kommer lite frågor på vad olika klockor skulle tänkas vara värda vid ett sälj.:)
Den ena är en Grand Seiko SBGJ001 från 2016 Jan.
Är köpte hos svensk AD och har alla tillbehör så som cert o box.
Den är använd dagligen så den har fått sig lite hairlines.

upload_2016-11-9_14-26-40.jpeg
(Ej min på bilden för är inne på jobbdatorn)

Nästa klocka är en Tag Heuer Carrera (WAR215A.BD0783)
Ca 3år gammal. Svensk såld och har box o cert. Den är nypolerad! Bra att veta, den är ingraverad med ett namn på bakboetten.
tag-heuer-carrera-war215a-bd0783-21.jpg
(Ej den på bilden, Lånad bild från internet)

Sista klockan är en Rolex Submariner Date 16610.
Den är ifrån 2005 har ingen box eller cert. Äkthetsintyg från Rob Engström finns och då kollades även gång samt tätheten och det såg bra ut, så ingen ko på isen för en service.

upload_2016-11-9_15-15-54.jpeg
(Även denna bild är lånad från internet)

/Snaxxet

Ska även säga har dyslexi så om det skulle vara särskrivningar eller felstavningar här och där så vet

Funderar på att sälja min senaste Breitling. En Navitimer 1461 48mm, LE Black steel. Uttagen hos AD i Luxemburg 2015 så det finns garanti kvar.
I vilket fall så har jag dålig koll och undrar om ni kan berätta vad den bör ligga på i pris.

H
Ingen som kan ge mig en fingervisning? Hittade någon på Chrono24 för runt 75k men vet som sagt inte...

H
Kollade lite på 1461 och det är ett stort prisspann på c24. Generellt är det ett ganska stort prisfall på nya brattar. Kan vara lite svårt att få ett vettigt pris för din 1461 här i sverige.

Kollade lite på 1461 och det är ett stort prisspann på c24. Generellt är det ett ganska stort prisfall på nya brattar. Kan vara lite svårt att få ett vettigt pris för din 1461 här i sverige.
Ok. Hade iofs hoppats på att byta i första hand men, men. Vad är troligt att få då alternativt var lägger man ut den till försäljning för att lyckas?

Dra en sökning på KS, så ser du vad de har kostat när det sålts här.

Sen är det upp till dig att avgöra vart du vill köpa.
Om det ekonomiska är viktigt så är standardtipset att inte handla hos gråhandlare med fysisk butik på fina gatan. :)

Mjaa och då kanske det ligger lite högt. Dock är är den oanvänd med box och cert så det känns som ett rimligt pris.
Skulle gärna köpa en beggad men efter en månad refresh på köp och sälj så börjar jag bli otålig :)

Dum fråga kanske, varför är det så "dåligt" att köpa från gråhandlare? Jämnför man med tex nymansyr så ligger den på typ 8k mer

Mjaa och då kanske det ligger lite högt. Dock är är den oanvänd med box och cert så det känns som ett rimligt pris.
Skulle gärna köpa en beggad men efter en månad refresh på köp och sälj så börjar jag bli otålig :)

Dum fråga kanske, varför är det så "dåligt" att köpa från gråhandlare? Jämnför man med tex nymansyr så ligger den på typ 8k mer
Inte sagt att det är dåligt?

Inte sagt att det är dåligt?

okej... varför är det inte standardtipset.

http://www.skiljetecken.se/citattecken.php
Ord som har en annan betydelse

Man använder citattecken för att markera ord som har en annan betydelse än den vanliga.

• Det kom en "groda" ur munnen på honom.
  • De kallade fängelset för "Paradiset".
  • Har du sett "ankan" i tidningen?
  • Jag vill inte ha en "åsna" bredvid mig i bilen.
  • Berit har flera "rävar" bakom öronen.
  • Nils åkte till festen i sin bil, som han kallade "Spjutet".

okej... varför är det inte standardtipset.

http://www.skiljetecken.se/citattecken.php
Ord som har en annan betydelse

Man använder citattecken för att markera ord som har en annan betydelse än den vanliga.

• Det kom en "groda" ur munnen på honom.
  • De kallade fängelset för "Paradiset".
  • Har du sett "ankan" i tidningen?
  • Jag vill inte ha en "åsna" bredvid mig i bilen.
  • Berit har flera "rävar" bakom öronen.
  • Nils åkte till festen i sin bil, som han kallade "Spjutet".
En handlare likt LW har kostnader som gör att de behöver ta ett högre pris än en privatperson t.ex.

Eftersom du frågar om priset är rimligt, så blir motfrågan: hur definierar du rimligt?

Du söker ju enkelt fram att de går billigare på K&S. Således är det upp till dig att avgöra vad du prioriterar..

Vad är ett rimligt pris för denna pjäs? Servrad för ca 4-5 år sedan med tillbehören Box. Tror den är från slutet av 80talet.

IMG_1608.JPG

Ungefär vad kan man begära för en Datejust 16014 på jubilee i ok skick med tillhörande inner- och ytterbox, certifikat och hangtags? Okänd servicehistorik men utan större avvikelser.

Hej,
Nu kommer lite frågor på vad olika klockor skulle tänkas vara värda vid ett sälj.:)
Den ena är en Grand Seiko SBGJ001 från 2016 Jan.
Är köpte hos svensk AD och har alla tillbehör så som cert o box.
Den är använd dagligen så den har fått sig lite hairlines.

upload_2016-11-9_14-26-40.jpeg
(Ej min på bilden för är inne på jobbdatorn)

Nästa klocka är en Tag Heuer Carrera (WAR215A.BD0783)
Ca 3år gammal. Svensk såld och har box o cert. Den är nypolerad! Bra att veta, den är ingraverad med ett namn på bakboetten.
tag-heuer-carrera-war215a-bd0783-21.jpg
(Ej den på bilden, Lånad bild från internet)

Sista klockan är en Rolex Submariner Date 16610.
Den är ifrån 2005 har ingen box eller cert. Äkthetsintyg från Rob Engström finns och då kollades även gång samt tätheten och det såg bra ut, så ingen ko på isen för en service.

upload_2016-11-9_15-15-54.jpeg
(Även denna bild är lånad från internet)

/Snaxxet

Ska även säga har dyslexi så om det skulle vara särskrivningar eller felstavningar här och där så vet

Hej,
Jag sålde min GS SBGJ001 fyra/fem månader gammal i så gott som nyskick för runt 35 000. Svensksåld med alla tillbehör. +- någon/några tusenlappar beroende på skick skulle jag säga är rimligt.

Tillbaka
Topp