• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JW18

Breitling
Nyfiken fråga. Varför tänker du på värdet på din klocka 2 månader efter att du köpt den? Hur är det relevant liksom, för dig?

Har nog kollat för mycket på WatchMdiamonds instgram, där ägaren lägger ut 16610 från typ 1997 för 7500€ mm. Sen Jag köper att en större värdeförändring inte skulle ske på två månader, men efter kollat en hel del som sagt blir man lite nyfiken.
 

oskarponken

Panerai
Vad är rätt pris för en 116233 utan papper och tillbehör på superjubilee i fint skick. Ny tavla (Champagne) och nytryckt. Lite osäker på årtal men en F serie så jag gissar på typ från 2005. Fick den i ett byte rakt av. Kollar på Chrono24 men rätt stor spread där. 60 ish?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
För en från 2014? Låter dyrt.

SMPc från 2014 i bruksskick med ett nära servicebehov för 23k-25k?
Vilseled inte honom.
Du får ju en i stort sett ny för 25k, med garanti och utan dings.

Jag skulle säga runt 20k är ett rimligt pris. Och då menar jag att det är närmare 19k än 21k.
Bara vad jag sett annonser för på senaste tiden. Därav tror jag då många av annonserna har varit på Facebook
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Vad är rätt pris för en 116233 utan papper och tillbehör på superjubilee i fint skick. Ny tavla (Champagne) och nytryckt. Lite osäker på årtal men en F serie så jag gissar på typ från 2005. Fick den i ett byte rakt av. Kollar på Chrono24 men rätt stor spread där. 60 ish?

Skulle säga 56-57. Säljer nakna random serie för 65 för jämförelse.
 

oystercase

Cartier
Vad tycker den samlade expertisen att en Tudor chrono 79260p med panda tavla (silver sunburst/svart) på länk med box och cert ska kosta i dagsläget? Fint skick och opolerad men liten dent på kanten av bezeln.
IMG_20190313_143506.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20190313_143407.jpg
    IMG_20190313_143407.jpg
    141.2 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Har nog kollat för mycket på WatchMdiamonds instgram, där ägaren lägger ut 16610 från typ 1997 för 7500€ mm. Sen Jag köper att en större värdeförändring inte skulle ske på två månader, men efter kollat en hel del som sagt blir man lite nyfiken.
Beror väl vad man köpt för? Man kan ha köpt billigt eller dyrt...
 

crewl

Breitling
Hej!

Tänkte kolla vad ni tror jag kan få för min submariner 116613lb, 14 årsmodell. Vad värderar klocksnack experterna den till? :)

4/5 i skick, box kvitto och allt annat finns till
 

oystercase

Cartier
Hade en sån för något år sedan.. Rolex krona och Rolex caseback. Fullset, sålde av den för typisch 20k.. men den har väl gått upp endel den mä.
Snygg som fan i alla fall!
Ja precis. De verkar stuckit som allt annat. Denna är med tudor länk och Tudor märkt. På c24 verkar man hamna norr om 30k. Tycker det känns lite väl högt. Vissa begär de 50k för? Helt galet. Jag hade själv gissat på runt 25k som vettigt?
 
Topp