• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
De är inte en kopia. Är en dammodell. Fick reda på att länken var bytt då originallänken var för liten. Dock finns originallänken kvar. Uppdaterar infon med bild på den.
Därför jag skrev att länken var falsk.

Pashan var tokfet, en modell man borde köpa en dag.
Ska det sitta en "plupp" på kronan? Hur ska den se ut?
Typ så här:
cartier-santos-watch-crown.png
 

Kaizen

Omega

Tack för informationen. Eftersom jag inte har tillgång till klockan och har heller inte själv sett den förutom de bilder jag fått skickade till mig så var det lite svårt att googla. Ägaren är inte särskilt insatt i ämnet och jag är rookie, därför frågar jag här. Annars hade jag själv kunnat leta reda på det mesta. Kanske fel tråd att ställa denna typ av fråga?
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Har en Deepsea D-blue av förra reffen (116660) från 2016, fint skick med lättare repor och mikrodings som förmodligen får gå när kön till 126660 får tummen ur. Vad kan den vara värd nu? Ser allt från 90k till över list på C24.
C24 säger 125 k, men det gäller nyskick...
Vart har du tänkt sälja?
Du ska nog kunna få ut 100-110 i Sverige
Kanske lite mer på c24

Så sätt ut den för 115 och ta det därifrån.
Det hade nog jag gjort.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tack för informationen. Eftersom jag inte har tillgång till klockan och har heller inte själv sett den förutom de bilder jag fått skickade till mig så var det lite svårt att googla. Ägaren är inte särskilt insatt i ämnet och jag är rookie, därför frågar jag här. Annars hade jag själv kunnat leta reda på det mesta. Kanske fel tråd att ställa denna typ av fråga?
Nej då det är rätt tråd att fråga i men ibland möts man av lite kärv kommunikation här på KS. Som exempelvis att bli upplyst om att man kan använda Google. Det känner ju många internetanvändare till numera :angel:
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Har en Deepsea D-blue av förra reffen (116660) från 2016, fint skick med lättare repor och mikrodings som förmodligen får gå när kön till 126660 får tummen ur. Vad kan den vara värd nu? Ser allt från 90k till över list på C24.

Jag är intresserad, Skicka mig ett PM när du vill sälja.
 

cagr

Breitling
Hej! Ny här så har dålig koll. Vad kan man tänkas få betalt för en Rolex Daytona(stål vit urtavla) inhandlad år 2013? Box osv följer med, klockan är i bra skick(men använd) men ej servad.
 

dr_boett

Omega
Hej erfarna klocksnackare,
Någon som har koll på ett rimligt pris för en begagnad Omega Seamaster Aqua Terra (automatisk, mid-size 36mm), inhandlad 2000 respektive 2010?
 

galácticon

Patek
2-Faktor

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej,

Tittar på en klocka till flickvännen. Vi har fastnat för denna:

https://www.chrono24.com/rolex/lady-datejust--id9738216.htm

Är det ett rimligt pris som anges i annonsen och finns det några fallgropar? Något man bör tänka på med modellen? Den har ju 20 år på nacken men kostar ca 88 ny...!

Om någon har koll på den säljaren så dela gärna er upplevelse

Att prova storleken är nog ett måste men det är inte så svårt om ni kan ta er till närmaste Rolex ad. Sedan är servicekostnaden relativt hög och viktigt att veta om service är gjord eller inte. Sliten länk? Polerad? Fråga säljaren, de brukar vara tillmötesgående och kunniga.
Eller så tar ni en weekendresa till London och köper den där. Finns väldigt många butiker som säljer begagnade Rolex. Börja i Burlington Arcade:)
 

maxGMT

Omega
55CC16CE-60A2-4BF0-90A8-0161C40FD2B9.jpeg
C60B3207-E829-488B-B538-126FDC779D56.jpeg
6D9C001D-687C-4143-BF8A-09E09C8DE33A.jpeg
Hittade detta Camel Trophy Chrono 33 fullset från 1996 hemma hos min mamma i går afton. Använde klockan i ca 1 mån och den har sedan dess fått vila (och stannat såklart).
Tänkte låta den vandra vidare till ett genuint CT-fan. Tacksam för input kring rimligt pris.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
55CC16CE-60A2-4BF0-90A8-0161C40FD2B9.jpeg
C60B3207-E829-488B-B538-126FDC779D56.jpeg
6D9C001D-687C-4143-BF8A-09E09C8DE33A.jpeg
Hittade detta Camel Trophy Chrono 33 fullset från 1996 hemma hos min mamma i går afton. Använde klockan i ca 1 mån och den har sedan dess fått vila (och stannat såklart).
Tänkte låta den vandra vidare till ett genuint CT-fan. Tacksam för input kring rimligt pris.
Vilket härligt fullset! Vet inte om @Affe är aktiv fortfarande? Han samlar både fullset och Camel.
 
Hej!
Vad kan en gammal Rolex jubilee-länk med hidden clasp SS vara värd? Den är i fint skick och har suttit på en Tudor. Passar 20 mm luggar!
 
Topp