• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

2D2371AE-9533-4FC4-851B-BB4368B99EDA.jpeg
2D2371AE-9533-4FC4-851B-BB4368B99EDA.jpeg
76C3C0EA-2403-4223-AF08-95D3DFD30507.png
Omega har gjort mängder av förgyllda (samt även solida såklart) boetter.

Lite dålig bild, men är glasringen solid på en stålboett?
Lite småroligt isf.
Gissar försiktigt på 2500-3000:- då det är en 70-80 talsquartz vilket inte är det populäraste. Men tavlan är cool och är ringen av guld kan det kanske vara en slant till. Mycket beror ju även på skicket vilket är svårt att avgöra på en suddig bild.
Här kommer lite nya bilder om dem hjälper :)

Bilagor

• B795EC7C-4704-4271-BAE5-B4AE503204CD.jpeg
    B795EC7C-4704-4271-BAE5-B4AE503204CD.jpeg
    111.9 KB · Visningar: 1
Bara att vänja dig att vaniljglass är nästan alltid otrevlig. Det är nya ks andan vettu :)
Du skriver mycket om den här KS-andan samtidigt som du bl.a hånar @Vincentb och kallar mig otrevlig utan att jag citerat dig. Kanske dags för en titt i spegeln?

Jag kvarstår att det är märkligt att fråga om rimligt pris på något och sen förklara för folk att dom har fel när de ger sin syn på saken. :)

Hej!

Ny här på klocksnack, letar efter en Omega Seamaster Professional eller SMP (osäker vad de kallas vanligtvis) med den vågiga urtavlan, blå eller svart spelar ingen större roll. Lutar lite mer åt den blåa då den känns mer typisk för modellen.

Såg att de släppt en ny modell nu där vågerna är tillbaka. Funderar mest på begagnad eller ny, och vad skulle ett rimligt pris på en begagnad ligga? Sett i flera trådar att det eventuellt går att hitta billigare nya i t.ex Italien, ska dit i februari i år.

Är det något annat man ska tänka på med denna klocka? Vissa årsmodeller som ska undvikas?

Tacksam för alla svar.

MVH
Christer
Den vågiga urtavlan finns även på den äldre Bond modellen. Den på bilden är ifrån 2012.
Den är till salu för övrigt.

Bilagor

• C86FA464-1913-47E1-981F-AFE292CDFCA8.jpeg
    C86FA464-1913-47E1-981F-AFE292CDFCA8.jpeg
    139.1 KB · Visningar: 3
Du skriver mycket om den här KS-andan samtidigt som du bl.a hånar @Vincentb och kallar mig otrevlig utan att jag citerat dig. Kanske dags för en titt i spegeln?

Jag kvarstår att det är märkligt att fråga om rimligt pris på något och sen förklara för folk att dom har fel när de ger sin syn på saken. :)
Hade du läst mitt svar så hade du också sett att jag inte hånat Vincent för fem öre så kamma dig

Senast ändrad:
Hej
Jag har en Panerai Pam359 uttagen december 2016, full sett. Oanvänt läderband samt gummiband.
Klockan har av misstag hamnat i tvättmaskin. Fått sig några dings samt repor.
Fått offert från Nymans ur på ca 14 000 för ny bezel, nytt glas, ny ur tavla & visare, polering samt service.
Klockan fungerar fortfarande som den ska. Jag ser inga skador på urtavlan. De byter visaren kostnadsfritt i samband med urtavlan.
Jag vill sälja klockan som den är.
Vad tycker ni den är värd?

Här behövs nog lite bilder för att kunna ge ett utförligt svar.
Fungerar klockan som den ska? Har den tagit in vatten??
Tror absolut att den kan vara intressant att köpa för vissa givet att man vet vad som är trasigt respektive slitet.

Hej
Jag har en Panerai Pam359 uttagen december 2016, full sett. Oanvänt läderband samt gummiband.
Fått offert från Nymans ur på ca 14 000 för ny bezel, nytt glas, ny ur tavla & visare, polering samt service.
Klockan fungerar fortfarande som den ska. Jag ser inga skador på urtavlan. De byter visaren kostnadsfritt i samband med urtavlan.

