Eqn
Silver
Helt ok, speciellt med garantin63.700:- för en Rolex Sea Dweller 1996 års modell. Utan box och cert. Rimligt?
https://www.uretvintage.se/rolex-sea-dweller-pv-316814.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt ok, speciellt med garantin63.700:- för en Rolex Sea Dweller 1996 års modell. Utan box och cert. Rimligt?
https://www.uretvintage.se/rolex-sea-dweller-pv-316814.html
Låter lågtLite lågt va? Jag skulle sätta ut för 65.
Vad tycker du är rimligt?Låter lågt
Ja kanske. Jag har dålig koll, men iofs, det är ingen prutmån på dessa längre heller och den kostar drygt 76k ny, så..Låter lågt
Vissa modeller är knepiga, jag trodde verkligen Milgauss skulle tappa mer men kollar man sålda på K&S har man begärt runt 70 för ganska nya, men även lägre. Men testa 70kJa kanske. Jag har dålig koll, men iofs, det är ingen prutmån på dessa längre heller och den kostar drygt 76k ny, så..
Skicket är bra men det syns juh att den har använts, om än med försiktighet. Så långa riktiga märken, endast nån tunnare hair line på de blankare delarna av länken va jag vet.
Men kan 65 -70k anses vara rimligt för en fin klocka i mint skick, med dagens priser då kanske?
Mvh Roffe
20-25 år ungefär. Kanske är nyare verk bättre och kan hålla längre. Många 80-90 tals verk har bytts ut.Känns det rimligt för en 99:a? https://www.blocket.se/jonkoping/Omega_Seamaster_85198718.htm?ca=17&w=3
Hur länge kan man räkna med att en quartz håller?
Vad säger ni om en Rolex 114270 från 2008 med text på rehuaten. En fullservice utförd i april på nymans (ej polering). Box, cert och manualer osv finns. Klockan är opolerad med hairlines, men inga dings.
20-25 år ungefär. Kanske är nyare verk bättre och kan hålla längre. Många 80-90 tals verk har bytts ut.
Skulle säga runt 50kVad säger ni om en Rolex 114270 från 2008 med text på rehuaten. En fullservice utförd i april på nymans (ej polering). Box, cert och manualer osv finns. Klockan är opolerad med hairlines, men inga dings.
Det beror ju lite på skicket.Vad säger ni om det här?
Jag har blivit erbjuden 110tkr för min hulk från 2016. Det känns väl som ett väldigt bra bud?
Tror 49 750 - 50 250 är mer rättNy klocka stundar (relativt snart) och dessvärre har jag inte råd att behålla alla mina klockor. Funderar fram och tillbaka på vilka man skall behålla.
Är det rimligt med 49 500 - 50 000 för min 214270? Full-set, väldigt fint skick. Uttagen hösten 17 hos AD i Grekland (ej av mig, men haft kontakt med personen som köpte den).
Haha.. Mmm .Tror 49 750 - 50 250 är mer rätt
Förlåt men jag tror att någonstans mellan 47-52 är normalt för modellen beroende på årtal, skick osvHaha.. Mmm .
Hej,
Vad tycker ni är ett rimligt pris för denna klocka? Hittar inte mycket att jämföra med. I nyskick och fullset från 2012.
Hublot Classic Fusion, 38mm, Rosé.
https://www.uret.se/hublot-classic-fusion-svart-lader-o38-mm-p-14941.html
Mindre än uret? Ja det kan säkert varenda Hublot AD göra!Jag kan sälja dig en ny för mindre.
Den ska säljas, inte köpasJag kan sälja dig en ny för mindre.
De har gått för ett par tusen över 50 senaste tiden.Ny klocka stundar (relativt snart) och dessvärre har jag inte råd att behålla alla mina klockor. Funderar fram och tillbaka på vilka man skall behålla.
Är det rimligt med 49 500 - 50 000 för min 214270? Full-set, väldigt fint skick. Uttagen hösten 17 hos AD i Grekland (ej av mig, men haft kontakt med personen som köpte den).
Vad säger ni om det här?
Jag har blivit erbjuden 110tkr för min hulk från 2016. Det känns väl som ett väldigt bra bud?
Ny klocka stundar (relativt snart) och dessvärre har jag inte råd att behålla alla mina klockor. Funderar fram och tillbaka på vilka man skall behålla.
Ja. Sålde en med exakt samma ålder för 49K för runt ett år sedan, samma exemplar såldes nu med 52K angivet. Gissar att han inte behövde gå ner i pris. Tycker det är helt rimligt faktiskt med den höjningen. Den var också i väldigt fint skick när jag sålde den och såg ut att vara det fortfarande.De har gått för ett par tusen över 50 senaste tiden.
Behövs bilder!Vad säger ni om en Rolex GMT Master 2, 16710 från 1993, full set ?