• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

theman1

Omega
Halloj damer och herrar! Vad är ett rimligt pris för en Omega Speedmaster MKII cal 861?
A38D3319-AB11-4DA1-9A12-2E4E04F0C078.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hallå! ..känner ett litet sug på denna modell.. men tycker att priset på detta objekt är något högt?
Är jag i mina tankar om priset helt ute å cyklar?
https://www.blocket.se/ostergotland/Rolex_Datejust_16233_guld_stal_83240748.htm?ca=11&w=3
Tycker priset är något högt, men inte galet mtp att den ser rätt skarp ut samt att den säljs av en handlare som dessutom lämnar 6 månaders funktionsgaranti!
Får du ner den några tusenlappar gör du nog inte ett dåligt köp :)

Edit: kom att tänka på denna som såldes på forumet nyligen, den var i riktigt trevligt skick samt fullset som såldes för 44k:
https://klocksnack.se/threads/rolex-16233-”samlarskick”-prisbump.102420/
Kanske bra att använda som pris-referens!
 
Senast ändrad:

Barricello

Audemars
Tycker priset är något högt, men inte galet mtp att den ser rätt skarp ut samt att den säljs av en handlare som dessutom lämnar 6 månaders funktionsgaranti!
Får du ner den några tusenlappar gör du nog inte ett dåligt köp :)

Edit: kom att tänka på denna som såldes på forumet nyligen, den var i riktigt trevligt skick samt fullset som såldes för 44k:
https://klocksnack.se/threads/rolex-16233-”samlarskick”-prisbump.102420/
Kanske bra att använda som pris-referens!
Tack för input! Värdefullt :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det verkligen skiftar prismässigt hur 7a38-7020 ligger och det är svårt att hitta ett korrekt/rimlig/trolig prisbild. Originallänken finns men har ett brott, och den länk som är på nu är köpt under 2017 från Klockmaster Globen. Någon som har ett hum och pris och bästa säljplattform för den här typen av klocka?

IMG_20180305_223044.jpg
IMG_20180305_224849_517.jpg
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Jag tycker att det verkligen skiftar prismässigt hur 7a38-7020 ligger och det är svårt att hitta ett korrekt/rimlig/trolig prisbild. Originallänken finns men har ett brott, och den länk som är på nu är köpt under 2017 från Klockmaster Globen. Någon som har ett hum och pris och bästa säljplattform för den här typen av klocka?

IMG_20180305_223044.jpg
IMG_20180305_224849_517.jpg
Jäkla snygg klocka, har inte sett den modellen tidigare.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att det verkligen skiftar prismässigt hur 7a38-7020 ligger och det är svårt att hitta ett korrekt/rimlig/trolig prisbild. Originallänken finns men har ett brott, och den länk som är på nu är köpt under 2017 från Klockmaster Globen. Någon som har ett hum och pris och bästa säljplattform för den här typen av klocka?

IMG_20180305_223044.jpg
IMG_20180305_224849_517.jpg
det är din och du är sugen på att sälja?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker att det verkligen skiftar prismässigt hur 7a38-7020 ligger och det är svårt att hitta ett korrekt/rimlig/trolig prisbild. Originallänken finns men har ett brott, och den länk som är på nu är köpt under 2017 från Klockmaster Globen. Någon som har ett hum och pris och bästa säljplattform för den här typen av klocka?

IMG_20180305_223044.jpg
IMG_20180305_224849_517.jpg
Bra skick, har väl sålts ett antal här i varierande skick. Mellan 3,5 och 5k kanske? Tratten eller ebay.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
det är din och du är sugen på att sälja?

Det är min och jag funderar på att sälja men har långtifrån bestämt mig. Blir i sådana fall tillsammans med ett gäng ytterligare klockor av ”mindre” värde för att kunna ta sats mot en vintage Sinn jag verkligen vill ha. Men då måste ekvationen gå ihop fullt ut så därav nyfikenheten.

