Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oservad, utan länk eller andra tillbehör med sliten eller bortpolerad borstning kanske 14-15.Halloj damer och herrar! Vad är ett rimligt pris för en Omega Speedmaster MKII cal 861?
Det står ju här:Någon som vet svenskt retailpris för 116710LN?
TackOservad, utan länk eller andra tillbehör med sliten eller bortpolerad borstning kanske 14-15.
Åh, hade ingen aning om att Rolex skriver ut priserna på sidan nu, tack för heads up!
Tycker priset är något högt, men inte galet mtp att den ser rätt skarp ut samt att den säljs av en handlare som dessutom lämnar 6 månaders funktionsgaranti!Hallå! ..känner ett litet sug på denna modell.. men tycker att priset på detta objekt är något högt?
Är jag i mina tankar om priset helt ute å cyklar?
https://www.blocket.se/ostergotland/Rolex_Datejust_16233_guld_stal_83240748.htm?ca=11&w=3
Tack för input! VärdefulltTycker priset är något högt, men inte galet mtp att den ser rätt skarp ut samt att den säljs av en handlare som dessutom lämnar 6 månaders funktionsgaranti!
Får du ner den några tusenlappar gör du nog inte ett dåligt köp
Edit: kom att tänka på denna som såldes på forumet nyligen, den var i riktigt trevligt skick samt fullset som såldes för 44k:
https://klocksnack.se/threads/rolex-16233-”samlarskick”-prisbump.102420/
Kanske bra att använda som pris-referens!
Jäkla snygg klocka, har inte sett den modellen tidigare.Jag tycker att det verkligen skiftar prismässigt hur 7a38-7020 ligger och det är svårt att hitta ett korrekt/rimlig/trolig prisbild. Originallänken finns men har ett brott, och den länk som är på nu är köpt under 2017 från Klockmaster Globen. Någon som har ett hum och pris och bästa säljplattform för den här typen av klocka?
det är din och du är sugen på att sälja?Jag tycker att det verkligen skiftar prismässigt hur 7a38-7020 ligger och det är svårt att hitta ett korrekt/rimlig/trolig prisbild. Originallänken finns men har ett brott, och den länk som är på nu är köpt under 2017 från Klockmaster Globen. Någon som har ett hum och pris och bästa säljplattform för den här typen av klocka?
Bra skick, har väl sålts ett antal här i varierande skick. Mellan 3,5 och 5k kanske? Tratten eller ebay.Jag tycker att det verkligen skiftar prismässigt hur 7a38-7020 ligger och det är svårt att hitta ett korrekt/rimlig/trolig prisbild. Originallänken finns men har ett brott, och den länk som är på nu är köpt under 2017 från Klockmaster Globen. Någon som har ett hum och pris och bästa säljplattform för den här typen av klocka?
det är din och du är sugen på att sälja?
Bra skick, har väl sålts ett antal här i varierande skick. Mellan 3,5 och 5k kanske? Tratten eller ebay.
Klockan såg mkt fin ut blev lite sugen, vet ej om länken är original och om det skadar värdet men som nämnt ovan bukar de gå för ca 3-6K, din borde liga i över segmentet med tanke på skicket.Det är min och jag funderar på att sälja men har långtifrån bestämt mig. Blir i sådana fall tillsammans med ett gäng ytterligare klockor av ”mindre” värde för att kunna ta sats mot en vintage Sinn jag verkligen vill ha. Men då måste ekvationen gå ihop fullt ut så därav nyfikenheten.
Ok, tack. Har också varit inne på sälj med auktionsförfarande i alla fall då skicket är så pass bra så att jag kan tänka mig att det är flera som vill vara med och buda.
Hej!
Ny här på klocksnack, letar efter en Omega Seamaster Professional eller SMP (osäker vad de kallas vanligtvis) med den vågiga urtavlan, blå eller svart spelar ingen större roll. Lutar lite mer åt den blåa då den känns mer typisk för modellen.
Såg att de släppt en ny modell nu där vågerna är tillbaka. Funderar mest på begagnad eller ny, och vad skulle ett rimligt pris på en begagnad ligga? Sett i flera trådar att det eventuellt går att hitta billigare nya i t.ex Italien, ska dit i februari i år.
Är det något annat man ska tänka på med denna klocka? Vissa årsmodeller som ska undvikas?
Tacksam för alla svar.
MVH
Christer
ping @grubyBreitling Colt 36 fullset. Garanti kvar. Någon ding på bezel. Breitlinggummi finns också.
Vad är skäligt att ta?
Jag är urusel på damklockor så jag pingar @JensBP snubben är överlägsen när det kommer till Breitling!
Tack för det, men inte damklockor direkt. En inte alltför fast tumregel är väl att kolla C24 och för att kunna sälja Breitling lägga sig lite under den billigaste motsvariga med samma tillbehör i EU.Jag är urusel på damklockor så jag pingar @JensBP snubben är överlägsen när det kommer till Breitling!
Den jag hitta som var motsvarande var på läderband låg på 17400. Så då borde 15000 inkl gunmiband vara skäligt.Tack för det, men inte damklockor direkt. En inte alltför fast tumregel är väl att kolla C24 och för att kunna sälja Breitling lägga sig lite under den billigaste motsvariga med samma tillbehör i EU.
Definitivt skäligt pris för länk + gummiDen jag hitta som var motsvarande var på läderband låg på 17400. Så då borde 15000 inkl gunmiband vara skäligt.
Håller med, känns rimligt. En bra present till någons bättre hälft.Definitivt skäligt pris för länk + gummi
eller till någon som inte vill ha tegelstenar på armenHåller med, känns rimligt. En bra present till någons bättre hälft.
Den bär iof mindre än en 34mm date så allt är inte mm.eller till någon som inte vill ha tegelstenar på armen
Hej!
Kan någon uppskatta vad denna Omega från 60-61 kan vara värd?
Har legat i en byrålåda i över 35år.