Sålde en 116234 med silver stick nyligen för 63k här på forumetVad är ett rimligt pris på en rolex datejust 116234 fullset uttagen 18.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sålde en 116234 med silver stick nyligen för 63k här på forumetVad är ett rimligt pris på en rolex datejust 116234 fullset uttagen 18.
2 st
Certina Certidate
18K
Dessa två klockor har legat i samma låda som mina 2 föregående klockor/ur. Funderar på att sälja dessa om det kan hjälpa till lite med att finansiera recond av min lecoultre.
Får man något för dessa?
5310 124
781512
5310 124
781558
16710 kostar från 70k för en risig upp till hur dyrt som helst.Hej,
Vad bör man betala för en 16710 resp 116710, om man nu kan svara på den frågan!?
/ Henrik
Beror på servicehistorik. Rätt dyr service på dem nämligen. Utan tillbehör och oservad 11-12k skulle jag säga.Vad är ett rimligt värde på en Omega Speedmaster reduced 3510.50 från 98? Har kollat runt lite men det verkar vara sjukt spridda skurar.
Endast klockan med spår av användning (främst hairlines, inget som inte går att polera bort), samt plexi.
Priset med två tavlor var rimligt då, bör vara rimligt nu också.Rimligt pris för en Rolex Datejust 16014 med diamanttavla?
Fint skick, lite stretch i länken, okänd servicehistorik och utan tillbehör.
Muchas gracias!Priset med två tavlor var rimligt då, bör vara rimligt nu också.
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16014-med-dubbla-tavlor-mot-black-bay-58.100883/
~115-120Vad kostar en full set 116710BLNR från 2017 nuförtiden? Deskdiving hairlines, framförallt på länken. Inga skador.
Skulle säga max 35kVad är ett rimligt pris för denna ?
Omega seamaster
Uttagen i januari.
Tämligen lågt skulle jag vilja påstå.Har den här väggklockan ngt samlar värde?
Beror på vems blod som finns på glaset skulle jag säga !Har den här väggklockan ngt samlar värde?
Det är för första inte blod utan sylt eller ketchup. För det andra har jag putsat upp den o h hängt upp den på väggen i dom nya bilderna jag länkat. Kan notera att klockan ej är fabrik tillverkad som jag ser det. Därav kan antas det finns få om några exemplar av den.Beror på vems blod som finns på glaset skulle jag säga !
Det verkar som en skicklig hantverkare byggt den men ja vet inte mer detaljer om den. Men det är kanske omöjligt att värdera den.Tämligen lågt skulle jag vilja påstå.
Jag förstår att du kanske gärna vill att den ska vara värdefull, tyvärr är äldre väggur sällan värdefulla.
Det verkar som en skicklig hantverkare byggt den men ja vet inte mer detaljer om den. Men det är kanske omöjligt att värdera den.
Jag antog det med att det främst skulle va enstaka samlare som kan värdera den någorlunda högt.Och jag tror inte heller urverket eller materialet är värdefullt i sig.Jag förstår att du kanske gärna vill att den ska vara värdefull, tyvärr är äldre väggur sällan värdefulla.
Jag antar att det till stor del beror på designen som kanske inte riktigt är det som trendigt just nu i dagens inredningsmode.
Att det sedan står quartz på tavlan, så misstänker jag att urverket i sig inte heller är speciellt värdefullt, om det nu inte skulle vara tillverkat av någon bättre tillverkare (tar det inte som allt för troligt).
Cirkus 100 kronor, tyvärr.Hej värdet på denna då?
Hej värdet på denna då?
Får du 100kr för den slitna klockan kan du känna dig väldigt nöjd..Cirkus 100 kronor, tyvärr.
Femtiolapp på loppis? Känner inte till att det finns samlare av väggur, i alla fall inte enklare kvartsklockor. Det finns ett överflöd av väggur, speciellt gamla fina mekaniska väggur och bordsur (likväl fickur) med begränsad efterfråga vilket medför väldigt låga priser på det mesta.
Det verkar som en skicklig hantverkare byggt den men ja vet inte mer detaljer om den. Men det är kanske omöjligt att värdera den.
Naivt att jag inte insåg det nåja sälja den på tradera är väl enklast då såvida jag inte kan komma kontakt med nördiga väggklock hobby samlare på annat sätt.Får du 100kr för den slitna klockan kan du känna dig väldigt nöjd..
Femtiolapp på loppis? Känner inte till att det finns samlare av väggur, i alla fall inte enklare kvartsklockor. Det finns ett överflöd av väggur, speciellt gamla fina mekaniska väggur och bordsur (likväl fickur) med begränsad efterfråga vilket medför väldigt låga priser på det mesta.
35-36 ungefär.Vad ska man betala för en DJ 16200 med silvrig sticktavla? Boett och oysterlänk i mycket bra skick, men okänd servicehistorik och inga papper. Från 1999.
Låter lite högt tycker jag. Snarare 30-32, men visst, alla Rollar tycks sticka iväg norrut.35-36 ungefär.
Såg att en näst intill ny gick på Tradera igår för 1290 kr, ett enda bud. Samma klocka låg ute för 1500 en vecka tidigare utan att säljas. Tror att Mako (XL) och Ray ligger strax över tusenlappen.Vad kan en Orient Mako XL nästintill nyskick och 1.5 år garanti kvar vara värd?