Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Billigaste på Chrono24 ligger på 13k och sen ligger det en hel del ~15k.Är detta ett rimligt pris?
Typ 20 om komplett.Tänkte bli av med min Omega uttagen Okt 2015 på Krons
Vad tror panelen?
Med eller utan box. Skulle säga 30-32 beroende på skick.En Rolex 16030 från 1983 med något repigt lås på länken?
Svensksåld med cert från Douglas Krook.
Runt 240-250 känns ok anser jag. Om den är i nyskick så är det en bra affär.116619 2016 full set med en del plast kvar, kommer fr Italien. Pris?
Edit. Generellt sett en idiot fråga att fråga vad en Rolex från förra året borde ligga på, men hittar inte så många försäljningar på KS och Chrono spretar mellan strax under 200k och uppåt menads Jälmers annonserar en 2009 för 239k(!!!?).
Om jag fick en ny för 240 så skulle jag köpa en. Denna med plast och allt borde ligga kring det.Låter väldigt högt i mina öron. Får ju en 116618 för 190-195k. Är det så stor prisskillnad?
Vad säger du @Compiss ? ..och inget överpris nu bara för att du sitter på en...
116618 är faktiskt 30' billigare i nypris och beg ligger de rätt mkt lägre än 116619.Låter väldigt högt i mina öron. Får ju en 116618 för 190-195k. Är det så stor prisskillnad?
Vad säger du @Compiss ? ..och inget överpris nu bara för att du sitter på en...
Ny 116619 för 240.... då e det bara att dra kortet inte mkt att tveka påOm jag fick en ny för 240 så skulle jag köpa en. Denna med plast och allt borde ligga kring det.
Exakt. Så är det. 250 också. Över det så beror det nog mer på din inställning till klockan. Jag älskar den.Ny 116619 för 240.... då e det bara att dra kortet inte mkt att tveka på
Ja list är ju 330' och 240-250 är ju helt sinnessjukt mkt pengar men bra pris på 116619Exakt. Så är det. 250 också. Över det så beror det nog mer på din inställning till klockan. Jag älskar den.
Den dagen jag intalat mig själv att jag ska ha en så blir det hårda förhandlingar med AD om vi ligger över det.
Får man fråga vad sakförsäkringen ligger på en sån?116618 är faktiskt 30' billigare i nypris och beg ligger de rätt mkt lägre än 116619.
Såldes en i Sverige för ett par veckor sedan. Det var en 2011 fullset (okänt land) den gick på någon dag på blocket för 225' av privatperson.
Typ 3-5 beroende på bolag är min gissning.Får man fråga vad sakförsäkringen ligger på en sån?
Inte ny, 2016. Men ok, jag hör er. Jag trodde betydligt lägre, runt 210-220k.Ny 116619 för 240.... då e det bara att dra kortet inte mkt att tveka på
Har ni era försäkrade..?Typ 3-5 beroende på bolag är min gissning.
Jag har det. Numera ska jag tillägga. Hemförsäkringen täcker inte allt är min erfarenhet. Sen är det väl som med allt annat att bedöma risk sfa kostnad.Har ni era försäkrade..?
Puh, låter ju mycket i mina öron. Men NOS är svårvärderat.Någon som vågar dra till med en gissning på en NOS 14270, full set? Är 60 tkr på tok för mycket? Eller precis lagom?
Riktigt fin klocka faktiskt. 44500 ser ju att vara precis där det ska - med chrono, ebay och handlare som referens16233 med blå/svart diamanttavla utan box och papper men nyservad. Finns knappt några sålda på forumet så jag vänder mig till expertisen, har fått ett bud på 44500. Är det rimligt för en 96as Datejust?
Riktigt fin klocka faktiskt. 44500 ser ju att vara precis där det ska - med chrono, ebay och handlare som referens
Sålde själv en Speedy uttagen december 2015 i fint skick för 29' i maj.Vad är ett rimligt pris på:
en omega speedmaster uttagen februari 2015. Stora boxen. OBS! Har själv kortat det medföljande natot någon cm. Fint skick i övrigt. Inga djupa repor men i använt skick (hairlines)
en blå Tudor Pelagos. Uttagen i januari i år. Sedvanliga hairlines och märken på spännet efter deskdiving.
Båda fullset.