• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är ett rimligt pris på:

en omega speedmaster uttagen februari 2015. Stora boxen. OBS! Har själv kortat det medföljande natot någon cm. Fint skick i övrigt. Inga djupa repor men i använt skick (hairlines)

en blå Tudor Pelagos. Uttagen i januari i år. Sedvanliga hairlines och märken på spännet efter deskdiving.

Båda fullset.

en omega speedmaster uttagen februari 2015. Stora boxen. OBS! Har själv kortat det medföljande natot någon cm. Fint skick i övrigt. Inga djupa repor men i använt skick (hairlines)

en blå Tudor Pelagos. Uttagen i januari i år. Sedvanliga hairlines och märken på spännet efter deskdiving.

Båda fullset.
Sålde själv en Speedy uttagen december 2015 i fint skick för 29' i maj.
Ett tips är att du söker och går igenom tidigare annonser på Köp & Sälj för att bilda dig en uppfattning hur prisbilden ser ut.

Sålde själv en Speedy uttagen december 2015 i fint skick för 29' i maj.
Ett tips är att du söker och går igenom tidigare annonser på Köp & Sälj för att bilda dig en uppfattning hur prisbilden ser ut.

Tackar! Jo, har kollat men tänkt lite på det kortade natot samt avsaknaden av garanti vilket tex den du sålde hade.

Båda fullset.

sålde en speedy 005 sv ÅF dec 2015 för 27

Stora boxen och klocka i nyskick
(Utan kortat Nato;))

Så med tanke på att din inte har garanti kvar och kortat Nato....ja då skulle jag säga under 27

Eller så sålde jag billigt

Runt 700-800 kr känns rimligt för spännet.

sålde en speedy 005 sv ÅF dec 2015 för 27

Stora boxen och klocka i nyskick
(Utan kortat Nato;))

Så med tanke på att din inte har garanti kvar och kortat Nato....ja då skulle jag säga under 27

Eller så sålde jag billigt
Jag fick som sagt var 29' för min Speedy uttagen december 2015 så du var billig. ;)

Känns som att priserna varierar mycket på Datejust. Vad skulle ni säga att min kan vara värd?
Ref. 16030 med ljus/champagne-tavla. Daterad till -84. Med box.
Jubiliee i gott skick för sin ålder.

bilder hjälper alltid, släng upp om du har.
Lite bilder finns iaf. :)
Är någon sugen så skrik till!

IMG_1058.JPG

IMG_1605.JPG

IMG_1766.JPG

IMG_1538.JPG

Spanar lite på 16610LV/ Kermit 2006-2010 såg en annons i helgen på z serie fullset för 80'.
Vad anses ett normalt/vettigt pris vara för ett kurant fullset 2006-2010?

6- 12 mnd gammel Seamaster 300 (Standard modell/bond)
6-12 mnd gammel speedmaster (standard moonwatch)

Båda i bra skick/uten repor

Longines Hydroconquest auto beggad i bra skick

Årsmodell? 4-7k beroende på ålder och servicebehov

Certina DS action diver blå i bra skick

2-5k, två om den är riktigt gammal och 5 om den är nästan ny. Förutsätter automat.
6- 12 mnd gammel Seamaster 300 (Standard modell/bond)
6-12 mnd gammel speedmaster (standard moonwatch)

Båda i bra skick/uten repor

Typ 23k är standard för en smp, 28-29 minst för speedyn

:omega:
Hej, Vet inte om detta är rätt tråd men hoppas det.

Jag är inte så insatt på Fickur och tänkte fråga om hjälp ifrån erfaren :).
Jag köpte ett Omega fickur för några år sen ifrån en liten antikshop. Jag blev omedelbart fascinerad av urverket, detta var det som startade min resa inom klockvärlden. Jag undrar nu vad den har för ungefärligt värde då jag inte använder den och inom den närmsta tiden hade tänkt och sälja den till någon som ger den mer användning. Förstår att det inte är några stora summor då fickur är svåra att använda i modern tid.

Tack i förhand för hjälpen

Bilagor

• IMG_2670.JPG
    IMG_2670.JPG
    98.1 KB · Visningar: 44
  • IMG_2671.JPG
    IMG_2671.JPG
    93.6 KB · Visningar: 45
  • IMG_2672.JPG
    IMG_2672.JPG
    109.7 KB · Visningar: 45
  • IMG_2673.JPG
    IMG_2673.JPG
    217.1 KB · Visningar: 44
Luxury har fett ett bud på 57 000 för min kompis TT sub. Den är från 2006, bra skick och är fullset. Är dock dags för service. Är det ett rimligt pris? Luxury måste ju också tjäna pengar på affären, så att det är mindre pengar än om man säljer privat är ju självklart

Tillbaka
Topp