BumpVad tror ni man kan sälja en Omega Max Bill för?
Den är med originalband och repfri.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BumpVad tror ni man kan sälja en Omega Max Bill för?
Den är med originalband och repfri.
Ingen som har input om värde??
Om jag själv skulle göra en uppskattning utifrån den fakta som finns tillgänglig så skulle jag säga att 50-55 skulle vara rimligt i dagsläget med tanke på hur priserna ligger på Chrono24.. som oftast är i överkant
Låter det rimligt???
Absolut, inte ofta man hittar dem med sån boett och tajt länk
Hm...med tanke på att jag köpte min 16570 för 52k, som visserligen var i NOS så känns 50-55k som ett bra pris för en nyservad 16550. Den är ju utan papper och tillbehör som sagt. Jag skulle nog säga någonstans 50-60k borde du kunna gå. Kanske inte här på forumet dock...
Kör du internationellt så kan du säkert få någon krona till kanske.
Absolut, inte ofta man hittar dem med sån boett och tajt länk
Tack för feedback!
tycker den är jäkligt knepig att värdera iom att det inte finns en uppsjö av dom.. men då känns det väl som att
ett rimligt värde bör ligga på runt 53-54 +/- nån tusing... beroende på skick o.s.v
Den är sänk från 56 k.
Jaha?Den är sänk från 56 k.
Menade att den var ännu dyrare i början, vem fasen köper en PO 2500 limiterad för 53 papp?
Det var ju det som var min fråga, trodde de låg på typ 30 men är inte så haj på Omega.Menade att den var ännu dyrare i början, vem fasen köper en PO 2500 limiterad för 53 papp?
~25 plus minus någon tusenlapp beroende på servicehistorik.Pris på en Manuell omega speedmaster moon från 80-talet med box kanske ett skicka på ca 7/10?
~25 plus minus någon tusenlapp beroende på servicehistorik.
Nej.
Denna PO är en av få LE som verkligen går för rätt mkt pengar. Gjord i 1948 ex och är en specialutgåva. Går ej jämföra med vanlig PO 2500. Dock så saknas den speciella svarta boxen vilket gör att priset känns högt. Är de helt kompletta är norr om 50 inte alls orealistiskt. Dock tror jag det är svårt att sälja en sådan klocka här på KS...Det var ju det som var min fråga, trodde de låg på typ 30 men är inte så haj på Omega.
Dra en sökning på köp&sälj. Det har sålts massor.Vad är rimligt för Tudor Black Bay svart bezel på länk, bra skick och fullset?
Har väldigt svårt att tro att någon kommer gnälla på dig om du lägger ut den för 3.Hejsan! Skulle vilja få sålt denna nu.
Problemet ligger i att jag egentligen inte kan så mycket om den bortsett ifrån en riktigt snygg De Ville.
Vill minnas att den var ifrån 1960 någon gång, men är inte säker och det känns konstigt att lägga upp en annons på köp och säljs med så tafatt information. Hur ska jag göra? Hade tänkt mig 3000:- för den. När jag kikar annonser på liknande så verkar det vara ett Ok pris?
Hur tycker ni jag ska göra? Skulle vilja ha den såld relativt fort.
Hejsan! Skulle vilja få sålt denna nu.
Problemet ligger i att jag egentligen inte kan så mycket om den bortsett ifrån en riktigt snygg De Ville.
Vill minnas att den var ifrån 1960 någon gång, men är inte säker och det känns konstigt att lägga upp en annons på köp och säljs med så tafatt information. Hur ska jag göra? Hade tänkt mig 3000:- för den. När jag kikar annonser på liknande så verkar det vara ett Ok pris?
Hur tycker ni jag ska göra? Skulle vilja ha den såld relativt fort.
Har väldigt svårt att tro att någon kommer gnälla på dig om du lägger ut den för 3.
Det stod i alla fall 18k i annons när jag köpte för 2 år sedan (ej på KS) , mer än så vet jag tyvärr ej. Går det att undersöka på något simpelt vis för mig?Tror som @yonsson
Lite input: ser ut som guld på stål (surfar från mobilen) eller är det 18k? Det förstnämnda minskar chanserna att få ut så mycket mer.
Visst, graverat baklock men tror ingen bryr sig på den här typen av klocka.
Tavlan ser ut att vara i fint skick och förefaller vara original så jag skulle nog säga att du kan få minst 3k för den.
Äh, det är säkert 18k så oroa dig inte för mycket över det jag skrev (jag har ljusstyrkan på minimum för jag ligger i ett mörkt rum och har nattat dottern, jag tyckte bara det såg ut som det när jag tittade på baksidan vid bandhornen).Det stod i alla fall 18k i annons, mer än så vet jag tyvärr ej. Går det att undersöka på något simpelt vis för mig?
Ser inte ut att ha släppt något i mina ögon. Mobilen är tyvärr värdelös på ordentliga bilder så kan inte ta några super closeups.Äh, det är säkert 18k så oroa dig inte för mycket över det jag skrev (jag har ljusstyrkan på minimum för jag ligger i ett mörkt rum och har nattat dottern, jag tyckte bara det såg ut som det när jag tittade på baksidan vid bandhornen).
På billigare/tunnare guldplätteringar kan man ju enkelt se om det "släppt".
Är väl alltid guld på stål på dessa? Jag har 2st, dock i stål.Det stod i alla fall 18k i annons när jag köpte för 2 år sedan (ej på KS) , mer än så vet jag tyvärr ej. Går det att undersöka på något simpelt vis för mig?
Aha. Jag har för mig att jag sett flera i 18k men jag har säkert fel.Är väl alltid guld på stål på dessa? Jag har 2st, dock i stål.
Mycket möjligt. Jag har inte stenkoll på detta därav inlägget här. Minns att det stod något om 18k i annons typ, men mitt minne.. Kan det ha varit 14k guld på stål? Kikade på några liknande nu och ser en där det står "gold filled".Är väl alltid guld på stål på dessa? Jag har 2st, dock i stål.