• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Max N S

Omega
Blir fan bara mer och mer förvirrad över vad jag ska försöka sälja/byta min klocka för..

Hittat några som är till salu nu:

http://www.watchfinder.co.uk/Hublot/Atelier/500-XI-1100-VR-FIF14/25614 (7000£! Dem måste vara höga på diverse droger..)

http://www.ricardo.ch/kaufen/uhren-.../hublot-atilier-world-cup-2014/v/an744990326/ (3200 CHF = Ca 25.000kr)

Sen som tidigare sagt hittat några sålda runt: 2800$ - 3200$ men ligger tyvärr ingen ute på varken Ebay eller Chrono24 för tillfället att titta på.

Ironiska är väl att jag köpte den för 1700$, men den verkar på senaste tiden ha gått upp i pris?

Gah, får väl leta efter någon rik tysk som vill ha något minne ifrån fotbolls-VM där dem jävlarna tog guld... :dead:
 

Rogjan

Breitling
Hej, lite sugen på att snart byta klocka o tänkte se vad man skulle kunna få för den!
En submariner från 06, inköpt på Schiphol. Har några dings på insert samt runtom klockan men glaset är fint och repfritt (brukad i princip varje dag i 7 år). Full-set inkl inköpskvitto samt kvitto på senaste service (gjord för 2 år sedan).
Vad tror ni, håller även nyare submariners värdet så bra som de från 70 talet verkar göra? :)

Tack på förhand!

Funderar själv på att addera en 16610 till samlingen. Det känns som en klassiker som en dykarfantast måste ha förr eller senare. Jag har tänkt mig en från 2001 och framåt, vill ha SEL och Super Luminova. Jag räknar med att en sådan med "full set", i gott skick och hyfsat nyservad skick kommer att kosta mig runt 40'. Annars får det vara:).
 

Stenbocken

Breitling
Har fiskat fram en spec:

- rengöring av verket (service, plocka i sär och sätta ihop)
- byta ut slitna delar
- byta glaset, trasig
- byta kronan, trasig
- byta packningar
- verkhållaren saknas (den som håller upp hela verket), sätta dit ny
Totalkostnad: 6000

Rimligt?

Hör med Gastons på Wiselgrensplatsen. Jag servade min Omega från 60-talet där. Kostnad ca 3500kr inkl nytt glas och ny krona. Han har stor kunskap samt reservdelar till gamla Omega ur.
 

Erikd

Cartier
Behöver lite hjälp och tips om rimlig prisnivå på en Tudor Prince Date Chronograph 79260 alt 79280. Det är pre-Tiger som gäller med oysterlänk. Vet att det skiljer sig lite i pris mellan om det är Rolex krona och oystercase eller Tudors egna som på senare varianter.

Det kliar nått sjukt i köpfingret efter en och har hittat några fina här bort i Hongkong där jag bor för tillfället. Den verkar vara ganska ovanlig i Sverige och jag hittar inte många annonser varken här på KS eller andra forum.
 

Erikd

Cartier
ps. har sett frågan om 79270 ovan men känner inte att något jätteklart svar gavs.

ps2. kan förtydliga att den jag kollar på har Rolex krona och caseback, låda och papper. Kommer på oysterlänk och är i bra skick. Antagligen polerad någon gång men den ser bra ut, tjock, jämn och fin med fasningar kvar. Okänd servicehistorik. Säljs av välkänd handlare här i Hongkong.
 

Icaras

Rolex
ps. har sett frågan om 79270 ovan men känner inte att något jätteklart svar gavs.

ps2. kan förtydliga att den jag kollar på har Rolex krona och caseback, låda och papper. Kommer på oysterlänk och är i bra skick. Antagligen polerad någon gång men den ser bra ut, tjock, jämn och fin med fasningar kvar. Okänd servicehistorik. Säljs av välkänd handlare här i Hongkong.

Runt 20k skulle väl vara rimligt?
 

Galaxy

Rolex
Rimligt pris för en vintage Prince Oysterdate på 34mm? Tänker mig head-only i bra skick (dvs måttligt polerad och inte i servicebehov). :)
 

Marckus

Panerai
Rimligt pris för en vintage Prince Oysterdate på 34mm? Tänker mig head-only i bra skick (dvs måttligt polerad och inte i servicebehov). :)
~4k tycker jag är rimligt, och är väl vad de säljs för på bukten/auktioner etc. Sen finns det rätt många dassiga ommålade av den här typen, så även här gäller det att se upp.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en panerai luminor base logo pam000 begagnad? Har kollat runt lite och ligger dom runt 25-30 eller är jag fel ute?
Såg en 2005 på TTT som gick för 20t. Som sagt vad kan va rimligt.

Trevlig kväll
 

sjstrm

Cartier
c42d90d10e41fd78d1cd20aa5ce7d67d.jpg


Rolex 1802, 60-talet, 1555 verk, polerad.
Troligen utbytt bezel.
Några tankar?? Rimligt pris?
 

poormans

Rolex
ps. har sett frågan om 79270 ovan men känner inte att något jätteklart svar gavs.

ps2. kan förtydliga att den jag kollar på har Rolex krona och caseback, låda och papper. Kommer på oysterlänk och är i bra skick. Antagligen polerad någon gång men den ser bra ut, tjock, jämn och fin med fasningar kvar. Okänd servicehistorik. Säljs av välkänd handlare här i Hongkong.


tror jag sålde en 79280 med boxar och cert förra året för ca 20k
den ruckade samt fick nytt glas/packningar/tryckknappar (alla de delarna var aftermarket när jag köpte den ifrån HK så se upp)
 

Sidenvägen

Breitling
Tjena lads! Hjälper ni mig med en uppskattning av denna pärla?

Submariner 16610 , 03.
Box, cert, papper.
Ny servad/polerad även garanti på ett år.

Varma hälsningar!
 
Topp