Ok, tack! Så vad ska en vanlig 1675 utan BoP i ok skick kosta ungefär?Skojare där. Loggan gör väl att den är värd 10 gånger mer än normalexet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok, tack! Så vad ska en vanlig 1675 utan BoP i ok skick kosta ungefär?Skojare där. Loggan gör väl att den är värd 10 gånger mer än normalexet.
Ca 40000kr säger jag.Ok, tack! Så vad ska en vanlig 1675 utan BoP i ok skick kosta ungefär?
Ca 40000kr säger jag.
Så ca 350k i runda svängarSkojare där. Loggan gör väl att den är värd 10 gånger mer än normalexet.
Vad ska man ge för en Rolex Explorer II, ref 16570, från 1991, utan vare sig papper, box eller servicehistorik. Klockan säljs dessutom head-only.
Vad skulle en service samt anskaffning av länk kosta?
"Vad ska man ge?" Det är upp till säljaren att sätta priset och upp till köparen att välja var personen vill spendera pengarna.
Ett rimligt pris är max 23k, tycker jag. Servicehistorik är irrelevant, det handlar om hur urverket mår. Den kan ha servats för inte så länge sedan utan att nuvarande ägaren känner till det, således är historiken okänd.
Servicepriset beror på, standard är runt 5k hos AD om inget behöver bytas ut men kan lätt gå högre.
En länk kan gå för 4-5k och ends 500-2000 kr.
Förlåt men vad snackar du om? Hela den här tråden går ju ut på att få veta vad "man får ge" för olika objekt, varför denna atityd?
För övrigt förstår jag inte varför det skulle vara irrelevant med papper på servicehistorik, det är ju en säkerhet för köparen att verket mår bra och att oljorna inte torkat... visst kan verket må skit ändå, men risken är ju lägre.
Läs det jag skrev med en annan attityd. Det finns ingen attityd vare sig i texten eller mellan raderna. Tolkade du det ändå som det, finns det inget annat jag kan göra än att be om ursäkt.
Nu har du lyssnat på glassen för mkt."Vad ska man ge?" Det är upp till säljaren att sätta priset och upp till köparen att välja var personen vill spendera pengarna.
Ett rimligt pris är max 23k, tycker jag. Servicehistorik är irrelevant, det handlar om hur urverket mår. Den kan ha servats för inte så länge sedan utan att nuvarande ägaren känner till det, således är historiken okänd.
Servicepriset beror på, standard är runt 5k hos AD om inget behöver bytas ut men kan lätt gå högre.
En länk kan gå för 4-5k och ends 500-2000 kr.
~40k+-någon tusenlapp beroende på skick, är rimligt i mina ögon.en 16710 från 2007, Z serie i kanonskick (endast lite hairlines)? Om jag skulle få för mig att sälja vad är rimligt pris?
AP 15300? Hittat allt från höga 60 till låga 100 när jag kollat historik här och på andra delar av nätet... Vad anser panelen att en 15300 i ok bruksskick är värd?
Vad ska man ge för en Rolex Explorer II, ref 16570, från 1991, utan vare sig papper, box eller servicehistorik. Klockan säljs dessutom head-only.
Vad skulle en service samt anskaffning av länk kosta?
~1500kr m a p quartz-verket och en tråkig boett. Men vad det gäller prissättning så är ju inte den sista guldfisken född än...
En omega de ville quartz 1332 ?
AP 15300? Hittat allt från höga 60 till låga 100 när jag kollat historik här och på andra delar av nätet... Vad anser panelen att en 15300 i ok bruksskick är värd?
1675 från -72, ej BoP, men äkthetsintyg...
Verkar onekligen så... Är det rätt uppfattat att de gått upp en del i beg-pris bara under senaste året?Du lär inte hitta någon under 80 i dagsläget
Verkar onekligen så... Är det rätt uppfattat att de gått upp en del i beg-pris bara under senaste året?
Enligt serienummer och Kaplans...Är åldern verifierad? Radialtavlorna med index närmare mitten brukar vanligtvis inte förekomma förrän runt 1977...
Någon tusingRimligt pris för ett jubilée i fint skick passande en 1601?
Någon tusing
Men du tänker väl inte köpa 1601:an på Burlington?