Tillbehör till Explorer?En 114270 från tidigt 2000-tal, okänd servicehistorik men helt ok skick?
En 116200 med slät ring som är några år gammal?
Jubilee eller Oyster på DJ? Standard tavla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tillbehör till Explorer?En 114270 från tidigt 2000-tal, okänd servicehistorik men helt ok skick?
Bara klockan, inga tillbehör!Tillbehör till Explorer?
Jubilee eller Oyster på DJ? Standard tavla?
114270 mellan 35-40k beroende på skick. Nog närmare 35k utan tillbehör och servicehistorik!Bara klockan, inga tillbehör!
Till DJ jubilee med standardtavla (skiljer det sig något i pris mellan länktyper?)
En 114270 från tidigt 2000-tal, okänd servicehistorik men helt ok skick?
35 000: - känns tyvärr för billigt.114270 mellan 35-40k beroende på skick. Nog närmare 35k utan tillbehör och servicehistorik!
Jubilee brukar väl betinga ett något högre pris än Oyster. Skulle säga strax under 45k strecket med Oyster och någon tusenlapp extra med jubilee. Förutsatt att den är i bra skick!
Har ju legat en osåld på k&s ett tag för 38’35 000: - känns tyvärr för billigt.
Jag fick 29 för en med samma spec och skick för 10 månader sedan. Things change, därför nyfiken på vad en 16610 är värd idag.Har ju legat en osåld på k&s ett tag för 38’
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-114270-2002-38k.97994/
Då det är en hyfsat lättsåld modell så antar jag att den ligger några tusenlappar för högt eftersom den inte blivit sold ännu
(Tyvärr) så har Rolex haft en galen prisuppgång på rätt så kort tid när det gäller sport-modellerna. En snabb titt på Chrono24 indikerar att ett värde runt 55k är rimligt idag.Tjena
Vad är lämpligt pris på en sub ref 14060?
Har sett att de såldes någon i somras för 47 här på ks. Men tittar jag runt på nätet är det spridda skurar från 50 upp till nästan 70k.
BA396.0900 är helguld. Ingen aning om prisbild
Söker generell prisbild utan tillbehör.
En 1803 head only (läääängesen en låg ute på K&S)?
En 14270/114270 i hyfsat skick (legat ute ett par st en längre tid kring 40-strecket)?
Är inte 45k lite i underkant? Köpte precis en och fick slanta lite mer än så. Förvisso med ett Rolex-spänne inkluderat.Jaaaag tycker 1803: 45000kr
14270/114270: 33-35.000kr
Utan tillbehör.
Vi får se vad andra säger. Någon måste börja med en prisgissning.Är inte 45k lite i underkant? Köpte precis en och fick slanta lite mer än så. Förvisso med ett Rolex-spänne inkluderat.
Jo, så därför följer jag det här med spänning =) Jag bytte inte rakt av men fick ett riktigt bra inbytespris för min JLC. Därför är det svårt att helt jämföra. Jag prutade inget på DDn men fick samtidigt bra betalt för min - det är ju bara ett annat sätt att pruta på.Vi får se vad andra säger. Någon måste börja med en prisgissning.
Bytte inte du till dig DDn mot en JLC dykare?
Beror såklart på skick/urtavla men 45 är för lågt för en schysst head only.Jaaaag tycker 1803: 45000kr
14270/114270: 33-35.000kr
Utan tillbehör.
Säkert. Dock låg denna ute under 45 och jag tror aldrig att den blev såld. Skulle kalla den för över genomsnittet, med skarp boett och svart tavla.Beror såklart på skick/urtavla men 45 är för lågt för en schysst head only.
Nej den är för högt prissatt. "Relativt ny", den är ju 17 år gammal?hej är ny här på forumet och behöver lite råd och tips, är denna klockan värd sitt pris?
papper och cert finns, relativt ny också.
kanske inte skulle startat en ny tråd för det men nu är det försent
gäller klockan här
https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36mm--id9036782.htm
mvh joakim
hej är ny här på forumet och behöver lite råd och tips, är denna klockan värd sitt pris?
papper och cert finns, relativt ny också.
kanske inte skulle startat en ny tråd för det men nu är det försent
gäller klockan här
https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36mm--id9036782.htm
mvh joakim
Den där bör du pruta på.Nej den är för högt prissatt. "Relativt ny", den är ju 17 år gammal?
Absolut - men +40k?den står som såld / reserverad nu
inga bilder på cert/boxar heller
vad var priset
en hyffsad 16234 ligger väl över 30 k i alla fall
Absolut - men +40k?
47-någonting30k avser en lös klocka men såg aldrig priset på den han frågade om
47-någonting
Jo, men det innebär inte att någon betalat 47k för den.det är högt men samtidigt så är den reserverad nu
Säkert, men nu var det ju inte det frågan gälldeslutpris kan man ju alltid gissa om
faktum är ju att många non wis köpare väljer handlare med trusted checkout och betalar retail vilket antagligen är en bit över 40k