• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

B-ing

Breitling
Vad är rimligt pris för den här? Breitling chronomat, uttagen september 2018 med 5 års garanti.
1D85C3EB-4E94-4757-BCD0-94A26652E1F1.jpeg
 
Ja kanske. Jag har dålig koll, men iofs, det är ingen prutmån på dessa längre heller och den kostar drygt 76k ny, så..

Skicket är bra men det syns juh att den har använts, om än med försiktighet. Så långa riktiga märken, endast nån tunnare hair line på de blankare delarna av länken va jag vet.

Men kan 65 -70k anses vara rimligt för en fin klocka i mint skick, med dagens priser då kanske?

Mvh Roffe
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ja kanske. Jag har dålig koll, men iofs, det är ingen prutmån på dessa längre heller och den kostar drygt 76k ny, så..

Skicket är bra men det syns juh att den har använts, om än med försiktighet. Så långa riktiga märken, endast nån tunnare hair line på de blankare delarna av länken va jag vet.

Men kan 65 -70k anses vara rimligt för en fin klocka i mint skick, med dagens priser då kanske?

Mvh Roffe
Vissa modeller är knepiga, jag trodde verkligen Milgauss skulle tappa mer men kollar man sålda på K&S har man begärt runt 70 för ganska nya, men även lägre. Men testa 70k
 

thny

Omega
2-Faktor
Vad tycker forumet är rimligt pris på en
Rolex Daytona 116523, MOP-tavla med diamantindex? Full set från 2014 i bra skick.

Tack på förhand!
 

kuma-kun

Audemars
20-25 år ungefär. Kanske är nyare verk bättre och kan hålla längre. Många 80-90 tals verk har bytts ut.

När det gäller japanska kvartsare så funkar många mer än 40 år om det inte varit läckage men sen kan det ofta behövas rengöring och nya oljor när dom börjat gå trögt.
Har mycket orörda 70-talare som funkar utmärkt.
Tycker det det borde vara samma.
 
Vad säger ni om det här?

Jag har blivit erbjuden 110tkr för min hulk från 2016. Det känns väl som ett väldigt bra bud?
 

bbnd

Omega
Ny klocka stundar (relativt snart) och dessvärre har jag inte råd att behålla alla mina klockor. Funderar fram och tillbaka på vilka man skall behålla.
Är det rimligt med 49 500 - 50 000 för min 214270? Full-set, väldigt fint skick. Uttagen hösten 17 hos AD i Grekland (ej av mig, men haft kontakt med personen som köpte den).
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Ny klocka stundar (relativt snart) och dessvärre har jag inte råd att behålla alla mina klockor. Funderar fram och tillbaka på vilka man skall behålla.
Är det rimligt med 49 500 - 50 000 för min 214270? Full-set, väldigt fint skick. Uttagen hösten 17 hos AD i Grekland (ej av mig, men haft kontakt med personen som köpte den).
Tror 49 750 - 50 250 är mer rätt :rolleyes:
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ny klocka stundar (relativt snart) och dessvärre har jag inte råd att behålla alla mina klockor. Funderar fram och tillbaka på vilka man skall behålla.
Är det rimligt med 49 500 - 50 000 för min 214270? Full-set, väldigt fint skick. Uttagen hösten 17 hos AD i Grekland (ej av mig, men haft kontakt med personen som köpte den).
De har gått för ett par tusen över 50 senaste tiden.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ny klocka stundar (relativt snart) och dessvärre har jag inte råd att behålla alla mina klockor. Funderar fram och tillbaka på vilka man skall behålla.
Är det rimligt med 49 500 - 50 000 för min 214270? Full-set, väldigt fint skick. Uttagen hösten 17 hos AD i Grekland (ej av mig, men haft kontakt med personen som köpte den).

De har gått för ett par tusen över 50 senaste tiden.
Ja. Sålde en med exakt samma ålder för 49K för runt ett år sedan, samma exemplar såldes nu med 52K angivet. Gissar att han inte behövde gå ner i pris. Tycker det är helt rimligt faktiskt med den höjningen. Den var också i väldigt fint skick när jag sålde den och såg ut att vara det fortfarande.
 
Topp