För övrigt så bör du kolla upp om du har en ”drulleförsäkring” jag skulle kunna tänka mig att den skulle kunna täcka kostnaden (- självrisken)

Hej det täcks av mitt FB. Får ersättning men väljer att sälja den och lägga på en summa för att köpa en annan.
Klockan fungerar. Men nymans sa att den är i behov av service för 9500:- då ingår även byte av urtavla samt visare.
Byte av bezel, glas och polering får jag välja själv. Kostar 5300:-

Här behövs nog lite bilder för att kunna ge ett utförligt svar.
Fungerar klockan som den ska? Har den tagit in vatten??
Tror absolut att den kan vara intressant att köpa för vissa givet att man vet vad som är trasigt respektive slitet.

Hej
Inte menat som något hån öht, misstag kan alla göra. Men hur kan du ens tänka dig sälja en klocka som åkt tvättmaskin? Det om något är proveniens! @jabla släng dig i väggen liksom.

(Värde, ingen aning, bara coolt!)

Inte menat som något hån öht, misstag kan alla göra. Men hur kan du ens tänka dig sälja en klocka som åkt tvättmaskin? Det om något är proveniens! @jabla släng dig i väggen liksom.

(Värde, ingen aning, bara coolt!)

Slänger du din klocka eller ger mig den gratis om du råkar göra samma sak och din klocka fungerar eller går att återställa?

Hej det täcks av mitt FB. Får ersättning men väljer att sälja den och lägga på en summa för att köpa en annan.
Klockan fungerar. Men nymans sa att den är i behov av service för 9500:- då ingår även byte av urtavla samt visare.

Där har du väl en fingervisning. Andrahandsvärde minus 14.800sek plus ytterligare minus ett gäng tusenlappar för att köparen ska kunna ta höjd om det skulle visa sig vara mer kostsamt än vad Nymans först sagt.

Slänger du din klocka eller ger mig den gratis om du råkar göra samma sak och din klocka fungerar eller går att återställa?
Jag menade bara på att det är häftigt att klockan åkt tvättmaskin och överlevt. Klart den är värd pengar. Skulle kanske använt en smiley för att understryka (försöket till) humorn.

Det är nog en betydligt sämre affär för dig, som du lär förlora mer än vad självrisken ligger på.

Jag skulle ta det på försäkringen, sälja sen.
Allt annat lär bli en saftig förlustaffär för dig.

Hej
Är ny med klpxkor. Köpte mig en Seiko 5. Bifogar några bilder på den. Tyckte den var snygg. Men min fråga är.. betalade jag för mycket för den?
Betalade 850:-

Mvh
Jimmy

Bilagor

• auktionsvara_935050_stor.jpg
    auktionsvara_935050_stor.jpg
    109.3 KB · Visningar: 2
  • Screenshot_20190116-082233.jpg
    Screenshot_20190116-082233.jpg
    93.3 KB · Visningar: 3
Hej
Är ny med klpxkor. Köpte mig en Seiko 5. Bifogar några bilder på den. Tyckte den var snygg. Men min fråga är.. betalade jag för mycket för den?
Betalade 850:-

Mvh
Jimmy

Spännande dagskiva, hehe.
Såvida det inte är något speciellt med just den konfigurationen så finns de ju rätt billiga att köpa som nya, denna t.ex:
https://www.creationwatches.com//pr...qYRZmQyT6i_6TtT7enAs_OvD6Rs4Pl-hoCTMoQAvD_BwE

Men gillar du klockan så var glad ändå :)

Hej Alla!
Vad är ett rimligt bytespris på en Breitling B13350 från 2003/2004 utan tillbehör, alltså endast klocka?
Skick är enligt bilderna (OBS ej min klocka utan är sugen på att byta något för den, varav frågan)
50494744_2590250417669101_1413543212504580096_n.jpg

50274340_2590242241003252_4728764992965312512_o.jpg

49834018_2590242244336585_4815293727687835648_n.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp