• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scaramanga

Patek
2-Faktor
35-40 borde räcka till en hyfsad tycker jag. Kanske inte nyservad men väl fungerande.

Annars kan du spana på 16750 med matt tavla, då får du Quick-set också :)
 

mouqvist

Rolex
Vad ska man ge för en Rolex Explorer II, ref 16570, från 1991, utan vare sig papper, box eller servicehistorik. Klockan säljs dessutom head-only.
Vad skulle en service samt anskaffning av länk kosta?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad ska man ge för en Rolex Explorer II, ref 16570, från 1991, utan vare sig papper, box eller servicehistorik. Klockan säljs dessutom head-only.
Vad skulle en service samt anskaffning av länk kosta?

"Vad ska man ge?" Det är upp till säljaren att sätta priset och upp till köparen att välja var personen vill spendera pengarna.

Ett rimligt pris är max 23k, tycker jag. Servicehistorik är irrelevant, det handlar om hur urverket mår. Den kan ha servats för inte så länge sedan utan att nuvarande ägaren känner till det, således är historiken okänd.

Servicepriset beror på, standard är runt 5k hos AD om inget behöver bytas ut men kan lätt gå högre.

En länk kan gå för 4-5k och ends 500-2000 kr.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
"Vad ska man ge?" Det är upp till säljaren att sätta priset och upp till köparen att välja var personen vill spendera pengarna.

Ett rimligt pris är max 23k, tycker jag. Servicehistorik är irrelevant, det handlar om hur urverket mår. Den kan ha servats för inte så länge sedan utan att nuvarande ägaren känner till det, således är historiken okänd.

Servicepriset beror på, standard är runt 5k hos AD om inget behöver bytas ut men kan lätt gå högre.

En länk kan gå för 4-5k och ends 500-2000 kr.


Förlåt men vad snackar du om? Hela den här tråden går ju ut på att få veta vad "man får ge" för olika objekt, varför denna atityd?
För övrigt förstår jag inte varför det skulle vara irrelevant med papper på servicehistorik, det är ju en säkerhet för köparen att verket mår bra och att oljorna inte torkat... visst kan verket må skit ändå, men risken är ju lägre.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Förlåt men vad snackar du om? Hela den här tråden går ju ut på att få veta vad "man får ge" för olika objekt, varför denna atityd?
För övrigt förstår jag inte varför det skulle vara irrelevant med papper på servicehistorik, det är ju en säkerhet för köparen att verket mår bra och att oljorna inte torkat... visst kan verket må skit ändå, men risken är ju lägre.

Läs det jag skrev med en annan attityd. Det finns ingen attityd vare sig i texten eller mellan raderna. Tolkade du det ändå som det, finns det inget annat jag kan göra än att be om ursäkt.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Läs det jag skrev med en annan attityd. Det finns ingen attityd vare sig i texten eller mellan raderna. Tolkade du det ändå som det, finns det inget annat jag kan göra än att be om ursäkt.


Jag kanske tolkade första halvan av din text som arrogant, men det är lätt att missförstå när man läser på nätet.
Nu vet jag ju att du inte hade den avsikten. :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
"Vad ska man ge?" Det är upp till säljaren att sätta priset och upp till köparen att välja var personen vill spendera pengarna.

Ett rimligt pris är max 23k, tycker jag. Servicehistorik är irrelevant, det handlar om hur urverket mår. Den kan ha servats för inte så länge sedan utan att nuvarande ägaren känner till det, således är historiken okänd.

Servicepriset beror på, standard är runt 5k hos AD om inget behöver bytas ut men kan lätt gå högre.

En länk kan gå för 4-5k och ends 500-2000 kr.
Nu har du lyssnat på glassen för mkt.
 

Kakob

Cartier
AP 15300? Hittat allt från höga 60 till låga 100 när jag kollat historik här och på andra delar av nätet... Vad anser panelen att en 15300 i ok bruksskick är värd?
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
116718 från -06 alt -07. I väldigt bra skick. Box finns men inget cert. Tycker ni denna borde ha för prislapp? :)
 

Ryttaren

Rolex
AP 15300? Hittat allt från höga 60 till låga 100 när jag kollat historik här och på andra delar av nätet... Vad anser panelen att en 15300 i ok bruksskick är värd?

Runt 75-80k skulle jag tycka var ett Ok pris för en 15300 fullset i bra skick. Utan tillbehör och i "bruksskick" så skulle jag nog dra av 10k.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Vad ska man ge för en Rolex Explorer II, ref 16570, från 1991, utan vare sig papper, box eller servicehistorik. Klockan säljs dessutom head-only.
Vad skulle en service samt anskaffning av länk kosta?

Det är oftast ingen bra affär. Du får en komplett i Ok skick för 30K, dra sedan av 5k för länk, 3-4 K för box och papper och några tusen för att inte veta om service.
Jag köpte en utan länk för 21K och åkte på service direkt........köpte till en länk, just saying.....
/j
 

Carlspecial

Friends of KS
omegadevillequartz1332.jpg

En omega de ville quartz 1332 ?
 

J86A

Omega
Om jag skulle mot all förmodan sälja min Omega PO chrono 9300 som är i mycket fint skick, vad skulle ett rimligt pris vara? Det är svårt att få en bild på det hela när det känns som att det inte säljs så många :)
 

sweedee

Cartier
Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna. Hittar ingen random frågetråd, så jag kör här.

24169535-origpic-210afe.jpg



24169535-origpic-3e70fe.jpg


Ligger ute på Gripen för 14900:- . Normalt pris? Något uppenbart fel med den eller liknande? Finns det en bättre tråd för denna frågeställning? =)

Planen skulle även vara att införskaffa en jubilee till den, även svart läderarmband.
 
Topp