• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu var du lite hård... Men listar inte den på typ 1400 ny? Så kanske 300-400 är väl vettigt att pröjsa.

Om säljaren är ute efter att tjäna stålar så kan han ju laga den och sälja den för marknadspris vilket torde vara typ 1000?
Kostar 1800kr ny, skulle säga 1500kr beggad (fullt fungerande i kanonbra skick)
 

poormans

Rolex


så mkt beror på skicket, jag sålde en lös, opolerad 17014 med nytt urverk för några år sen för 19k de borde nog ligga på 22-24k idag lite mer för fullset (såg ett för 3k euro nyligen där klockan såg mkt fin ut

sen sjunker de beroende på skick/polering/servicebehov och tillbehör

cheers
christian
 

poormans

Rolex
Pris för en tudor chrono 79270?
Nyservad eller relativt ny?


har sålt rolex märkta som varit nyservade med cert och boxar för runt 18-19k men det var något år sedan

tudor märkta är lägre och tiger tavlor är knappt säljbara så hittar ni en orange, gul eller röd tiger chrono köp!!!! det är nästa stella he he he

cheers
christian
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
en 16710 från 2007, Z serie i kanonskick (endast lite hairlines)? Om jag skulle få för mig att sälja vad är rimligt pris?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
en 16710 från 2007, Z serie i kanonskick (endast lite hairlines)? Om jag skulle få för mig att sälja vad är rimligt pris?


Typ 40+ ytterligare lite till om fullset och säkert 45 om den är servad nyligen med dokumentation. Z/M serierna är eftertraktade utomlands. Ofta ligger dom på 60-70 lök listade, dock vet man ju inte vad dom säljs för i slutändan.
 

Marcus S

Breitling
Hej, lite sugen på att snart byta klocka o tänkte se vad man skulle kunna få för den!
En submariner från 06, inköpt på Schiphol. Har några dings på insert samt runtom klockan men glaset är fint och repfritt (brukad i princip varje dag i 7 år). Full-set inkl inköpskvitto samt kvitto på senaste service (gjord för 2 år sedan).
Vad tror ni, håller även nyare submariners värdet så bra som de från 70 talet verkar göra? :)

Tack på förhand!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej, lite sugen på att snart byta klocka o tänkte se vad man skulle kunna få för den!
En submariner från 06, inköpt på Schiphol. Har några dings på insert samt runtom klockan men glaset är fint och repfritt (brukad i princip varje dag i 7 år). Full-set inkl inköpskvitto samt kvitto på senaste service (gjord för 2 år sedan).
Vad tror ni, håller även nyare submariners värdet så bra som de från 70 talet verkar göra? :)

Tack på förhand!

40k, lite beroende på skick.

Om det är en 16610 dvs
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
1675 från -72, ej BoP, men äkthetsintyg...

20141020_131315.jpg
 
Topp