Okej, tack för hjälpen.En bit över 20.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej, tack för hjälpen.En bit över 20.
Skulle också säga en bit över 20. Runt 22 kanske är rimligt? Förutsatt att den är i fint skick.Okej, tack för hjälpen.
Krävs mer info. Referens? Gärna bild också. Om vi säger från 38 utan tillbehör till 65 för en nyare fullset.Vad är ett rimligt pris för en Rolex Explorer 2 i bra skick med fullset. Samt utan tillbehör och cert?
Bergströms har en likadan i sitt "Pre-owned" sortiment för 99k.Någon som kan hjälpa mig med prissättning på den här:
Fullset (box,booklets och Cert)
Ref: 31163403002001, Jätte fint skick, utplockad juli 2017 hos Bo Berggren.
Tack!Bergströms har en likadan i sitt "Pre-owned" sortiment för 99k.
https://www.bergstromsur.com/node/1367
En Steinhart i detta skick ca 2 år gammal?
Kommer med box och kvitto.
Ok,2500kr skulle han ha men den va visst från 2011.Gav 2800 för en gmt med keramiskt insert nyligen. Med box och papper den också. Nytt insert får du förövrigt för 150kr om det bara är det som är risigt.
Det är plexit som är repigt. Priset kan jag inte svara på.Jag avskyr den här säljarens bilder i sina annonser. Men har han prissatt efter den spruckna urtavlan (spider dail)? Eller är det plexit som är sprucket..? Vad är ett rimligt pris för en 16750 från 81 i skicket enligt bilderna?
Bilder är alltid trevligt! Har hyfsad koll på Zodiacs finns några trådar om dem också! Trevligt märke!Hej!
Ett rimlig betömning på en Zodiac Kinetic
ALLT original, plus box. Klockan är i ett fantastiskt skick. Armbandet är original men lite slitet.
Klockan har en liten original box.
Är från 1968 tror jag.
Som jag har skrivit, i ett mycket bra skick. Klockan säljer jag inte men fick ärva från farfar.
DyrtSkulle behöva lite hjälp igen, denna gång kollar jag på en IWC Mark Pilot XVI från 2012 som inte har serverats, säljaren vill ha 36 400 kr och han står för transporten.
Tycker den värkar rätt så dyr men hittar ingen i Sverige och alla värkar ligga för detta på chrono24. Så vad tror ni? För dyr?
Slänger in en länk till annonsen.
https://www.chrono24.se/iwc/pilot-mark--id9744922.htm
14k är ett normalt handlarpris. http://www.borjessons.eu/omega-constellation-piepan-p-3625-c-150.aspxHej!
Köpte denna klocka i okt - 2017 och betalade 14.000kr. Jag undrar om jag har gjort ett bra köp eller blivit lurad?
Har väldigt lite kunskap om klockor, men har aldrig ångrat detta köp då jag tycker klockan är fantastisk fin. Kan någon ärlig person tala om för mej vad klockans värde är? Tacksam för svar.
Obs! Jag vill inte sälja klockan och har under dessa månader haft på mej den vid ett enstaka tillfälle. Klockan går fantastisk bra, ha testat den och den byter datum som den skall.
Detta är min först kontakt med klocksnack och det jag har läst om på åsikter här är att det verkar finnas en bred kunskap om klockor.
Övrigt om klockan som jag fick med vid köpet
Omega Constellation Pie Pan från 1962. Mäter 34,5 mm helt utan repor och hairlines. Original åtta-kantig krona och originalglas utan repor. Nytt läderband.
Ref: 168.005
Kaliber: 561
Svårt att säga med bilder som inte visar luggarna men lurad skulle jag inte säga, du får nog tillbaka i stort sett hela slanten idag.Hej!
Köpte denna klocka i okt - 2017 och betalade 14.000kr. Jag undrar om jag har gjort ett bra köp eller blivit lurad?
Har väldigt lite kunskap om klockor, men har aldrig ångrat detta köp då jag tycker klockan är fantastisk fin. Kan någon ärlig person tala om för mej vad klockans värde är? Tacksam för svar.
Obs! Jag vill inte sälja klockan och har under dessa månader haft på mej den vid ett enstaka tillfälle. Klockan går fantastisk bra, ha testat den och den byter datum som den skall.
Detta är min först kontakt med klocksnack och det jag har läst om på åsikter här är att det verkar finnas en bred kunskap om klockor.
Övrigt om klockan som jag fick med vid köpet
Omega Constellation Pie Pan från 1962. Mäter 34,5 mm helt utan repor och hairlines. Original åtta-kantig krona och originalglas utan repor. Nytt läderband.
Ref: 168.005
Kaliber: 561
Känns ganska fair tycker jag."Hej! Har rolex submarine hulken. Köpt från mywatch 2017/12 Finns bok, certifikat, kvitto, värderingsintyg och finns 2 år garanti kvar. Klockan är i mycket fint skick. Är du intresserad av byte hör gärna av dig. Såklart betalar jag emellan.". +55k mot min ym2. Bilder påväg.
Vad är hans värd?
"Hej! Har rolex submarine hulken. Köpt från mywatch 2017/12 Finns bok, certifikat, kvitto, värderingsintyg och finns 2 år garanti kvar. Klockan är i mycket fint skick. Är du intresserad av byte hör gärna av dig. Såklart betalar jag emellan.". +55k mot min ym2. Bilder påväg.
Vad är hans värd?
Eller en annan Daytona:
"Hej. Är du intresserad av en daytona. servad samt box och cert. Halvguld och svart urtavla. Samt 30' emellan? 06:a 116523"
Mellan 1500 & 2000.Liten fundering vad ett rimligt pris är för denna tissot seastar, sent 70 tal.
Tickar på fint och byter datum som den ska.
Solklart byte. Mycket bra deal för dig!"Hej! Har rolex submarine hulken. Köpt från mywatch 2017/12 Finns bok, certifikat, kvitto, värderingsintyg och finns 2 år garanti kvar. Klockan är i mycket fint skick. Är du intresserad av byte hör gärna av dig. Såklart betalar jag emellan.". +55k mot min ym2. Bilder påväg.
Vad är hans värd?
"Hej! Har rolex submarine hulken. Köpt från mywatch 2017/12 Finns bok, certifikat, kvitto, värderingsintyg och finns 2 år garanti kvar. Klockan är i mycket fint skick. Är du intresserad av byte hör gärna av dig. Såklart betalar jag emellan.". +55k mot min ym2. Bilder påväg.
Vad är hans värd?
Ja, men mywatch är väl inte AD?borde det inte finnas längre garanti om klockan är från 2017/12?
alla nya rolex har väl 5år garanti?