Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ligger väl en liknande osåld på K&S?Hej!
Vad kan denna vara värd? Från 2009 i rätt fint skick. Har tyvärr ingen ref men finns säkert någon som vet.
Nej, inga generella regler för värdeförändring. Det är väldigt olika mellan märken, modeller etc. Någon specifik modell som du funderar över?Finns det några generella ”regler” för värde tapp på klockor? På bilar brukar man säga att dom halverar värdet vart tredje år.
Finns det några generella ”regler” för värde tapp på klockor? På bilar brukar man säga att dom halverar värdet vart tredje år.
Det är extremt olika beroende på märke och modell. Generellt kan sägas att de största håller värdet bättre, men är också svårare att få rabatt på när man köper.Nej, inga generella regler för värdeförändring. Det är väldigt olika mellan märken, modeller etc. Någon specifik modell som du funderar över?
Micromärken är väl de som tappar allra mest. Sedan kommer ju ur från företag som Maurice lacroix och tag Heuer. Från köpdatum förlorar man väl runt 40 procent på en Maurice lacroix aikon ungefärFinns det några generella ”regler” för värde tapp på klockor? På bilar brukar man säga att dom halverar värdet vart tredje år.
Seamaster ligger väl ganska bra till, främst vid begagnat köp dock. En äldre bondklocka ökar i värde hela tiden som det ser ut just nuTag heuer F1 och Omega seamaster
Automat kanske 3-5 tusen och intervall runt 5 årÄr det någon som vet servicekostnaden på en seamaster och intervall?
Är det någon som vet servicekostnaden på en seamaster och intervall?
Hos Krons kostar det 4000 kr exkl. polering och 5500 kr inkl. polering enligt deras prislista så @Emil.sve123 är i princip spot on.Är det någon som vet servicekostnaden på en seamaster och intervall?
Baserat på försäljningar här på KS så runt 23-24' möjligen. https://klocksnack.se/threads/prisbump-breitling-aerospace-evo-night-mission.101366/Hej! Har fått i uppdrag av svärfar att sälja hans breitling aerospace, men jag har sjukt dålig koll på just breitling. Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för?
Den är full set, inga som helst spår av användning, uttagen hos ad i Dubai okt -17.
Länkar till modellen här: https://www.uret.se/breitling-prof-aerospace-evo-svart-textil-o43-mm-p-72932.html
Tack på förhand!
Tänk på att du inte får sälja någon annans klocka här på KS enligt reglerna.Hej! Har fått i uppdrag av svärfar att sälja hans breitling aerospace, men jag har sjukt dålig koll på just breitling. Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för?
Den är full set, inga som helst spår av användning, uttagen hos ad i Dubai okt -17.
Länkar till modellen här: https://www.uret.se/breitling-prof-aerospace-evo-svart-textil-o43-mm-p-72932.html
Tack på förhand!
Tack! Jag kände inte till det, i så fall får jag köpa den av honom innan jag annonserarTänk på att du inte får sälja någon annans klocka här på KS enligt reglerna.
mitt första tips..... börja med enHej!
Jag ska införskaffa mig mina två första rolexklockor inom en snar framtid.
Jag har siktat in mig på rolex submariner 14060 och rolex explorer 14270.
Jag har sett priset variera här på forumet gällande dessa modeller.
Vad skulle ni säga är rimligt pris för ett bra exemplar för dessa modeller? Tar gärna emot tips som kan vara på att tänka på innan jag köper
De flesta här på forumet har minst två klockor, så det är väl inte så konstigt?Ska du ha en för sommar och en för vintertid?
Högst relevant fråga. Att ha fler än 1 klocka vore helt galet såklart...Ska du ha en för sommar och en för vintertid?
hmmmm.... dont know if troll or not...Högst relevant fråga. Att ha fler än 1 klocka vore helt galet såklart...
hmmmm.... dont know if troll or not...
Men jag jag menar med mitt inlägg ovan @Hodda35 är att, när jag köpte min första Rolex satt den på 24/7, fanns inte någon annan i mitt liv under säkert ett år, vi gjorde allt ihop, men en dag så började man snegla...svårt att hålla sig trogen.
Men är du helt inställt på två klockor ska du givetvis köra på det, Criss Cross har svarat dig på priset
Då är det bara att rocka på i klockträsket, var försiktig bara... det är djuptTack för svar! Haha jaa kanske är lite galet men har sparat för det och har haft som mål att äga båda klockorna så tänker varför inte slå till direkt Om det skulle bli att jag bara använda en så är de inte mer än att jag gör mig av med en.
De flesta här på forumet har minst två klockor, så det är väl inte så konstigt?
@Hodda35 Jag har kanske inte hängt med men skulle säga att de börjar på runt 37 och 55 utan tillbehör.
Baserat på avslutade annonser här på KS så verkar de ha gått för ungefär 95-105k. Då fullset och i bra skick.Är på jakt efter en 116613LB
2015-
Rimligt pris privat?
~15 skulle jag tro. Om det är din första riktiga klocka skulle jag behålla. Många som ångrar att de sålde sin första riktiga[/QUOTE]
Vad kan min gamla trotjänare från 1998 (tror jag) betinga för pris? 2542.80.00 Inner/ytterbox, kvitto från kaplans, komplett service 2014-12-18.
Finns ett mindre märke på glaset annars i gott skick för att ha dessa år på nacken.
Är på jakt efter en 116613LB
2015-
Rimligt pris privat?