• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Rimligt pris ? Säljaren vet ej om det fattas delar i verket. Det man ser på bild får man ...uret fungerar ej
B7D83E0E-421F-42A8-8E46-3B5A0F2E4B3A.jpeg

CE1D2C5C-7D2E-48A1-8F50-1F28E936F7BF.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Vad är rimligt pris för en Rolex länkbit till oyster med PCL, tror dessa sitter på 6 siffriga Daytona och YM bland annat.
IMG_6080.jpg
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Vet inte om detta är rätt tråd men hittar inte heller svaret nånstans när jag googlar. Vad listar Railmaster (220.12.40.20.01.001) för i Sverige? Har en vän som väljer mellan den och tributemodellen (1957), känns som
Att tributemodellen är lite roligare?
 

Joel78

Omega
Är jag rätt ute i pris för dessa nedan:
Sjöö Sandström Royal Steel 41mm, begagnad i bra skick (2018)
uppskattat pris: 13,000:-

Christopher ward C60 Trident, begagnad i bra skick (2018)
uppskattat pris: 4,000:-

Är dessa rimliga priser att ge för dessa, eller är jag fel ute? ni som kan :)
 

Barricello

Audemars
Är jag rätt ute i pris för dessa nedan:
Sjöö Sandström Royal Steel 41mm, begagnad i bra skick (2018)
uppskattat pris: 13,000:-

Christopher ward C60 Trident, begagnad i bra skick (2018)
uppskattat pris: 4,000:-

Är dessa rimliga priser att ge för dessa, eller är jag fel ute? ni som kan :)
Tycker priset på SS låter rimligt.. CW har jag inge koll på :)
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Är jag rätt ute i pris för dessa nedan:
Sjöö Sandström Royal Steel 41mm, begagnad i bra skick (2018)
uppskattat pris: 13,000:-

Christopher ward C60 Trident, begagnad i bra skick (2018)
uppskattat pris: 4,000:-

Är dessa rimliga priser att ge för dessa, eller är jag fel ute? ni som kan :)
Som hängare på CWs egna forum och här är 4000:- mycket prisvärt för en 2018, speciellt om det är länk :)
Edit: Brukar gå för ungefär 430-50£ där.
 

Schmulan

Breitling
Vad är ett rimligt pris för en rolexlänk med endlinks till en DJ 16000 från -82? Är på jakt efter en men har inte kunnat bilda mig en uppfattning om vad de kostar.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vilket otroligt trött svar

Det var inte min mening att vara dryg men står för att ”rimligt” och prisutvecklingen på Rolex inte hänger ihop, i alla fall inte här på ett entusiastforum. @kvarre svarar ju dessutom lite på frågan själv, ingen kontaktar honom på utsatt pris och frågar vad som är rimligt.
Problemet med Rolex är att priserna drivs av en efterfrågan som inte alltid handlar om ett klockintresse utan även ren spekulation.
Priset sätts därför inte enbart utifrån intresset från klockintresserade utan till stor del utifrån möjlighet till framtida värdeökningar. Min bedömning är att Submariner och GMT är populärare ur ett spekulationshänseende men tycker personligen Dwellern är coolare som modell.
Jag tror inte detta exemplar utan cert och dokumenterad service hamnar högst i någon av kategorierna. Detta till trots så lär väl TS gå plus om han ägt den i 2,5år och inte servat den.
Jag gissar att den blir såld för någonstans runt 60’ vad är din gissning?
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Det var inte min mening att vara dryg men står för att ”rimligt” och prisutvecklingen på Rolex inte hänger ihop, i alla fall inte här på ett entusiastforum. @kvarre svarar ju dessutom lite på frågan själv, ingen kontaktar honom på utsatt pris och frågar vad som är rimligt.
Problemet med Rolex är att priserna drivs av en efterfrågan som inte alltid handlar om ett klockintresse utan även ren spekulation.
Priset sätts därför inte enbart utifrån intresset från klockintresserade utan till stor del utifrån möjlighet till framtida värdeökningar. Min bedömning är att Submariner och GMT är populärare ur ett spekulationshänseende men tycker personligen Dwellern är coolare som modell.
Jag tror inte detta exemplar utan cert och dokumenterad service hamnar högst i någon av kategorierna. Detta till trots så lär väl TS gå plus om han ägt den i 2,5år och inte servat den.
Jag gissar att den blir såld för någonstans runt 60’ vad är din gissning?

Då fick du fram ett rimligt säljpris, trots att prisutvecklingen inte är rimlig ;).
Delar din åsikt om prisuppgången. Jag tittar på 4-5 siffriga GMT dagligen och tro mig, de känns inte rimligt.. MEN finns ju ett "rimligt" pris i dagens marknad som vi fortfarande kan diskutera. Annars får vi förbjuda många modeller i denna tråd.
Tack för ditt svar idag!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Sugen på en 116613LB/LN. Sålde min för exakt ett år sedan för 83 men tiderna ändras såklart.

Vad är marknadsmässigt idag för en fin, fullset?
 
Topp