• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
Då frågar jag, en breitling cockpit 06 servad a49350 fullcert.
Får en sån i byte mot en klocka jag har till salu och undrar om det är värt? o_O
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Någon som har koll på hur deluxe gubb-DJs står sig? Utplockad nyligen. ”Frågar åt en vän”.

718BA4EA-D3A4-4781-BB41-C19909E8FD1F.jpeg
 

Husse

Patek
Helt klart udda. Han skulle ringa mig från AD för coachning men missade det samtalet. Lika bra för hade väl blivit något tråkigt säkert kort då. Han la 188k på den vilket känns i saltaste laget för en DJ.
Hittade denna på Chrono24
C234B157-BF6F-470C-881C-0A6C0ECD4DCF.png

Lite mindre isad och lite prut på det, men jag vet inte...
Det är ju ”bara” en DJ i slutändan.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
1CD66957-5433-4EB9-B1CC-09F280CB4345.jpeg
Har blivit erbjuden en ”Grey Side Of The Moon”. Klockan är uttagen för ett år sedan i Sverige men aldrig använd. Den är komplett med allt. Listpriset ligger runt 108000, men jag är osäker på vad man kan betala för den. Gissar att den är trögsåld om jag skulle vilja flippa den?
Åsikter välkomnas!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
1CD66957-5433-4EB9-B1CC-09F280CB4345.jpeg
Har blivit erbjuden en ”Grey Side Of The Moon”. Klockan är uttagen för ett år sedan i Sverige men aldrig använd. Den är komplett med allt. Listpriset ligger runt 108000, men jag är osäker på vad man kan betala för den. Gissar att den är trögsåld om jag skulle vilja flippa den?
Åsikter välkomnas!
Runt 65 :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
1CD66957-5433-4EB9-B1CC-09F280CB4345.jpeg
Har blivit erbjuden en ”Grey Side Of The Moon”. Klockan är uttagen för ett år sedan i Sverige men aldrig använd. Den är komplett med allt. Listpriset ligger runt 108000, men jag är osäker på vad man kan betala för den. Gissar att den är trögsåld om jag skulle vilja flippa den?
Åsikter välkomnas!
- Tror du man kan få tillbaka det vid ev försäljning, eller i alla fall i närheten?
Är det viktigt att få tillbaka pengarna eller är det viktigt att köpa en klocka du verkligen vill ha?
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Tjena!

Jag har en svart Omega SMPc som jag planerar att sälja. Har en intressent på den men skulle uppskatta litet hjälp med värdering av klockan i dagsläget. Den är från 2014 och fullset, svensksåld, i bruksskick. Inte mint alltså, finns både s.k. hairlines och någon mindre ding på den. Klockan tappar ca 4-5 s/dygn så servicebehovet börjar väl närma sig. Betalade 21 tkr för den våren 2017. Har det hänt nåt med priserna på dessa sen dess? Vad tycker ni är ett skäligt pris idag?

Stort tack på förhand! :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tjena!

Jag har en svart Omega SMPc som jag planerar att sälja. Har en intressent på den men skulle uppskatta litet hjälp med värdering av klockan i dagsläget. Den är från 2014 och fullset, svensksåld, i bruksskick. Inte mint alltså, finns både s.k. hairlines och någon mindre ding på den. Klockan tappar ca 4-5 s/dygn så servicebehovet börjar väl närma sig. Betalade 21 tkr för den våren 2017. Har det hänt nåt med priserna på dessa sen dess? Vad tycker ni är ett skäligt pris idag?

Stort tack på förhand! :)
23-25 tror jag
 
Topp