• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

031139D0-2E9C-4131-AC08-15BE0989998F.jpeg
E558D0E6-1112-4434-91D8-5A52F4879BB8.jpeg
FC2984A5-10C9-4CC2-AD5E-052376F23865.jpeg
8C86D0D4-FC3C-4A01-B070-0D504372FE88.jpeg
77878F96-637A-429B-A7CE-C07808D23172.jpeg

Värde på denna Breguet 8818? En vän har fått den i present.
Ingen aning om värdet, men klockan var väldigt cool i alla fall! :D

Haft lite tankar på att flippa en 116234 från 2015 till förmån för en 16610 eller 14060 men anar inte riktigt rätt pris för resp då det skiljer oerhört mkt på c24 och andra begagnatsidor. Den kluriga frågan är alltså rätt pris på en 116234 på superjubilee med alla tillbehör, svart tavla och romerska siffror? Pangar någon också in rätt köppris för en 16610 med SEL i vettigt skick så bjuder jag på en öl.

Haft lite tankar på att flippa en 116234 från 2015 till förmån för en 16610 eller 14060 men anar inte riktigt rätt pris för resp då det skiljer oerhört mkt på c24 och andra begagnatsidor. Den kluriga frågan är alltså rätt pris på en 116234 på superjubilee med alla tillbehör, svart tavla och romerska siffror? Pangar någon också in rätt köppris för en 16610 med SEL i vettigt skick så bjuder jag på en öl.
Vad har de legat på ungefär när de sålts på forumet senaste 3-4 månaderna?

Min uppfattning är runt 60.000:- och uppåt för vettiga ex (16610).

Tycker de skiljer en del så får inte ihop det riktigt men 50-55 för DJn och Suben lite beroende på servicehistorik 55-65, är det rimligt? Blev extra förvirrad när en dansk klocksida som aldrig är billig har en vettig sub för 52...

Tycker de skiljer en del så får inte ihop det riktigt men 50-55 för DJn och Suben lite beroende på servicehistorik 55-65, är det rimligt? Blev extra förvirrad när en dansk klocksida som aldrig är billig har en vettig sub för 52...
Du vet ju vad du köpte din 116234 för och annonsen ligger kvar om du inte minns.

Absolut men också därför jag ställer frågan då jag fick den under 50 typ 47 eller 48 men inte ser andra säljas riktigt så billigt.
Det här låter ju bara konstigt.

Du köpte den själv för ca 47. Om något borde det vara riktmärket.
Istället ställer du frågan upprepade gånger här i hopp om att någon ska värdera den högre, så du kan göra en vinst. (?).

Angående själva värdet: konfigurationen är väl bra, men med Romerska index så blir den tyvärr inte jämförbar med andra som har stick dial.
Visst finns det en målgrupp som gillar romerska index - men tyvärr är den målgruppen liten i Sverige/på KS. Värdet torde alltså vara runt 47k för din klocka.

Istället ställer du frågan upprepade gånger här i hopp om att någon ska värdera den högre, så du kan göra en vinst. (?).

Angående själva värdet: konfigurationen är väl bra, men med Romerska index så blir den tyvärr inte jämförbar med andra som har stick dial.
Visst finns det en målgrupp som gillar romerska index - men tyvärr är den målgruppen liten i Sverige/på KS. Värdet torde alltså vara runt 47k för din klocka.
Är ganska övertygad om att 47 är för lågt. Strax över 50 skulle jag lägga mig.

Är ganska övertygad om att 47 är för lågt. Strax över 50 skulle jag lägga mig.
Jag står fast vid det första jag skrev om beteendet att försöka göra en vinst - men ja, det är möjligt att värdet kan vara norr om 47. Se nedan:

Ser att han köpte den av säljaren som befinner sig i Schweiz som lade ut den för 47. Den säljaren ligger ju alltid lite lägre än marknadsvärdet eftersom inte moms är inräknat. Slutsats: ja, den kan ligga lite högre än 47 vid försäljning här.

Vet inte ens varför jag svarar men var nyfiken på rätt pris då jag funderar på att flippa och det fanns en tråd för detta ämne. Har knappast gjort någon vinst på mina klockköp genom åren och det kan jag leva med.

sålde en svart M serie 3186 fullset till England för ett halvår sen för 55k så 53 är absolut rimligt

hade det varit en 16710 är priset det dubbla

Tillbaka
Topp