• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej!
Vad kan denna vara värd? Från 2009 i rätt fint skick. Har tyvärr ingen ref men finns säkert någon som vet.

Screenshot_20190117-180954.png

Finns det några generella ”regler” för värde tapp på klockor? På bilar brukar man säga att dom halverar värdet vart tredje år.

Nej, inga generella regler för värdeförändring. Det är väldigt olika mellan märken, modeller etc. Någon specifik modell som du funderar över?
Det är extremt olika beroende på märke och modell. Generellt kan sägas att de största håller värdet bättre, men är också svårare att få rabatt på när man köper.

Finns det några generella ”regler” för värde tapp på klockor? På bilar brukar man säga att dom halverar värdet vart tredje år.
Micromärken är väl de som tappar allra mest. Sedan kommer ju ur från företag som Maurice lacroix och tag Heuer. Från köpdatum förlorar man väl runt 40 procent på en Maurice lacroix aikon ungefär:facepalm:

Hej! Har fått i uppdrag av svärfar att sälja hans breitling aerospace, men jag har sjukt dålig koll på just breitling. Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för?
Den är full set, inga som helst spår av användning, uttagen hos ad i Dubai okt -17.
Länkar till modellen här: https://www.uret.se/breitling-prof-aerospace-evo-svart-textil-o43-mm-p-72932.html

Tack på förhand!
Baserat på försäljningar här på KS så runt 23-24' möjligen. https://klocksnack.se/threads/prisbump-breitling-aerospace-evo-night-mission.101366/

Hej! Har fått i uppdrag av svärfar att sälja hans breitling aerospace, men jag har sjukt dålig koll på just breitling. Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för?
Den är full set, inga som helst spår av användning, uttagen hos ad i Dubai okt -17.
Länkar till modellen här: https://www.uret.se/breitling-prof-aerospace-evo-svart-textil-o43-mm-p-72932.html

Tack på förhand!
Tänk på att du inte får sälja någon annans klocka här på KS enligt reglerna.

1911522E-322B-42DC-A9B4-F85DD80838C5.jpeg

Vad kan min gamla trotjänare från 1998 (tror jag) betinga för pris? 2542.80.00 Inner/ytterbox, kvitto från kaplans, komplett service 2014-12-18.
Finns ett mindre märke på glaset annars i gott skick för att ha dessa år på nacken.

Senast ändrad:
Hej!
Jag ska införskaffa mig mina två första rolexklockor inom en snar framtid.
Jag har siktat in mig på rolex submariner 14060 och rolex explorer 14270.
Jag har sett priset variera här på forumet gällande dessa modeller.
Vad skulle ni säga är rimligt pris för ett bra exemplar för dessa modeller? Tar gärna emot tips som kan vara på att tänka på innan jag köper :)

Hej!
Jag ska införskaffa mig mina två första rolexklockor inom en snar framtid.
Jag har siktat in mig på rolex submariner 14060 och rolex explorer 14270.
Jag har sett priset variera här på forumet gällande dessa modeller.
Vad skulle ni säga är rimligt pris för ett bra exemplar för dessa modeller? Tar gärna emot tips som kan vara på att tänka på innan jag köper :)
mitt första tips..... börja med en :)

Högst relevant fråga. Att ha fler än 1 klocka vore helt galet såklart...
hmmmm.... dont know if troll or not...
Men vad jag menar med mitt inlägg ovan @Hodda35 är att, när jag köpte min första Rolex satt den på 24/7, fanns inte någon annan i mitt liv under säkert ett år, vi gjorde allt ihop, men en dag så började man snegla...svårt att hålla sig trogen.

Men är du helt inställt på två klockor ska du givetvis köra på det, Criss Cross har svarat dig på priset :)

Senast ändrad:
hmmmm.... dont know if troll or not...
Men jag jag menar med mitt inlägg ovan @Hodda35 är att, när jag köpte min första Rolex satt den på 24/7, fanns inte någon annan i mitt liv under säkert ett år, vi gjorde allt ihop, men en dag så började man snegla...svårt att hålla sig trogen.

Men är du helt inställt på två klockor ska du givetvis köra på det, Criss Cross har svarat dig på priset :)

Tack för svar! Haha jaa kanske är lite galet men har sparat för det och har haft som mål att äga båda klockorna så tänker varför inte slå till direkt Om det skulle bli att jag bara använda en så är de inte mer än att jag gör mig av med en.

Tack för svar! Haha jaa kanske är lite galet men har sparat för det och har haft som mål att äga båda klockorna så tänker varför inte slå till direkt Om det skulle bli att jag bara använda en så är de inte mer än att jag gör mig av med en.
Då är det bara att rocka på i klockträsket, var försiktig bara... det är djupt :)

Vad kan min gamla trotjänare från 1998 (tror jag) betinga för pris? 2542.80.00 Inner/ytterbox, kvitto från kaplans, komplett service 2014-12-18.
Finns ett mindre märke på glaset annars i gott skick för att ha dessa år på nacken.[/QUOTE]
~15 skulle jag tro. Om det är din första riktiga klocka skulle jag behålla. Många som ångrar att de sålde sin första riktiga

Hade inte denna tråden varit lite mer överskådlig om alla bara sökte i tråden innan ett inlägg postas? Frågan om ett rimligt pris för en 116613LB besvarades till exempel senast den 8e januari. Så mycket kan inte ha hänt sedan dess?

Finns ett mindre märke på glaset annars i gott skick för att ha dessa år på nacken.
~15 skulle jag tro. Om det är din första riktiga klocka skulle jag behålla. Många som ångrar att de sålde sin första riktiga[/QUOTE]

Sett att de pendlar mellan 15tkr-20tkr på diverse siter, men roligt att höra det från KS också. Det är en ganska bra värdeutveckling sedan jag köpte den, skulle det fortsätta så vore det ett enkelt beslut att hålla på den, det är min första "riktiga klocka" men den används mindre och mindre, och de tusenlapparna skulle kunna vara en liten startpott på nästan klockdröm. Får suga på den karamellen ett tag till.

Hej!
Jag har fått frågan om jag vill köpa denna, jag har precis fått 2 bilder, i dåligt skick.
Jag har bestämt träff på måndag, så jag har tid på mig att leta, men omega är inte min starka sida, så jag slänger ut frågan här.
1 ägare
Ej box kvar , men troligen garantikort mm (han letar)
En omega seamaster enligt bild.
Ref och ålder och servicehistorik okänd.
Vad tror ni man vågar bjuda?
D994EA2A-B7A4-422B-BBB0-7E67776DEC2F.jpeg

0B39C6A2-B63E-4B3A-ADB6-C9F7096BC885.jpeg

Tillbaka
Topp