• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Vad tycker ni om en iwc ingenieur IW451501 midsize 2009 full-set för 21K? Det känns rätt rimligt i mina ögon. ;)
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Men Kotten . Är det samma klocka som Gripenbro sålde? Har den alltså servats innan du köpte den och du motiverar prishöjningen med att du köpte den för billigt i förhållande till vad den är värd? Är bara nyfiken på hur du resonerar. Tycker personligen inte att det spelar någon roll vad den sålts för tidigare. Hade man köpt den för 500kr, så hade den inte varit värd 500kr.

Eller är det så att du pungat ut pengar på service sedan du köpte den?
Nope är inte samma klocka som gripenbro sålde.
Jag köpte den via chrono24 oservad och lämnade själv in den till zenith service center för helservice. Problemet är att modellen är väldigt ovanlig och så vitt jag vet finns (i Sverige) endast en till som gripenbro sålde i våras till en forummedlem. Av vad jag har sett av den andra så är den lite mer "använd" än min och därför motiverar jag ett högre pris.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då så Kotten
En helt annan klocka och helt andra förutsättningar. KS är ju en väldigt liten marknad så då blir jämförelser med tidigare objekt missvisande.

Det har ju sålts andra Zeniths här väldigt billigt. ;)
 

Solvik

Panerai
Vad skulle kunna vara rimligt spann för enicaren V72 enligt bild? Okänd historik.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    137.4 KB · Visningar: 162

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Pris för en tudor chrono 79270?
Nyservad eller relativt ny?
Beror på om det är en tidig med oysterdate märkt tavla, rolexmärkt krona och backlock eller en senare med prince på tavlan och inga rolexmärkta delar. De tidigare är något dyrare. Från 18-25 skulle jag säga.
 

Glusch

Cartier
Nu är det ju lite för sent för att göra något åt och jag är så sjukt nöjd att jag inte har något emot ifall det blev lite överpris, men en Omega Seamaster PO (8500), ungefär ett år gammal, inga skador/repor. Uppskattning?
 

Nrobedal

Omega
Vad skulle ni säga för en Rolex Explorer 114270?

-Full set i nyskick
-2010 och senare

Någon som har ett ungefärligt pris?
Tack på förhand
 
Topp