Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den på Blocket? Var sugen men fick långsam respons. 41 är dock ett OK pris, dock går dom för ca 43 med box/cert här på KS om man kollar historik.
Precis, den på blocket. Jag fick bilderna fort men inget svar på frågor.Den på Blocket? Var sugen men fick långsam respons. 41 är dock ett OK pris, dock går dom för ca 43 med box/cert här på KS om man kollar historik.
Precis, den på blocket. Jag fick bilderna fort men inget svar på frågor.
Jo, kollade lite historik här på KS och hade absolut mycket hellre handlat här för ett par tusenlappar till oavsett cert eller inte, men sen var det ju det här med tålamod
Jag är toknovis, men av det lilla jag lärt mig så tyckte jag också den såg opolerad ut, och fin! Klart det hade vart kul med nya lådan kanske men, kan nog leva med den gamla.Ta det försiktigt bara
Skicket ser dock fint ut, troligtvis opolerad! Det är ju det här med gamla/nya lådan på 2005-modeller, men det spelar väl mindre roll kanske.
Min kompis köpte nyss en för 39k oplored och med cert men ingen box. Från 2001Precis, den på blocket. Jag fick bilderna fort men inget svar på frågor.
Jo, kollade lite historik här på KS och hade absolut mycket hellre handlat här för ett par tusenlappar till oavsett cert eller inte, men sen var det ju det här med tålamod
Har den fått service där så är den väl också såld där gissar jag? Kolla vad den gick för då så borde den ju kosta lika mycket nu iom att det bara var några veckor sedan.Rimligt pris för en head-only Rolex 16570 i mycket bra skick (enligt mig). P-serie från 2002, fått gripenbro ”service” för några veckor sedan och håller sig inom cosc! Inga övriga tillbehör.
Ja precis, den är nyligen köpt där för 44'. Dock tänkte jag eventuellt använda länken till en annan klocka därav bara head-only jag isåfall skall säljaHar den fått service där så är den väl också såld där gissar jag? Kolla vad den gick för då så borde den ju kosta lika mycket nu iom att det bara var några veckor sedan.
Jaha okej. Hmm då kan jag tyvärr inte bidra, svårt med head only. Men att komplettera med en länk för nästa köpare lär ju landa på 6 k ungefär? Så dra av minst det kanske.Ja precis, den är nyligen köpt där för 44'. Dock tänkte jag eventuellt använda länken till en annan klocka därav bara head-only jag isåfall skall sälja
edit: för att förtydliga är klockan alltså såld komplett med länk från Gripenbro
32.000:-Rimligt pris för en head-only Rolex 16570 i mycket bra skick (enligt mig). P-serie från 2002, fått gripenbro ”service” för några veckor sedan och håller sig inom cosc! Inga övriga tillbehör.
Och vad hade du värderat den till med länk?32.000:-
40.000:- ish.Och vad hade du värderat den till med länk?
Tack, så en länk kostar i runda slängar 8k?40.000:- ish.
Jävligt oklart. Frågar du handlarna på Chrono24 är din länk värd mellan 13.000-22.000:- Någonstans behöver man börja tänka rimligt kring dessa sjuka jävla priser. Länken är ju korrekt för en 16710. Då jävlar är den värd pengar!Tack, så en länk kostar i runda slängar 8k?
Fast att "tänka rimligt" är nog olika beroende på vem du frågar?Jävligt oklart. Frågar du handlarna på Chrono24 är din länk värd mellan 13.000-22.000:- Någonstans behöver man börja tänka rimligt kring dessa sjuka jävla priser. Länken är ju korrekt för en 16710. Då jävlar är den värd pengar!
https://www.chrono24.se/search/inde...arch=true&searchexplain=1&accessoryTypes=2000
Edit* jävlar vad jag svär i texten.
Vad är en rimlig värdering av min Rolex Datejust 16030? Polerad och nyligen servad hos Rob Engström, tät vid service men ingår ej i garanti på grund av viss frätskador på boett. Inkluderar en extra Buckley-tavla. Två extra länkbitar och bör passa mellan 16.5-18.5/19 cm handled. Inget cert, ingen box. Inkluderar kvitto och servicepapper.
Noterat det, men jag tänker primärt på hur frätskador på boett påverkar priset. Den är från 1981 om jag inte missminner mig.de senaste här har gått för ca 27-30k
Jfr med Chrono24, samma årtal utan certifikat landar på runt 66-68K, i vissa fall ännu dyrare116710LN från 2015 med lådor, kvitto men utan cert?
Jävligt cool var den iaf!Tjena!
Vad är en rimlig värdering av en Breitling Chronomat GT modell b13352?
Årtalet är 2002. Klockan är i stål med guld raiders. Rouleaux länk i stål och ett extra nytt gummiband från Breitling. Cert och box samt alla papper. Mycket gott skick, några hairlines finns säkerligen.
Tack! Den ska säljas, har lite för många Breitling just nu.Jävligt cool var den iaf!
Ingen?En Jaeger LeCoultre Master Compressor Memovox? Box men inget cert. Håller tiden väl inom Cosc och är allmänt fin. Givetvis finns spår av användning. Har kollat lite på C24 men det är svårt att bilda sig en uppfattning där.