Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med. Däremot hade det varit dyrt att betala 27% mer, vilket var det jag gav feedback på. Grattis till köpet!jag köpte klockan för 37, har bilder på box och cert.
Tyckte det var ett okej pris
En 16014 antar jag? Känns som prisläget på KS är ganska lågt på gamla Djs jämfört med Chrono24. Kanske kan vara ok att ge 32? Ett fint ex! Kanske någon ding på högre nedre luggen? Runt lugholes.Inga tillbehör, billigast med denna tavla på chrono var 35k. Okänd servicehistorik men håller tiden väl.
79:a
Vad är rimligt?
Helt korrekt,16014!En 16014 antar jag? Känns som prisläget på KS är ganska lågt på gamla Djs jämfört med Chrono24. Kanske kan vara ok att ge 32? Ett fint ex! Kanske någon ding på högre nedre luggen? Runt lugholes.
Ok. Ser riktigt fin ut tycker jag.Helt korrekt,16014!
Det är faktiskt lughole som ställer till det på bilden, bifogar en bild till!
Tack för snabbt svar!
Ah, vad läcker!Inga tillbehör, billigast med denna tavla på chrono var 35k. Okänd servicehistorik men håller tiden väl.
79:a
Vad är rimligt?
25k typ skulle jag säga, i detta skick utan länk och tillbehör. Några tusen extra om den nyligen är servad!
Rimligt pris? 16013 från 1983, inga tillbehör?
Precis så tänkte jag också!25k typ skulle jag säga, i detta skick utan länk och tillbehör. Några tusen extra om den nyligen är servad!
25k typ skulle jag säga, i detta skick utan länk och tillbehör. Några tusen extra om den nyligen är servad!
~25 borde du fåJag sålde denna för 20.000 kr i slutet av 2017. Kanske för billigt? upplever att TT inte är lika hett som vitguld och stål.
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16013-tt.81253/
Tack för svar25k typ skulle jag säga, i detta skick utan länk och tillbehör. Några tusen extra om den nyligen är servad!
Tack så mycket för svar~25 borde du få
Aha okej, ja jag vet faktiskt inte alls! De andra här säger ju runt 25k Men Tack för svar!Jag sålde denna för 20.000 kr i slutet av 2017. Kanske för billigt? upplever att TT inte är lika hett som vitguld och stål.
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16013-tt.81253/
En vän är intresserad av att köpa denna , vad säger ni om priset?
Jag tror det är en lite generisk design, lite som chronographe Suisse som kommit i massa olika utföranden från olika märken. Jag är inte någon expert på olika Landeronverk, men jag gissar att det sitter något sådant i. Vågar inte sätta prislapp, men det finns liknande modeller från Angelus, Rekord mfl.om jag förstod säljaren så har den nyss varit på rengöring och justering(vad det nu betyder).
Vad skulle en sådan här gå på?
Kan inte hitta något om den på hela Internet.
Ja, de ligger väl däromkring i det skicket.
Jag fick hjälp i vintage delen.Jag tror det är en lite generisk design, lite som chronographe Suisse som kommit i massa olika utföranden från olika märken. Jag är inte någon expert på olika Landeronverk, men jag gissar att det sitter något sådant i. Vågar inte sätta prislapp, men det finns liknande modeller från Angelus, Rekord mfl.
Ah, så bra. Ja, inte en helt vanlig modell och med dag/månad på svenska lite av en kuriositet.Jag fick hjälp i vintage delen.