• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Mm, finns väl nya och gamla länken. De nya blåa är rätt dyra, men gamla med bytt tavla till båda är väl prisbilden som ovan skulle jag kunna tänka mig.
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Rehaut så Z-serie som äldst.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag har bara provat nya hos Rob. Vet inte riktigt när modellen går från 40 till 42 mm, men det spelar mindre roll om utseendet är detsamma?
Då har du provat 216570. Utseendet på nya och gamla skiljer sig åt. Googla och kolla skillnaderna om du inte hittar på forumet.

Beg 216570 ligger på ca 42-43 och uppåt beroende på ålder, skick och tillbehör.
 

Drillen

Breitling
Jag har den gamla, en T-serie ifrån 96 med svart tritiumtavla och jag älskar den! Känner idag att det är en klocka jag aldrig kommer byta ut. Var och provade den nya hos AD med svart tavla och kände direkt att gamla tilltalade mig mer. men smaken är som baken! båda är dunderfina klockor och du gör ett kap vilken du än köper! :)
 

Redtooth

Breitling
Tjena

Jag har spanat lite på en Breitling Chronomat.

Vad uppskattar ni är rimligt att betala för en
Breitling Chronomat, ref 81.950 / B13047, pilotlänk

Bär såklart spår av användning och behöver en service.
81950.jpg
 

16610

Patek
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en Datejust 2 ref 116300? Använd men i bra skick och cert daterat oktober 2014. 22 månader garanti kvar.
 

CLT

Rolex
Jag skulle tippa på 17-20 tkr med tanke på skicket samt att klockan är i behov av service.
Det är ett ETA-7750 verk i den. Jag hade en sådan i 5-6 år som bara gick och gick och den var inte i bra skick när jag köpte den. Tål mycket stryk, ett riktigt kvalitetsverk :)
Sen går det ju att diskutera hur bra det egentligen är att skita i att serva verket..
 
Topp