Bas
Diamant
Du kan alltid pruta hos den handlarenOk så då är det inte ocker i alla fall? Och vet du vad det skulle kosta att fixa stretchen i armbandet ?
Ingen aning vad det kostar att fixa stretch tyvärr!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan alltid pruta hos den handlarenOk så då är det inte ocker i alla fall? Och vet du vad det skulle kosta att fixa stretchen i armbandet ?
Ok tack för hjälpenDu kan alltid pruta hos den handlaren
Ingen aning vad det kostar att fixa stretch tyvärr!
Sålt begagnade för 500krVad är rimligt pris för en Rolex länkbit till oyster med PCL, tror dessa sitter på 6 siffriga Daytona och YM bland annat.
Vet inte om detta är rätt tråd men hittar inte heller svaret nånstans när jag googlar. Vad listar Railmaster (220.12.40.20.01.001) för i Sverige? Har en vän som väljer mellan den och tributemodellen (1957), känns som
Att tributemodellen är lite roligare?
Tack! Skyller på mobilsurfande och tilltagande närsynthet...
Don't we allTack! Skyller på mobilsurfande och tilltagande närsynthet...
Ser väldigt risig ut. Skulle hellre lägga pengar på ett fint ex eftersom de inte är så dyra. Dyrt att fixa gamla JLC tror jag.Rimligt pris ? Säljaren vet ej om det fattas delar i verket. Det man ser på bild får man ...uret fungerar ej
Tycker priset på SS låter rimligt.. CW har jag inge koll påÄr jag rätt ute i pris för dessa nedan:
Sjöö Sandström Royal Steel 41mm, begagnad i bra skick (2018)
uppskattat pris: 13,000:-
Christopher ward C60 Trident, begagnad i bra skick (2018)
uppskattat pris: 4,000:-
Är dessa rimliga priser att ge för dessa, eller är jag fel ute? ni som kan
Ok, tack för input.. alltid bra att höra vad andra tycker är ett rimligt prisTycker priset på SS låter rimligt.. CW har jag inge koll på
Rimligt pris ? Säljaren vet ej om det fattas delar i verket. Det man ser på bild får man ...uret fungerar ej
Som hängare på CWs egna forum och här är 4000:- mycket prisvärt för en 2018, speciellt om det är länkÄr jag rätt ute i pris för dessa nedan:
Sjöö Sandström Royal Steel 41mm, begagnad i bra skick (2018)
uppskattat pris: 13,000:-
Christopher ward C60 Trident, begagnad i bra skick (2018)
uppskattat pris: 4,000:-
Är dessa rimliga priser att ge för dessa, eller är jag fel ute? ni som kan
Ok, jättetack, bra och veta om det är högt eller lågt pris på klockan..Som hängare på CWs egna forum och här är 4000:- mycket prisvärt för en 2018, speciellt om det är länk
Edit: Brukar gå för ungefär 430-50£ där.
Köpte själv en via watchfindershop på Ebay för 400:- inkl frakt. Har inte fått den ännu så jag kan inte uttala mig om skick men det är ett tips.Vad är rimligt pris för en Rolex länkbit till oyster med PCL, tror dessa sitter på 6 siffriga Daytona och YM bland annat.
Döpa om tråden isf.Inget är rimligt när det gäller Rolex prisutveckling.
Vilket otroligt trött svarInget är rimligt när det gäller Rolex prisutveckling.
Vilket otroligt trött svar
Jag sålde en 16600 från 2008, komplett med allt i toppskick och nyservad för 75khttps://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-16600-05-nytt-pris-6-1.104497/
Rimligt? Rätt dött i inboxen.
Jag sålde en 16600 från 2008, komplett med allt i toppskick och nyservad för 75k
I min värld är skick, tillbehör samt service det som kostar. Jag skulle säga som @Matts, tror den går för runt 60k
Det var inte min mening att vara dryg men står för att ”rimligt” och prisutvecklingen på Rolex inte hänger ihop, i alla fall inte här på ett entusiastforum. @kvarre svarar ju dessutom lite på frågan själv, ingen kontaktar honom på utsatt pris och frågar vad som är rimligt.
Problemet med Rolex är att priserna drivs av en efterfrågan som inte alltid handlar om ett klockintresse utan även ren spekulation.
Priset sätts därför inte enbart utifrån intresset från klockintresserade utan till stor del utifrån möjlighet till framtida värdeökningar. Min bedömning är att Submariner och GMT är populärare ur ett spekulationshänseende men tycker personligen Dwellern är coolare som modell.
Jag tror inte detta exemplar utan cert och dokumenterad service hamnar högst i någon av kategorierna. Detta till trots så lär väl TS gå plus om han ägt den i 2,5år och inte servat den.
Jag gissar att den blir såld för någonstans runt 60’ vad är din gissning?
En kompis sålde en fin från 2015 fullset för 95k i måndags.Sugen på en 116613LB/LN. Sålde min för exakt ett år sedan för 83 men tiderna ändras såklart.
Vad är marknadsmässigt idag för en fin, fullset?