Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är ett rimligt pris på en Rolex GMT 16700 med en swiss - t <28 tavla. E-serie (1990/91) fullset?
45kVad skulle ni säga att en 16570 ifrån -05 med vit tavla, ny servad i augusti och Oyster länk är värd, saknar box och cert.
Skicket är rätt bra, polerad en gång.
Pm:a gärna om du är intresserad av försäljning. Är själv i jakt på en oysterdatelite info om klockan? den är från 1976 och funkar 100%. vad kan den va värd???
Kan inte modellen men ser ut som ett hopplock, länken är moder (från 2005> typ) visarna är nog inte original, stämmer cert överens med klockans serienummer?
Länken löst får du nog 10k för, resterande klocka kan jag inte svara på men kanske du får 10k för den också om delarna är riktiga!
Allt är äkta.serie nummer stämmer. Där jag köpte klockan finns det inget som är inte original tror jag (kopia, osv.)Kan inte modellen men ser ut som ett hopplock, länken är moder (från 2005> typ) visarna är nog inte original, stämmer cert överens med klockans serienummer?
Länken löst får du nog 10k för, resterande klocka kan jag inte svara på men kanske du får 10k för den också om delarna är riktiga!
när köpte du klockan?Allt är äkta.serie nummer stämmer. Där jag köpte klockan finns det inget som är inte original tror jag (kopia, osv.)
Ping @Bagarebergstrom (?)Bifogar några bilder så ni kan bedöma skicket på klockan. Den ligger på blocket nu för, 84k.
https://www.blocket.se/vi/82734677.htm
Du har säkert rätt, har som sagt ingen kunskap om modellen. Tyckte bara att det borde stått något med ”T” på tavlan för tritium.Visarna ser kosher ut imho.
Augusti 2012när köpte du klockan?
Korrekt, min annons.
köpte du den med den länken?Augusti 2012
Du har säkert rätt, har som sagt ingen kunskap om modellen. Tyckte bara att det borde stått något med ”T” på tavlan för tritium.
Sen tycker jag datumförstorningen inte förstorar lika mycket som den ska / som den du postade?
Länken ser lite urgröpt vid ändlänkarna också?
Tycker även märkningen på länken ”steelinox” ser mer ditmålad ut än graverad?Länken ser off ut där ja, även ovanligt stort mellanrum mellan de båda vikta delarna i viklåset.
Här finns mer info om klockan/fler bilder:Bifogar några bilder så ni kan bedöma skicket på klockan. Den ligger på blocket nu för, 84k.
https://www.blocket.se/vi/82734677.htm
Jo men ser inte alls ut sådär, visserligen kan den bara vara sliten helt enkelt!Ser inte själva claspen lite märklig ut? Känns som att den brukar hålla bättre finish?
Ser inte själva claspen lite märklig ut? Känns som att den brukar hålla bättre finish?
Har du några bilder där man ser caset bättre?Hej. Vad vore ett "rimligt" pris på en Rolex GMT II 16710 U-series, med cert, box, samt lite "lullull" som inner- och ytterbox (vet inte om de är tidsenliga eller och om de kom med nyköp). Ser ut att vara en tritiumtavla och då den såldes under 1998 bör det vara en av de sista som såldes med just den tavlan. I övrigt vet jag ingenting om service, etc.
Tyvärr inte mycket bättre än denna. Tycker ändå den ser hyfsat skarp ut, men troligtvis någon polering gjord.Har du några bilder där man ser caset bättre?