• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Okej detta är en tricky one :)

Vad är ett rimligt pris för en Zenith Rainbow Diver i enlighet med bilden nedan. Klockan är i närmaste mint condition skulle vilja säga att jag inte hittar en repa på den. Precis hemkommen från fullservice hos zenith service center (via nymans) och har således 2 års garanti (så går något fel är det bara att knalla in på nymans). Fullset med Box och cert.
Nu till det svåra, gripenbro sålde samma modell till en forumvän för 7000kr vilket enligt mig är totalt fel prisatt :) Det enda andra referens objektet jag hittar är följande: http://www.chrono24.se/zenith/rainb...Söka&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.m
Vad är ett rimligt pris?

image.jpg
 
Okej detta är en tricky one :)

Vad är ett rimligt pris för en Zenith Rainbow Diver i enlighet med bilden nedan. Klockan är i närmaste mint condition skulle vilja säga att jag inte hittar en repa på den. Precis hemkommen från fullservice hos zenith service center (via nymans) och har således 2 års garanti (så går något fel är det bara att knalla in på nymans). Fullset med Box och cert.
Nu till det svåra, gripenbro sålde samma modell till en forumvän för 7000kr vilket enligt mig är totalt fel prisatt :) Det enda andra referens objektet jag hittar är följande: http://www.chrono24.se/zenith/rainbow-automatic-200m--id2700734.htm?dosearch=true&query=Zenith rainbow&resultview=list&searchexplain=1&sortorder=1&suchen=Söka&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.m
Vad är ett rimligt pris?

image.jpg

Ingen jättevanlig klocka direkt. Sålde själv en vit chrono för ett år sedan för 15-16k. Chronon är vanligare och i mina ögon mer eftertraktad. Den var också i väldigt bra skick men inte nyservad.
Gissar att du bör landa någonstans mellan 9-13k. Kanske i det högre spannet om den nu är nyservad.
 
Som jag tidigare sagt, 44 är nog lite högt för den på blocket. Den har legat ute väldigt länge

Skickade ett mail till honom och fiskade lite.
41 gick han lätt ner till.
Frågade om fler bilder, men eftersom den låg i bankfack så kunde han inte ordna det men garanterade att den var fin...
Han bor i Halmstad men har den i bankfack i Helsingborg.
 
Okej detta är en tricky one :)

Vad är ett rimligt pris för en Zenith Rainbow Diver i enlighet med bilden nedan. Klockan är i närmaste mint condition skulle vilja säga att jag inte hittar en repa på den. Precis hemkommen från fullservice hos zenith service center (via nymans) och har således 2 års garanti (så går något fel är det bara att knalla in på nymans). Fullset med Box och cert.
Nu till det svåra, gripenbro sålde samma modell till en forumvän för 7000kr vilket enligt mig är totalt fel prisatt :) Det enda andra referens objektet jag hittar är följande: http://www.chrono24.se/zenith/rainbow-automatic-200m--id2700734.htm?dosearch=true&query=Zenith rainbow&resultview=list&searchexplain=1&sortorder=1&suchen=Söka&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.m
Vad är ett rimligt pris?

image.jpg
Ca 10k skulle jag säga. Vanliga, halvslitna, oservade ex brukar ligga på 6-8k. Hade själv en vit för ca ett år sen som jag gav under 6k för. Så fint ex som är nyservat ca 10k eller kanske lite mer tycker jag...
Den nyare modellen med det roligare inhouse-Elite-verket börjar väl på drygt 10k.
 
Men Kotten . Är det samma klocka som Gripenbro sålde? Har den alltså servats innan du köpte den och du motiverar prishöjningen med att du köpte den för billigt i förhållande till vad den är värd? Är bara nyfiken på hur du resonerar. Tycker personligen inte att det spelar någon roll vad den sålts för tidigare. Hade man köpt den för 500kr, så hade den inte varit värd 500kr.

Eller är det så att du pungat ut pengar på service sedan du köpte den?
 
Tillbaka
Topp