Original-insert betingar högre värde ja. Säkert ett par tusenlappar om så är fallet!För en oinsatt översätts det med lägre värde än vad som kunnat vara fallet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Original-insert betingar högre värde ja. Säkert ett par tusenlappar om så är fallet!För en oinsatt översätts det med lägre värde än vad som kunnat vara fallet?
Okej, så för att kvantifiera det hela vilket tiotusentalssegement pratar vi om i detta fall? Förstår att det inte är helt lätt med dagens inflation i Rolex-klockor, men är det 60-70'-klassen, eller högre pga det ena eller det andra?Original-insert betingar högre värde ja. Säkert ett par tusenlappar om så är fallet!
Jag skulle säga runt 75k för de exemplaret, med de tillbehören och skicket dock utan servicehistorik!Okej, så för att kvantifiera det hela vilket tiotusentalssegement pratar vi om i detta fall? Förstår att det inte är helt lätt med dagens inflation i Rolex-klockor, men är det 60-70'-klassen, eller högre pga det ena eller det andra?
Tack!Jag skulle säga runt 75k för de exemplaret, med de tillbehören och skicket dock utan servicehistorik!
Men skiljer inserten på 16700/16710?Ser ut att vara service-insert iallafall, samt lite stretchih länk? Annars helt okej skarp på dessa bilder, definitivt polerad men inte sönderpolerad vad man kan se där!
Glömde fråga en annan sak. Givet att klockan är en U-serie från 97-98 borde det också bara en tritiumtavla (vilket stämmer överens med T<25?). Om det inte är en servicetavla, borde väl inte lysmassan fungera? Någon som kan mer i ämnet?Jag skulle säga runt 75k för de exemplaret, med de tillbehören och skicket dock utan servicehistorik!
Trodde original-insert från 90-talet var serif och de lite fetare siffrorna?Men skiljer inserten på 16700/16710?
Trodde inte det var någon skillnad på de ursprungliga och serviceinsert.
Har inte sett att det är någon skillnad, men vore intressant att veta mer.Trodde original-insert från 90-talet var serif och de lite fetare siffrorna?
Inte alls omöjligt att den tröttnat på 20 år. har en t<25 från 94 som jag endast sett tillstymmelse till lume-effekt i i mörkaste beckörker och även då var det nog mer önsketänkande än effektGlömde fråga en annan sak. Givet att klockan är en U-serie från 97-98 borde det också bara en tritiumtavla (vilket stämmer överens med T<25?). Om det inte är en servicetavla, borde väl inte lysmassan fungera? Någon som kan mer i ämnet?
Ja någon expert för gärna upplysa vilket insert en 16710/16700 från 90-talet ska ha kommit med från fabrik.Har inte sett att det är någon skillnad, men vore intressant att veta mer.
Så här ser mina insert ut. Alla har samma typsnitt men alla kan ju vara serviceinsert också.Ja någon expert för gärna upplysa vilket insert en 16710/16700 från 90-talet ska ha kommit med från fabrik.
Jag har trott att det ska vara ett serif och lite fetare text än service-insert man köper hos AD nowdays.
Alltså serif fat front:
Nyare service-insert:
Ja fast bara 2 av dem är serif (svansen på 2orna) vet du om något satt original på din klocka och vilket år är din ifrån?Så här ser mina insert ut. Alla har samma typsnitt men alla kan ju vara serviceinsert också.
Ser ändå ingen skillnad på 2 orna....Ja fast bara 2 av dem är serif (svansen på 2orna) vet du om något satt original på din klocka och vilket år är din ifrån?
Tror mitt insert satt original på min W-serie från -95!
Jämför svansen på 2orna på det som sitter monterat med pepsit till högerSer ändå ingen skillnad på 2 orna....
Coke satt på när jag köpte den. Den är från år 2000.
Aha. Så svansen är originalinsert alltså?Jämför svansen på 2orna på det som sitter monterat med pepsit till höger
Svansen är serif, sen om det är original vet jag inte. Men det är det jag trott iallafall, då service-insert man köper nuförtiden inte har det iallafallAha. Så svansen är originalinsert alltså?
Är den "issued" så går den högre, blekt insert?Vad är ett rimligt för Batman? Funderar på att sälja min. En modell som gårt ur produktion. En samlarklocka som kommer öka i värde.
Vad är ett rimligt för Batman? Funderar på att sälja min. En modell som gårt ur produktion. En samlarklocka som kommer öka i värde.
Rimligt pris för denna fullset i fint skick, med utgången garanti och utan gummi?
https://www.uret.se/tag-heuer-formu...Ab76acM7CGC5OhA4jlygf7wdUErjxQ1waAmX2EALw_wcB
1500<>2000 beroende på skickVad tror ni ett rimligt pris för en Certina DS Multi-8 från 2011 ligger på?
Box och cert?Vad tror ni en IWC Pilot Mark XVI från 2009 med okänd service historik på läderband kan vara värd?
Cert men ingen boxBox och cert?
En bit över 20.Cert men ingen box
Okej, tack för hjälpen.En bit över 20.
Skulle också säga en bit över 20. Runt 22 kanske är rimligt? Förutsatt att den är i fint skick.Okej, tack för hjälpen.