Nej, den är automat. Omega 1120 verk.
Brukar ligga kring 10000kr. Dags för service antagligen .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, den är automat. Omega 1120 verk.
Brukar ligga kring 10000kr. Dags för service antagligen .
Hej, lite sugen på att snart byta klocka o tänkte se vad man skulle kunna få för den!
En submariner från 06, inköpt på Schiphol. Har några dings på insert samt runtom klockan men glaset är fint och repfritt (brukad i princip varje dag i 7 år). Full-set inkl inköpskvitto samt kvitto på senaste service (gjord för 2 år sedan).
Vad tror ni, håller även nyare submariners värdet så bra som de från 70 talet verkar göra?
Tack på förhand!
Har fiskat fram en spec:
- rengöring av verket (service, plocka i sär och sätta ihop)
- byta ut slitna delar
- byta glaset, trasig
- byta kronan, trasig
- byta packningar
- verkhållaren saknas (den som håller upp hela verket), sätta dit ny
Totalkostnad: 6000
Rimligt?
ps. har sett frågan om 79270 ovan men känner inte att något jätteklart svar gavs.
ps2. kan förtydliga att den jag kollar på har Rolex krona och caseback, låda och papper. Kommer på oysterlänk och är i bra skick. Antagligen polerad någon gång men den ser bra ut, tjock, jämn och fin med fasningar kvar. Okänd servicehistorik. Säljs av välkänd handlare här i Hongkong.
Jag slänger ur mig något...utan länk alltså, 7000kr?Rimligt pris för en vintage Prince Oysterdate på 34mm? Tänker mig head-only i bra skick (dvs måttligt polerad och inte i servicebehov).
~4k tycker jag är rimligt, och är väl vad de säljs för på bukten/auktioner etc. Sen finns det rätt många dassiga ommålade av den här typen, så även här gäller det att se upp.Rimligt pris för en vintage Prince Oysterdate på 34mm? Tänker mig head-only i bra skick (dvs måttligt polerad och inte i servicebehov).
Visst är den polerad.Är denna polerad?
https://klocksnack.se/threads/zenith-defy-28800-4000kr.26696/
Hade fått för mig att Defy ska ha en borstad finish på boetten.
https://klocksnack.se/threads/seiko-bullhead-6139-0040.31684/
Vad är denna värd då? Tappar tid, inget nämns om service, skadad visare.
https://klocksnack.se/threads/seiko-bullhead-6139-0040.31684/
Vad är denna värd då? Tappar tid, inget nämns om service, skadad visare.
Kan få en fungerande i originalskick utan trasig visare för 3500-4000, så 2500-3000?
Fullset: 30'Vad är ett rimligt pris för en explorer 2 (16570) i fint skick?
Edit: med SEL
ps. har sett frågan om 79270 ovan men känner inte att något jätteklart svar gavs.
ps2. kan förtydliga att den jag kollar på har Rolex krona och caseback, låda och papper. Kommer på oysterlänk och är i bra skick. Antagligen polerad någon gång men den ser bra ut, tjock, jämn och fin med fasningar kvar. Okänd servicehistorik. Säljs av välkänd handlare här i Hongkong.
Om det inte är en LV så,Strax söder om 40, eller däromkring. Har du bilder blir det lättare att uppskatta.Tjena lads! Hjälper ni mig med en uppskattning av denna pärla?
Submariner 16610 , 03.
Box, cert, papper.
Ny servad/polerad även garanti på ett år.
Varma hälsningar!