• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vadå, kostar två likadana (likvärdiga DJ/DD olika beroende på om de har romerska index eller stickdial?
Specialtavlor i sten, eller med stenar kan jag förstå, men stick eller romerska index som enda skillnad? Eller handlar det om en 5%:ig prisskillnad "bara"?

Mvh. Rolf

Vadå, kostar två likadana (likvärdiga DJ/DD olika beroende på om de har romerska index eller stickdial?
Specialtavlor i sten, eller med stenar kan jag förstå, men stick eller romerska index som enda skillnad? Eller handlar det om en 5%:ig prisskillnad "bara"?

Mvh. Rolf
Kan nog skilja 2-3.000kr, speciellt på en nyare DJ/DD.

Certina DS First Titanium Quartz.
Bare klokke. Usikker på årstall.

163FE0CB-ED82-498E-B6B3-EE419BA68264.jpeg
Ingen?

e detta verkligen rimligt?? visst med det nya urverket men det känns dyyyrt...

53knför en 16570?!
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ll-16570-polarvit-full-set.96040/
Med 3186-verket så känns priset fullt rimligt om man kollar runt lite. Det verkar allmänt som om priset på 3185 jämfört med 3186 skiljer 10k. Själv bjöd jag 50k för en fin polar med 3186 verket för någon månad sen utan att ens få svar på pm här på forumet... Hittade till slut en fin med 3185 för vettiga pengar istället och lika glad är jag för det.

Hallå gott folk!
Jag har en sprillans ny "Seamaster -låda" som jag överväger att lägga ut till försäljning här på KS. Jag fick den av misstag (fick fel låda) när jag för en månad sedan köpte min FOiS ifrån svensk AD. Det är alltså den nyare, officiella trälådan som för ett par år sedan ersatte Omegas gamla röda låda när man köper Seamaster. Någon expert här får gärna rätta mig om jag har fått det om bakfoten.
img_20180612_184546-jpg.861023
img_20180612_183407-jpg.861024
img_20180612_181843-jpg.861025
img_20180612_181548-jpg.861026

Nu till min fråga;
Hur mycket skulle ni uppskatta att denna låda är värd?
Den är som sagt helt ny och oanvänd, och jag har även ytterembalaget som inte syns på bild.

PS:
Klockan på bilderna är ej till salu.

Hallå gott folk!
Jag har en sprillans ny "Seamaster -låda" som jag överväger att lägga ut till försäljning här på KS. Jag fick den av misstag (fick fel låda) när jag för en månad sedan köpte min FOiS ifrån svensk AD. Det är alltså den nyare, officiella trälådan som för ett par år sedan ersatte Omegas gamla röda låda när man köper Seamaster. Någon expert här får gärna rätta mig om jag har fått det om bakfoten.
img_20180612_184546-jpg.861023
img_20180612_183407-jpg.861024
img_20180612_181843-jpg.861025
img_20180612_181548-jpg.861026

Nu till min fråga;
Hur mycket skulle ni uppskatta att denna låda är värd?
Den är som sagt helt ny och oanvänd, och jag har även ytterembalaget som inte syns på bild.

PS:
Klockan på bilderna är ej till salu.
Runt en tusenlapp skulle jag tro.

Nere i Spanien och försäljaren pruta ner sig från 42 till 38 utan jag sagt så mkt, såg att den låg på Chrono24 för 31 helt orörd.

Vad är rimligt för den och hur tror ni andrahands värdet är då jag inte är helt säker på att det är min typ av klocka.

Bilagor

• A5141A00-189F-42EA-BA4F-E12636C2E38A.jpeg
    A5141A00-189F-42EA-BA4F-E12636C2E38A.jpeg
    146.4 KB · Visningar: 2
Nere i Spanien och försäljaren pruta ner sig från 42 till 38 utan jag sagt så mkt, såg att den låg på Chrono24 för 31 helt orörd.

Vad är rimligt för den och hur tror ni andrahands värdet är då jag inte är helt säker på att det är min typ av klocka.
TAG är ju inte kända för bra andrahandsvärde tyvärr

Inom vilket spann ligger priset för en vit Milgauss, beroende på ålder, skick, repor, servicebehov, papper och korrekt ifyllt cert och box?

30 % rabatt på list blir ca 30.000 kr och begagnat kanske 23-24 kan vara möjligt. De relativt fina Autaviorna ligger osålda för 27-29.

Hej forumvänner!

Behöver er hjälp att värdera en Tag Heuer Monaco Steve McQueen. Köpt av mig 2003-ish men då jag var ung och oförstående sparade jag inte box, cert eller kvitto. Den har dings och repor efter ett härligt liv på min arm. Servicebehov. Säljs med läder och stållänk. Vad hade ni betalat?
Ha en bra dag!
fullsizeoutput_1d9a.jpeg
fullsizeoutput_1daf.jpeg

Hej på er!
Jag skulle vilja ha eran hjälp!
Funderar på att köpa en Omega Speedmaster med Valjoux-urverk, med svart bezel och stållänk. Modeller som är av intresse är 3210.50, 3220.50 samt 3520.50.
Tyvärr har jag en dålig koll på prisbilden.
Är det någon här som kan hjälpa mig?

Hej på er!
Jag skulle vilja ha eran hjälp!
Funderar på att köpa en Omega Speedmaster med Valjoux-urverk, med svart bezel och stållänk. Modeller som är av intresse är 3210.50, 3220.50 samt 3520.50.
Tyvärr har jag en dålig koll på prisbilden.
Är det någon här som kan hjälpa mig?
Oservad, ca 20 k. Servad, lite mer. Beror på skick. Lycka till!

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp av er klockentusiaster och experter.

Vad en begagnad Breitling Navitimer b01 43mm -18 värd? Klockan är fullset och uttagen i maj i år hos ad i Stockholm.

Hur håller sig andrahandsvärdet på Navitimer över tid? Är dom lätt eller svårsålda?

Tack på förhand och tack för ett fantastiskt forum!

Hej forumvänner!

Behöver er hjälp att värdera en Tag Heuer Monaco Steve McQueen. Köpt av mig 2003-ish men då jag var ung och oförstående sparade jag inte box, cert eller kvitto. Den har dings och repor efter ett härligt liv på min arm. Servicebehov. Säljs med läder och stållänk. Vad hade ni betalat?
Ha en bra dag!
fullsizeoutput_1d9a.jpeg
fullsizeoutput_1daf.jpeg
Låg en på läder, fullset ute innan sommaren, köpt ny i vintras, vet inte vad den såldes för, men den var ner på 28k på köp & sälj iaf.
Vet inte om det är till någon hjälp. Men om jag kan få en nästan ny för mellan 25 och 30k, så skulle jag inte ge många tusenlappar för din 15 år gamla, utan cert eller box, med repor och dings och dessutom servicebehov..
Om detta hjälper dig något vet jag dock inte, men kanske kan vara nåt att gå efter, du kan säkert hitta annonsen om du söker. :)

Mvh

Låg en på läder, fullset ute innan sommaren, köpt ny i vintras, vet inte vad den såldes för, men den var ner på 28k på köp & sälj iaf.
Vet inte om det är till någon hjälp. Men om jag kan få en nästan ny för mellan 25 och 30k, så skulle jag inte ge många tusenlappar för din 15 år gamla, utan cert eller box, med repor och dings och dessutom servicebehov..
Om detta hjälper dig något vet jag dock inte, men kanske kan vara nåt att gå efter, du kan säkert hitta annonsen om du söker. :)

Mvh
Nypris är ca 60 brak, vart hittar du en ny med mer än 50% rabatterat?

Tillbaka
Topp