Bra skick, har väl sålts ett antal här i varierande skick. Mellan 3,5 och 5k kanske? Tratten eller ebay.

Ok, tack. Har också varit inne på sälj med auktionsförfarande i alla fall då skicket är så pass bra så att jag kan tänka mig att det är flera som vill vara med och buda.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Det är min och jag funderar på att sälja men har långtifrån bestämt mig. Blir i sådana fall tillsammans med ett gäng ytterligare klockor av ”mindre” värde för att kunna ta sats mot en vintage Sinn jag verkligen vill ha. Men då måste ekvationen gå ihop fullt ut så därav nyfikenheten.



Ok, tack. Har också varit inne på sälj med auktionsförfarande i alla fall då skicket är så pass bra så att jag kan tänka mig att det är flera som vill vara med och buda.
Klockan såg mkt fin ut blev lite sugen, vet ej om länken är original och om det skadar värdet men som nämnt ovan bukar de gå för ca 3-6K, din borde liga i över segmentet med tanke på skicket.
Hojta gärna om du bestämmer dig för att sälja
 

cbermar

Breitling
Hej!

Ny här på klocksnack, letar efter en Omega Seamaster Professional eller SMP (osäker vad de kallas vanligtvis) med den vågiga urtavlan, blå eller svart spelar ingen större roll. Lutar lite mer åt den blåa då den känns mer typisk för modellen.

Såg att de släppt en ny modell nu där vågerna är tillbaka. Funderar mest på begagnad eller ny, och vad skulle ett rimligt pris på en begagnad ligga? Sett i flera trådar att det eventuellt går att hitta billigare nya i t.ex Italien, ska dit i februari i år.

Är det något annat man ska tänka på med denna klocka? Vissa årsmodeller som ska undvikas?

Tacksam för alla svar.

MVH
Christer
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
De nya och äldre vågiga Omegorna är väldigt olika klockor även om den nya flirtar med den äldre blå ”Bondklockan”. Den äldre finns i flera storlekar och både automatisk och Quartz, priserna varierar och dyrast och populärast är 41 mm med automatiskt urverk. Jag skulle tro att du får betala mellan 15-20 i vettigt skick.

Hej!

Ny här på klocksnack, letar efter en Omega Seamaster Professional eller SMP (osäker vad de kallas vanligtvis) med den vågiga urtavlan, blå eller svart spelar ingen större roll. Lutar lite mer åt den blåa då den känns mer typisk för modellen.

Såg att de släppt en ny modell nu där vågerna är tillbaka. Funderar mest på begagnad eller ny, och vad skulle ett rimligt pris på en begagnad ligga? Sett i flera trådar att det eventuellt går att hitta billigare nya i t.ex Italien, ska dit i februari i år.

Är det något annat man ska tänka på med denna klocka? Vissa årsmodeller som ska undvikas?

Tacksam för alla svar.

MVH
Christer
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Tack för det, men inte damklockor direkt. :) En inte alltför fast tumregel är väl att kolla C24 och för att kunna sälja Breitling lägga sig lite under den billigaste motsvariga med samma tillbehör i EU.
Den jag hitta som var motsvarande var på läderband låg på 17400. Så då borde 15000 inkl gunmiband vara skäligt. :)
 

ToolDiver

KS Explorers Club
670676CB-83C6-4BCA-B386-D6E125BB7A5C.jpeg
Vad är ett rimligt pris, om jag vill sälja min Rolex Explorer 2 16570 ”Black Cave”? Full cert och box med service gjord 2014. Inga repor alls på glaset. Resterande är bra skick och funkar fint fast med hairlines som förväntat från en klocka som är från 1994.
4546E8D4-B9CD-4693-B281-9D87E2197252.jpeg
16EC56AB-2DCA-4204-9B60-07F637F45DAC.jpeg
6F5E466A-B9B9-4B58-8D36-CC081D737D05.jpeg
6C6E908A-B9D2-4F7C-AD12-9BC6261E5225.jpeg
 
Topp