• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ok, bra, för den på din bild såg inte helt reko ut :)

Med tanke på att en liknande modell idag listar ca 93' så har jag svårt att tro att du kommer hitta en för 70'.
Detta är dock jag vad jag tror, kollat Chrono?
Jaså! Du kanske tänker på visarna? Tror det är skugga bara. Annars såg den väl bra ut? :)

Kollar alltså begagnat, hittade en från 2015 som såg mycket fin ut. De på CH24 ligger på ca 67-68k men då är de från 2008. Kanske slår till på denna, vill bara testa om diamanter är något för mig så är ju en fördel om jag har lätt att sälja den senare om jag skulle vilja :)

Jaså! Du kanske tänker på visarna? Tror det är skugga bara. Annars såg den väl bra ut? :)

Kollar alltså begagnat, hittade en från 2015 som såg mycket fin ut. De på CH24 ligger på ca 67-68k men då är de från 2008. Kanske slår till på denna, vill bara testa om diamanter är något för mig så är ju en fördel om jag har lätt att sälja den senare om jag skulle vilja :)
Den på bilden säger du är 6-siffrig ref, 3år gammal och borde då ha rehaut, tavlan och visarna ser fakked ut, men nog om den om det inte är den du ska ha.

Hej,

kanske är detta rätt tråd för frågan. Har förhandlat ner mig i pris på en ny Seamaster 212.30.41.20.01.003 (den föregående versionen utan vågor) till 33 000 kr av en handlare i Stockholm. Är detta ett vettigt pris att betala i butik eller bör man försöka komma ner ytterligare i pris? Då det är första gången jag köper en klocka av dyrare kaliber vill jag mest dubbelkolla så jag inte gör bort mig totalt.

Tack på förhand

Hej,

kanske är detta rätt tråd för frågan. Har förhandlat ner mig i pris på en ny Seamaster 212.30.41.20.01.003 (den föregående versionen utan vågor) till 33 000 kr av en handlare i Stockholm. Är detta ett vettigt pris att betala i butik eller bör man försöka komma ner ytterligare i pris? Då det är första gången jag köper en klocka av dyrare kaliber vill jag mest dubbelkolla så jag inte gör bort mig totalt.

Tack på förhand
Bra start, men om jag var du skulle jag testa att få ner priset en aning till. Ett listpris på 37900 SEK innebär ca 13% rabatt med det pris du fått ovan, jag tycker kanske rabatten minst borde hamna någonstans mellan 15-20%. Fina beggade ex här på forumet verkar ligga runt 20-25k.

Bra start, men om jag var du skulle jag testa att få ner priset en aning till. Ett listpris på 37900 SEK innebär ca 13% rabatt med det pris du fått ovan, jag tycker kanske rabatten minst borde hamna någonstans mellan 15-20%. Fina beggade ex här på forumet verkar ligga runt 20-25k.

Tack! Jag ska se om jag kommer ner lite till i pris. Får se hur det tas emot av säljaren imorgon. Är mitt första köp så är väldigt nojjig över att köpa begagnad, men rätt säljare med gott omdöme så är det också ett alternativ. Sry om sista raderna var off topic.

Hej,

Fått sms nu att jag kan hämta ut en rolex GMT 116710LN. Hur står en sån här sig i värde om jag har använt den respektive om jag låter den ligga ny? Ifall man skulle behöva sälja den om ett år till förmån för lägenhet eller liknande? Listpris är är 78,650 :-. Tacksam för svar.

Hejsan

Har en Coke i nyskick med jubilee länk. Box, cert.
Vad är rimligt att tro den är värd?

Bilagor

• 20180929_214818.jpg
    20180929_214818.jpg
    69.9 KB · Visningar: 3
Vad får jag för en breitling SuperOcean Heritage II Chronographe? Med gummiband inhandlad 2018

Bilagor

• 20180301_152405.jpg
    20180301_152405.jpg
    117 KB · Visningar: 2
Vad är rimlig pris för en superocean 46 enligt bild? Jag avser alltså att köpa.. Står i valet och kvalet om man ska köra på en ny eller begagnad.

Bilagor

• 16F94852-1DB0-4512-A91D-C9C72C7CE706.jpeg
    16F94852-1DB0-4512-A91D-C9C72C7CE706.jpeg
    107.2 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp