marmot
Silver
Runt 120k.Hej! Vad kan man tänkas få för en Datejust 116238? Uttagen 2010-08 som den på bild. Givetvis Fullset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Runt 120k.Hej! Vad kan man tänkas få för en Datejust 116238? Uttagen 2010-08 som den på bild. Givetvis Fullset!
165-170k.Vad är rimligt att punga ut för en 116509 i okej skick med cert & box? Ingen känd servicehistorik.
Modellen som du frågar om, även den från 2012 har gått för 34-36k här på KS. Dock var detta 2016 & 2017. Så det kanske t.om är samma.Ingen som har en uppskattning på pris?
Hej! Vad kan man tänkas få för en Datejust 116238? Uttagen 2010-08 som den på bild. Givetvis Fullset!
10-12k, säljs nog bäst på tradera.
Vart gick din förra? Kvar på forumet?165-170k.
180k, dock 2015..Vart gick din förra? Kvar på forumet?
180k, dock 2015..
Det är skillnad på service och service. För vissa är service att konstatera att en klocka inte behöver service, det säger väl allt.Jag har sett flera annonser på sista tiden där man hävdar att service är gjort precis nyligen (2017 tex) men att det saknas papper på det. Så kort tid efter en service borde man väl hålla koll på pappren? Precis som att man borde se till att få papper om man ändå gör en service? Varför gör man så?
Det är ju riskabelt att köpa en klocka med oklar servicehistorik även om det är av en good guy.
I min lite paranoida värld blir det lika med "okänd servicehistorik". Och då räcker det inte med en ensam referens på good guy-listan.Det är skillnad på service och service. För vissa är service att konstatera att en klocka inte behöver service, det säger väl allt.
Så ta det med en nypa salt om inte kvitto medföljer eller du får reda på vem som servat och hur.
Instämmer. Jag köper aldrig oservat förutom om det är vintage och då räknar jag med service.I min lite paranoida värld blir det lika med "okänd servicehistorik". Och då räcker det inte med en ensam referens på good guy-listan.
För en från 2011 tycker jag 40k känns mer rimligt. Jag skulle inte betala mer iaf - service coming up!Rimligt pris på en 116200 tuxedo från 2011 (fullset)?
Ja, blocket.Utanför forumet?
Skulle tro du får 20k för den, +- några tusen beroende på servicbehovet.Funderar på sälja min 6694 oysterdate precision från 69 ish.
Allt finns med, fått höra mellan 15-25k beroende på skick osv, vad säger ni?
tack så mycket!Skulle tro du får 20k för den, +- några tusen beroende på servicbehovet.
Jag sålde en 6694 utan tillbehör och ingen länk för 13,5 nyligen!
I dagsläget med stegrande priser på allt vad som heter Rolex så söker jag nu lite hjälp av er.
En bekant ligger i skilsmässa och de vill avyttra en Rolex 16018 med presidentlänk, utan tillbehör från -86.
Anta att det är dags för en service, då ingen historik finns. Inga större dings eller större stretch.
Får tillgång till den i helgen och kan då kolla närmare på den och göra en gångtest.
Vad tror ni om värdet?
Här kommer ett par kassa bilder:
Tveksamt,~178 (?)
150 ishVad är rimligt för en använd Patek aquanaut från 2016? Fullset.
Känns som priserna gått upp på sistone. Någon som har en uppfattning?
150 låter väldigt billigt, speciellt för en 2016! Tror tyvärr dom dagarna är förbi!Tveksamt,
150 ish
Har du kollat vad de säljs för på senare tid?Tveksamt,
150 ish
Hojta om du hittar en för 150k, isf är jag sugenTveksamt,
150 ish
Ett spännande ur. Hoppas du hittar rätt och slår till. Vilket prisspann ligger de i?En fullset Montre ZRC Grands Fonds från 2016. Har inte bett om fler bilder ännu, men den verkar vara i bruksskick...tycker mig se lite småmärken här och där, övre vänstra bandhornet till exempel.
EDIT: Glömde ju att söka på C24. Har fått en bättre bild över vad som är rimligt nu
Jag är intresserad.I dagsläget med stegrande priser på allt vad som heter Rolex så söker jag nu lite hjälp av er.
En bekant ligger i skilsmässa och de vill avyttra en Rolex 16018 med presidentlänk, utan tillbehör från -86.
Anta att det är dags för en service, då ingen historik finns. Inga större dings eller större stretch.
Får tillgång till den i helgen och kan då kolla närmare på den och göra en gångtest.
Vad tror ni om värdet?
Här kommer ett par kassa bilder: